stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 138652
  • 01 تیر 1399 - 13:18
2
مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه کاشان:

اجرای طرح همیاران بانوان سالمند در دستور کار قرار گرفت

اجرای طرح همیاران بانوان سالمند در دستور کار قرار گرفت
مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه کاشان گفت: اجرای طرح همیاران بانوان سالمند در دستور کار قرار گرفت و تا کنون با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهزیستی به عنوان نهادهای ذی‌ربط، چندین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اجرای مطلوب آن با حضور دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.
قلم | qalamna.ir :

نرجس قربانیان، در نشست‌ تحکیم بنیان خانواده در فرمانداری کاشان بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان و از سوی دیگر به دلیل تغییر سبک زندگی، امروزه ایجاد یک ساز و کار اصولی و قانون‌مند برای نگهداری سالمندان درون کانون خانواده همراه با کاهش دغدغه‌های ناشی از آن لازم بود.

وی افزود: از این رو اجرای طرح همیاران بانوان سالمند در دستور کار قرار گرفت و تا کنون با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهزیستی به عنوان نهادهای ذی‌ربط، چندین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اجرای مطلوب آن با حضور دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.

مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به تعیین ضوابط مشخص در شناسایی بانوان داوطلب خدمت به سالمندان برای معرفی به خانواده‌ها تشریح کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی از سالمندان و نیازهای آن‌ها، آموزش با موضوع سلامت جسم و روان در دوران سالمندی و اجرای برنامه‌های تفریحی و ورزشی ویژه بانوان سالمند از جمله اقدام‌های پیش‌بینی شده در چارچوب این طرح است.

وی تکریم سالمندان را از موارد سفارش شده و پسندیده در فرهنگ دینی و ملی برشمرد و اضافه کرد: با توجه به فرهنگ پربار و ریشه‌دار کاشان، خوشبختانه هنوز جدا کردن سالمندان از کانون خانواده و فرستادن آنان به خانه سالمندان از سوی خانواده‌ها با اکراه و از سر ناچاری صورت می‌گیرد و مانند بسیاری از شهرهای بزرگ هنوز به امری عادی تبدیل نشده است.

قربانیان تصریح کرد: با توجه به تغییر در سبک زندگی و شرایط حاکم بر جامعه، چنانچه در زمینه کاهش دغدغه‌ها و فراهم آوردن امکان نگهداری سالمندان در خانواده چاره‌اندیشی مناسبی انجام نشود، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تغییر فرهنگی محسوس در این زمینه خواهیم بود.

وی از سالمندان به عنوان ذخیره‌هایی ارزشمند نام برد و ادامه داد: برای حفظ فرهنگ تکریم سالمندان در جامعه ضروری است مادران جوان تلاش کنند تا در تربیت فرزندان خود، موضوع را مورد توجه قرار دهند و این فرهنگ را از دوران کودکی در عزیزان خود نهادینه کنند تا در فردای سالمندی ثمره آن را برداشت کنند.

بیش از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار در استان اصفهان زندگی می‌کنند که از این میان ۱۰.۶ تا ۱۱ درصد از جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.