stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
  • کد خبر : 106733
  • 27 فروردین 1399 - 13:58
1
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد:

افزایش ۱۸ تا ۲۵ درصدی مصرف آب در استان

افزایش ۱۸ تا ۲۵ درصدی مصرف آب در استان
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با شیوع ویروس کرونا وضعیت آب اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۱٨ درصد افزایش پیدا کرده و در روزهایی فراتر از این رقم و تا حتی ۲۵ درصد افزایش هم رفته است.
قلم | qalamna.ir :

چالش کمبود آب در اصفهان با افزایش مصرف آن در ایام کرونایی به ویژه در آستانه ورود به فصل گرما، زنگ هشدار این بخش را از هم‌اکنون به صدا در آورده است که به اعتقاد کارشناسان صرفه‌جویی و مدیریت و برنامه‌ریزی کلید حل بحران آب در این استان واقع در منطقه مرکزی ایران است.

سهم مشترکان صنعتی، تجاری، عمومی و دولتی، آموزشی و مذهبی، آزاد و بنایی و سایر از مصرف آب شهری نیز به ترتیب ۲، هشت، سه، دو، یک و هشت درصد است.

به فکر حل مشکل آب باشیم

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان اظهارداشت: ماندن افراد در خانه و تاکیدات پزشکان مبنی بر شستشوی بیشتر دست‌ها و لزوم توجه بهداشت فردی، مصرف آب آشامیدنی را در همه جای کشور از جمله فلات مرکزی ایران و استان اصفهان بالا برده است، اما باید از اسراف به ویژه در روزهای پیش رو ممانعت کرد.

حمیدرضا صفوی با تاکید بر توجه به توصیه‌های پزشکان، مصرف هوشمندانه و عقلانی آب را لازم برشمرد و گفت: مناطق مرکزی ایران مانند اصفهان چالشی متداوم و همه ساله کاهش منابع آبی دارند و همزیستی با این پدیده، اجتناب از اسراف نخستین مرحله از آن به شمار می‌رود ضروری است.

وی اضافه کرد: ماههای گرمی را پیش رو داریم و در همین روزهای خنک هم اخبار استفاده بیشتر آب را در مقایسه با سال های قبل بازگو می‌کند بنابراین از الان باید به فکر آینده نزدیک باشیم، بویژه اینکه در صورت تداوم شیوع ویروس کووید-۱۹ در اواخر بهار و فصل تایستان، با کاهش هرچه بیشتر ذخیره آبی مواجه خواهیم شد.

این پژوهشگر حوزه آب با بیان اینکه افراد، مصرف بهینه و اجتناب از اسراف را باید از خود شروع و به دیگران نیز تاکید کنند، ادامه داد: حفظ بهداشت فردی و استفاده بهینه از نعمت الهی آب هیچ تضادی با یکدیگر ندارد.

صفوی به لزوم توزیع و استفاده از تجهیزات هوشمند مصرف بهینه آب در زمان حاضر اشاره و خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در روزهای گرم تابستان تا حدودی افت فشار آب در شبکه رخ می‌دهد ممکن است مصرف کنندگان تمایل چندانی به استفاده از اینگونه تجهیزات نداشته باشند، بنابراین استفاده همگانی از آنها را از اکنون که وضعیت فشار آب بهتر و البته مصرف بالاتر است باید آغاز کرد.

اولویت مجموعه حفظ پایداری شبکه در نقاط مختلف استان است

بنا به اعلام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با شیوع ویروس کرونا وضعیت آب اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۱٨ درصد افزایش پیدا کرده و در روزهایی فراتر از این رقم و تا حتی ۲۵ درصد افزایش هم رفته است.

هاشم امینی اظهارداشت: حفظ پایداری شبکه و مدیریت توزیع در نقاط مختلف استان از اولویت‌های این مجموعه بوده تا در وضعیت حساسی و چالش برانگیزی که در آن بسر می‌بریم مشکل کاش فشار و یا قطعی آب رخ ندهد.

 آنطور که معاون خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان می‌گوید اصفهانی‌ها همواره با مشارکت حداکثری در مصرف بهینه آب از هدررفت مایه حیات جلوگیری کرده‌اند و این موضوع در سال‌های اخیر به طور کامل مشهود بوده است.

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.