stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 125993
  • 30 اردیبهشت 1399 - 19:56
0
بررسی ایجاد بارانداز در مسیر راه آهن شیراز- اصفهان

بررسی ایجاد بارانداز در مسیر راه آهن شیراز- اصفهان

بررسی ایجاد بارانداز در مسیر راه آهن شیراز- اصفهان
ایجاد بارانداز در مسیر راه آهن شیراز- اصفهان بررسی می شود.
قلم | qalamna.ir :

در دیدار استاندار فارس با سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، مقرر شد که در ۲ هفته آتی، پیشنهاد‌های عملی برای ساخت چندطرح بارانداز در مسیر فعلی راه‌آهن شیراز – اصفهان توسط یک کمیته بررسی و پس از آن عملیات اجرایی این طرح‌ها آغاز شود.

در این دیدار که در ادامه سفر‌های استاندار فارس به تهران و با هدف پیگیری مسائل این استان در سطوح ملی و کلان برگزار شد، مسائل و موضوع‌های مختلف حوزه حمل و نقل ریلی استان از جمله ایجاد ایستگاه باربری خاک نسوز و سنگ معدنی آباده و بوانات و حمل بار پتروشیمی مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار فارس بیان کرد: انتقال بار به وسیله قطار موجب استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری انجام شده چند هزار میلیاردی راه‌آهن شیراز – اصفهان و بازگشت سرمایه در مدت زمان کوتاه‌تر و سودآوری راه‌آهن خواهد شد.

رحیمی اظهار داشت: کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، حفظ محیط زیست و کاهش هزینه حمل و نقل از دیگر نکات مثبتی است که توسعه حمل و نقل ریلی به دنبال دارد.

در این دیدار همچنین مقرر شد که عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافری و باری مرودشت آغاز و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شود.

انجام مطالعات برقی کردن راه آهن شیراز – اصفهان، راه‌اندازی قطار سریع‌السیر شیراز – اصفهان و شیراز – مشهد از دیگر مواردی بود که در دیدار استاندار فارس با مدیرعامل راه آهن کشورمان مطرح شد.
همچنین در این دیدار و به دنبال درخواست استاندار فارس مبنی بر راه‌اندازی قطار‌های حومه‌ای در مسیر‌های مختلف، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی موافقت کرد پس از تامین واگن‌های مناسب، قطار حومه‌ای شیراز – صدرا – مرودشت – پاسارگاد راه‌اندازی شود.

افزون بر این مقرر شد که راه‌اندازی قطار‌های حومه‌ای دیگری در مسیر‌های شیراز – سپیدان و شیراز – سروستان – کوار در آینده نزدیک در دستور کار قرار گیرد.

در اولویت قرار گرفتن قطعه یک و ۲ راه‌آهن شیراز – بوشهر و بحث و بررسی در مورد ایستگاه‌های باری راه‌آهن اقلید – یزد از دیگر موضوع‌هایی بود که در این دیدار به آن‌ها پرداخته شد.

قول تامین اعتبار طرح آزاد راه شیراز – اصفهان از سوی وزیر دفاع
همچنین در دیدار استاندار فارس با وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، امیر سرتیپ حاتمی در مورد تامین سهم الشراکت قرارگاه خاتم الاوصیا در طرح آزاد راه شیراز – اصفهان با هدف تسریع در روند اجرا و تکمیل این طرح قول مساعد داد.

استاندار فارس در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های صنایع الکترونیک شیراز و شرکت آی. تی. ام. سی این استان افزود: بی‌شک این ۲ مجموعه علمی و دانش بنیان قادر به اجرای طرح‌های ملی و تامین نیاز‌های این طرح‌ها خواهند بود و به همین دلیل تقاضا می‌کنیم چنین طرح‌هایی به سمت این ۲ شرکت هدایت شود.

رحیمی گفت: این اقدام زمینه ایجاد اشتغال و پایداری فعالیت در این مجموعه‌ها را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: ارجاع طرح‌های بزرگ ملی در زمینه برق و مخابرات و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ITC) به شرکت صنایع الکترونیک و آی. تی. ام. سی شیراز باعث حفظ و ارتقای جایگاه شیراز در زمینه برق، الکترونیک و مخابرات خواهد شد.

همچنین ظرفیت‌های بی‌شمار ارتش و مجموعه‌های نظامی استان فارس و لزوم تقویت امکانات رفاهی لازم برای آن‌ها از دیگر موضوع‌هایی بود که در دیدار استاندار فارس با وزیر دفاع بر آن‌ها تاکید شد.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : صدا و سیمای مرکز فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.