stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 138123
  • 31 خرداد 1399 - 12:55
2
رئیس منابع طبیعی شهرستان فریدن:

علت حادثه آتش سوزی مراتع شهرستان فریدن در دست بررسی است

علت حادثه آتش سوزی مراتع شهرستان فریدن در دست بررسی است
رئیس منابع طبیعی شهرستان فریدن گفت:علت حادثه آتش سوزی مراتع شهرستان فریدن در دست بررسی است اما بیشتر به دلیل بی‌احتیاطی عامل انسانی ( چوپانان منطقه) بود که در این آتش‌سوزی هفت هکتار از مراتع شهرستان از نوع گونه گیاهی جوی موشیر طعمه حریق شد که جمعأ ۳۵ میلیون تومان خسارت برآورد شده است.
قلم | qalamna.ir :

حسین کرکوندی، در رابطه با آتش سوزی مراتع شهرستان فریدن اظهار داشت: روز پنجشنبه ۲۹ خرداد ماه دو مورد حریق یکی حوالی ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بعد از ظهر در اراضی ملی شهرستان فریدن و یکی در دامنه یتیم‌کوه روستای سفتجان و دیگری در منطقه درختک اتفاق افتاد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان فریدن افزود: علت حادثه در دست بررسی است اما بیشتر به دلیل بی‌احتیاطی عامل انسانی ( چوپانان منطقه) بود که در این آتش‌سوزی هفت هکتار از مراتع شهرستان از نوع گونه گیاهی جوی موشیر طعمه حریق شد که جمعأ ۳۵ میلیون تومان خسارت برآورد شده است.

وی با بیان اینکه چون گونه‌ها کم‌زی بود و به صورت فصلی و  همراه با وزش باد شد حریق شدید نبود، گفت: این آتش سوزی گسترده توسط نیروهای آتش‌نشانی شهرداری شهرهای داران و دامنه، نیروهای جمعیت هلال احمر و کمک مردمی مهار شد.

کرکوندی گفت: شهرستان فریدن ۶۱ هزار هکتار مراتع دارد که بیشتر ییلاقی و در سمت غرب است، دو اکیپ سه نفره به صورت شبانه روزی در شهرستان گشت دائمی دارند.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.