stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 138165
  • 31 خرداد 1399 - 13:35
1
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدارس با ۵۰ درصد ظرفیت یا به شکل یک روز درمیان باز خواهند شد

مدارس با ۵۰ درصد ظرفیت یا به شکل یک روز درمیان باز خواهند شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برای بازگشایی مدارس فرض‌های احتمالی توسط آموزش و پرورش برای سه حالت سفید، زرد و قرمز طراحی و بررسی شده است و در این خصوص که آیا مدارس با ۵۰ درصد ظرفیت یا به شکل یک روز درمیان باز خواهند شد هنوز تصمیم مشخصی اتخاذ نشده است.
قلم | qalamna.ir :

محمد اعتدادی، اظهار کرد: امتحانات پایه دوازدهم که از  ۱۷ خردادماه آغاز شده تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و خوشبختانه کوچک‌ترین مشکلی در برگزاری امتحانات نداشته‌ایم و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در این باره رعایت شده است.

وی با بیان اینکه فرایند ثبت‌نام در مقاطع پیش‌دبستانی و اول دبستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: نکته مهم در فرایند ثبت نام این دو مقطع، سنجش سلامت این دانش آموزان است که با تدابیر اتخاذ شده این سنجش از اول مردادماه توسط اداره استثنایی آموزش و پرورش با نوبت‌دهی انجام خواهد شد.

زمان بازگشایی مدارس به عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، به نحوه فرایند ثبت‌نام در پایه‌های اول و هفتم، اشاره و تصریح کرد: دانش آموزان این دو مقطع تحصیلی برای ثبت‌نام نیازی نیست به مدرسه مراجعه کنند. این دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی erp.isfedu.ir/sabt۹۹ نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت خود را انتخاب و ثبت‌نام کنند.

اعتدادی گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود فرزندان خود را ثبت نام کنند تا از سرویس مدارس با توجه شیوع ویروس کرونا کمترین استفاده را ببرند تا تراکم در سرویس مدارس رخ ندهد.

وی با بیان اینکه هرگونه بازگشایی مدارس و زمان آن به عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است، ادامه داد: برای بازگشایی مدارس فرض‌های احتمالی توسط آموزش و پرورش برای سه حالت سفید، زرد و قرمز طراحی و بررسی شده است و در این خصوص که آیا مدارس با ۵۰ درصد ظرفیت یا به شکل یک روز درمیان باز خواهند شد هنوز تصمیم مشخصی اتخاذ نشده است. امیدواریم وضعیت شیوع ویروس کرونا به حالت سفید در بیاید تا مشکلی برای بازگشایی مدارس در روز اول مهر نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: مسلماً یکی از بهترین شیوه‌های آموزش یادگیری حضوری در مدارس است و آموزش مجازی امری مکمل بوده و شاید بتوان برخی از دروس را به شکل مجازی تدریس کرد، اما تدریس دروس تخصصی و عملی به خصوص در هنرستان‌ها به صورت مجازی امکان‌پذیر نیست به همین دلیل این دروس به شکل حضوری تدریس می‌شود.

اعتدادی به برنامه آموزشی شاد اشاره و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه آموزشی کشور برای دانش آموزان شبکه شاد است و آموزش و پرورش هیچ برنامه آموزشی خارج از این شبکه و در شبکه‌های واتساپ و تلگرام ندارد. البته کتمان نمی‌کنیم که شبکه شاد دچار مشکلاتی است که باید این مشکلات رفع شود، اما این شبکه بستری خوبی را برای دانش آموزان فراهم کرده تا علاوه بر یادگیری دروس خود بتوانند برنامه‌های تربیتی را نیز دنبال کنند.

وی گفت: همه باید در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل تلاش کنیم و رسانه‌ها در این خصوص می‌توانند کمک خوبی برای آموزش و پرورش باشند.

رضا ناظم زاده، اظهار کرد: تأکید ویژه داریم که امسال خانواده‌ها فرزندان خود را در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت‌نام کنند چراکه با توجه به شیوع ویروس کرونا هر سرویس مدرسه حداکثر ۳ دانش‌آموز را می‌تواند خدمات‌دهی کند که در نتیجه شهریه این سرویس‌ها تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت و خانواده‌ها با توجه به وضعیت اقتصادی شاید توان پرداخت آن را نداشته باشند.

