stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 139365
  • 03 تیر 1399 - 11:41
2
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان خبر داد؛

رشد ۴ برابری طرح‌های بیابان زدایی

رشد ۴ برابری طرح‌های بیابان زدایی
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: تاکنون در ٣٠٨ هزار هکتار از این پهنه‌ها طرح‌های بیابان‌زدایی و نهال‌کاری انجام شده است و مقایسه این سال‌ها با ابتدای دولت یازدهم از رشد حدود چهار برابری پروژه‌ها حکایت دارد.
قلم | qalamna.ir :

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با اشاره اینکه یک میلیون و ۹۰ هزار هکتار مناطق بیابانی در استان اصفهان وجود دارد، گفت: تاکنون در ٣٠٨ هزار هکتار از این پهنه‌ها طرح‌های بیابان‌زدایی و نهال‌کاری انجام شده است و مقایسه این سال‌ها با ابتدای دولت یازدهم از رشد حدود چهار برابری پروژه‌ها حکایت دارد.

مهاجری درباره تولید محصولات زراعی فرعی در مراتع اظهارداشت: برای مثال گیاهان دارویی نظیر کتیرا، کرفس و آنغوزه در این مراتع تولید می‌شود که از لحاظ حجمی، سالانه به افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد و صادرات بخشی از آن به خارج ایران حدود ۲۵ میلیارد تومان درآمد به همراه دارد.

وی به اهمیت توسعه رویشگاه‌های محصولات زراعی فرعی در مراتع اشاره کرد و افزود: تخصیص اعتبارات جداگانه در این بخش به توسعه آن کمک کرده است.

به تاکید معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان، دیدگاه مثبت دولت به حفظ منابع طبیعی و استفاده بهینه از آن سبب شده که طرح‌ها در دولت دوازدهم در مقایسه با ابتدای دولت یازدهم به صورت فزاینده‌ای بیشتر شود.

در ارتباط با اهمیت اجرای طرح‌های مرتبط با این بخش، مدیرکل طبیعی و آبخیزداری اصفهان، منابع طبیعی را بستر توسعه و زمینه ساز اصلی برای دیگر فعالیت‌ها نظیر کشاورزی و صنعت یاد کرد و افزود: رونق و جهش تولید در کشور تا حد زیادی بسته به حفظ و بهره‌برداری اصولی از این داشته‌های با ارزش دارد.

محمدحسین شاملی اضافه کرد: تامین نقدینگی، کمک هرچه بیشتر به تعاونی‌های مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت و گسترش هرچه بهتر پهنه‌های طبیعی از جمله اقداماتی است که مستقیم و غیرمستقیم در تحقق رونق و جهش تولید موثر است و بطور جدی در سال جاری دنبال خواهد شد.

وی تقویت نقش‌آفرینی مردم در امر مراقبت از عرصه‌ها را نیازمند آموزش فراگیر و فرهنگ‌سازی دانست و تاکید کرد: بر همین اساس در سال جاری برای موضوع‌های نامبرده برنامه‌ها و فعالیت‌های بیشتری خواهیم داشت.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.