stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 142558
  • 12 تیر 1399 - 12:36
0
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت::

کمتر صنعتی است که در اصفهان نباشد / سطح انتظارها در استان متفاوت است

کمتر صنعتی است که در اصفهان نباشد / سطح انتظارها در استان متفاوت است
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کمتر صنعتی اعم از صنایع بزرگ، متوسط و خرد است که در اصفهان نباشد.
قلم | qalamna.ir :

محسن صالحی‌نیا، در نشستی با فعالان اقتصادی به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به نقش این استان اصفهان در تولید و صنعت، یادآور شد: ۴۰۰ خوشه صنعتی در کشور برنامه‌ریزی شده بود که ۱۰۵ خوشه تا کنون به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به نقش خوشه‌های صنعتی در هم‌افزایی واحدهای کوچک افزود: کمتر صنعتی اعم از صنایع بزرگ، متوسط و خرد است که در اصفهان نباشد و از این رو سطح انتظارها در استان متفاوت است و در برخی بخش‌ها حجم کار با چند استان برابری می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: حمایت از واحدهای موجودی که می‌توانند سطح دانش فنی، تنوع محصولات و کاهش قیمت را توسعه دهند، جزو سیاست‌های محوری این وزارتخانه است.

وی اضافه کرد: آمار واگذاری در چهار ماه گذشته چند برابر شده و فضای کسب و کار به گونه‌ای است که شرایط تولید از جنبه‌های گوناگون منجمله ایجاد ارزش افزوده و فروش وضعیت بهتری را نشان می‌دهد.

صالحی‌نیا تاکید کرد: وزارت صمت به عنوان دستگاه سیاست‌گذار با سیاست‌های حمایتی تلاش می‌کند فرصتی فراهم شود تا سرمایه‌گذاران انگیزه بیشتری برای تولید پیدا کنند.

وی مدیریت واردات و توسعه صادرات را از دیگر سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم با منابع محدود ارزی، کالاهای اساسی، مواد اولیه خاص و کالاهای واسطه‌ای لازم را تهیه کنیم.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امروز شرایطی فراهم شده است تا واحدهای تولیدی هم در بازار صادراتی و هم در داخل فرصت خوبی برای فروش داشته باشند.

به گفته وی، سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صادرات واحدهای کوچک بود که تلاش دولت برای تحقق آن در سال‌جاری و هموارتر شدن مسیر صادرات آنها است.

صالحی‌نیا کمک به طرح‌های دارای پیشرفت لازم را از دیگر سیاست‌های وزارت صمت برشمرد و افزود: یک هزار و ۶۰۰ طرح با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد و ۹۰۰ طرح با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد در حال حاضر در استان اصفهان وجود دارد که تلاش می‌کنیم در گام نخست طرح‌های با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد و در گام بعدی طرح‌های با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد به نتیجه برسد.

شرکت در آیین بهره‌برداری از چهار طرح صنعتی با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال در کمشچه، نطنز، کاشان و چادگان از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان اصفهان است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد، اشتغال صنعتی هشت درصد و در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.