وی افزود: آموزش‌های عملی هنرستان‌ها به شکل مجازی تدریس نمی‌شود و از ۶ خرداد تا ۱۵ مرداد این کلاس‌ها به شکل حضوری و در محیط کارگاهی برگزار می‌شود و هم‌اکنون در حال برگزاری است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در خصوص بازگشایی زود هنگام مدارس تصمیمی اتخاذ نشده است، گفت: متقاضیان ثبت نام در مدارس نمونه دولتی برای ورودی پایه دهم تا پایان وقت امروز فرصت دارند ثبت نام خود را انجام دهند که تا الان ۱۲۵۰۰ نفر این ثبت‌نام را انجام داده‌اند که در نهایت ۳۰ درصد جذب مدارس نمونه دولتی خواهند شد.

ناظم زاده ادامه داد: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در ۲۰ تیرماه برگزار خواهد شد و معمولاً در هر یک از مناطق یک مدرسه نمونه دولتی وجود دارد.

ورودیِ پایه اول دبستان ۸۸ هزار نفر است

همچنین معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: با وجود شبکه شاد همچنان می‌توان نظارت و راهنمایی درست را به دانش آموزان ارائه داد و برای اینکه مطمئن شویم دانش آموزان پایه اول ابتدایی شایستگی رفتن به پایه بالاتر را دارند تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌ایم.

شهین جوانی افزود: امسال کلاس شهر من را برای دانش آموزان ابتدایی طراحی کردیم که در این کلاس برخی دروس به شکل داستان و قصه برای دانش آموزان گفته شد و برای تابستان هم برنامه‌ریزی آموزشی خوبی طراحی کرده‌ایم.

وی گفت: امسال ورودی‌های پایه اول دبستان در استان ۸۸ هزار نفر و خروجی‌ها که پایه ششم هستند ۷۳ هزار نفر خواهد.

رئیس اداره ارزیابی و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز، گفت: مدارس استان صرفاً مجاز هستند پول کتاب و بیمه را از دانش آموزان دریافت کنند.

وی افزود: دانش آموزان بهتر است در محدوده سکونت خود ثبت نام کنند و سامانه ۹۹ erp.isfedu.ir/sabt از فردا اول تیر تا ۳۱ شهریور برای دانش آموزان پایه اول و هفتم قابل دسترس است. البته دانش‌آموزانی که قصد دارند خارج از محدوده سکونت خود ثبت نام کنند از اول مرداد می‌توانند به این سامانه اینترنتی مراجعه کنند.

علیرضا محمودی ادامه داد: در ۴۱ ناحیه ستادهای ثبت نام فعال شده‌اند و اگر در هر خصوص اعتراض یا شکایتی وجود داشت مردم می‌توانند شکایت خود را از طریق سامانه اینترنتی shekayat.medu.ir مطرح کنند.

راه‌اندازی ۵۲ پایگاه سنجش سلامت در استان

همچنین رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه از روزی که شیوع ویروس کرونا رخ داد آموزش مجازی را در مدارس استثنایی آغاز کردیم، اظهار کرد: البته برای دانش‌آموزانی که مشکل دسترسی به اینترنت داشتند این فرصت را فراهم کردیم که با حضور انفرادی در مدرسه اشکالات خود را رفع کنند.

محسن الماسی افزود: سنجش سلامت از اول مردادماه آغاز می‌شود و در سال گذشته توانستیم ۳۷ هزار دانش‌آموز را مورد سنجش قرار دهیم و امسال باید ۵۱ هزار دانش‌آموز را مورد سنجش سلامت قرار دهیم.

وی گفت: برای سنجش سلامت دانش آموزان پیش‌دبستانی و پایه اول دبستان ۵۲ پایگاه ثابت و دو پایگاه سیار را در استان اصفهان راه‌اندازی کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم هر روز ۲۰ دانش‌آموز در هر پایگاه مورد سنجش سلامت در ماه‌های مرداد و شهریور قرار گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: برای چهارمین سال پیاپی سنجش سلامت دانش آموزان عشایر استان رایگان است. در خصوص جهش تحصیلی دانش آموزان باید همه نمرات آنان بسیار خوب باشد و والدین آنان باید درخواست کتبی خود در این خصوص را به مدیران مدارس ارائه دهند.

الماسی خاطرنشان کرد: هزینه جهش تحصیلی برای هر دانش‌آموز ۱۲۰ هزار تومان و هزینه سنجش سلامت ۴۰ هزار تومان است و خانواده‌ها توجه داشته باشند که اگر در موعد مقرر فرزندان خود را برای سنجش سلامت نیاورند ۲۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.