stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 140767
  • 07 تیر 1399 - 14:08
1
حاجی‌دلیگانی:

دلیل وضعیت فعلی مسکن عملکرد نامناسب دولت و وزارت راه‌ و‌ شهرسازی است

دلیل وضعیت فعلی مسکن عملکرد نامناسب دولت و وزارت راه‌ و‌ شهرسازی است
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اقدامات دولت در راستای کنترل قیمت زمین و مسکن بیان کرد: دولت اخیرا یک حرکتی را در این راستا شروع کرده است اما این کاستی و کمبودی‌ها در این 7 سال گذشته با نوع عملکرد نامناسب دولت و به خصوص وزارت راه‌و‌شهرسازی سبب وضعیت فعلی شده و کارساز نبوده است.
قلم | qalamna.ir :

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، با اشاره به دلایل افزایش قیمت زمین و مسکن اظهار داشت: موارد متعددی سبب افزایش قیمت نجومی مسکن و زمین شده است اما از اصلی‌ترین دلایل آن عدم عرضه زمین به قیمت تمام شده از طرف دولت، مقررات سختی که در خصوص مسائل مربوط به محدوده و حریم شهر است و عدم توجه به اینکه نِصاب‌های ساختمان‌سازی در حد حداقل تغییر پیدا کند، است.

وی افزود: این عوامل سبب گرانی مسکن شده و موارد دیگری از‌ جمله افزایش نقدینگی و اینکه بازار مسکن و زمین را مردم یک بازار امنی می‌دانند، باعث شده که تقاضا نسبت به عرضه پیشی بگیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اقدامات دولت در راستای کنترل قیمت زمین و مسکن بیان کرد: دولت اخیرا یک حرکتی را در این راستا شروع کرده است اما این کاستی و کمبودی‌ها در این ۷ سال گذشته با نوع عملکرد نامناسب دولت و به خصوص وزارت راه‌و‌شهرسازی سبب وضعیت فعلی شده و کارساز نبوده است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بر خانه‌های خالی، مالیات وضع کرده که بازهم دولت هنوز آن را اجرایی نکرده است.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به اقدامات مجلس برای جلوگیری از افزایش قیمت نجومی زمین و مسکن تصریح کرد: همچنین در مجلس شورای اسلامی یک طرحی در حال تدوین است که بنا داریم به زودی در صحن مجلس شورای اسلامی ارائه کنیم.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.