stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
  • کد خبر : 145993
  • 23 تیر 1399 - 8:44
4
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

مشکل اصلی کارخانه پلی‌اکریل چندگانگی در تصمیم‌گیری‌ها است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به وضعیت کارخانه پلی‌اکریل گفت: مشکل اصلی این کارخانه چندگانگی در تصمیم‌گیری‌ها است. وضعیت پلی‌اکریل در ستاد حمایت از صنایع مطرح شده و قرار است این مجموعه به سوی مدیریت یکپارچه سوق داده شود.
قلم | qalamna.ir :

ایرج موفق با اشاره به وضعیت کارخانه پلی‌اکریل اظهار داشت: مشکل اصلی این کارخانه چندگانگی در تصمیم‌گیری‌ها است. وضعیت پلی‌اکریل در ستاد حمایت از صنایع مطرح شده و قرار است این مجموعه به سوی مدیریت یکپارچه سوق داده شود. با توجه به برخی محدودیت‌‌ها این کارخانه حتی کارت بازرگانی ندارد و برای ثبت سفارش مواد اولیه موردنیاز خود با تأیید و مسئولیت ما ثبت سفارش کرده است.

وی افزود: شهر اصفهان حدود ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک هزار و ۶۸۶ کارخانه دارد و بیش از ۷۸۲ مجوز سرمایه‌گذاری جدید در شهرستان اصفهان صادر شده و ۱۵۰ طرح توسعه برای واحدهایی که قبلاً ایجاد شده صادر شده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، با وجود تمام مشکلات، فشارها و تحریم‌ها هم‌اکنون حدود ۶۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در اصفهان بیش از ۴ هزار و ۵۸۰ طرح تولیدی و صنعتی در دست انجام است که نشان می‌دهد شرایط برای سرمایه‌گذاری به گونه‌ای بوده که افراد ترغیب به اخذ مجوز سرمایه‌گذاری شده‌اند و اگر تسهیلات در اختیار آنها قرار گیرد می‌توانیم در سال جاری ۸۰۰ طرح جدید را در استان اصفهان به سرانجام برسانیم.

موفق با بیان اینکه ایجاد اشتغال با افتتاح پروژه‌های جدید محقق می‌شود، بیان کرد: هم‌اکنون ۹ هزار واحد صنعتی دارای مجوز داریم که وظیفه ما حفظ وضعیت فعلی و سرپا نگه داشتن آنها است. کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هر هفته ۳ جلسه برگزار می‌کند تا به رفع این موانع کمک شود.

وی تأکید کرد اصفهان سال گذشته در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ و رونق تولید رتبه اول کشور را داشته است. در استان اصفهان ۳ هزار میلیارد تومان درخواست تسهیلات وجود داشته که از این میزان، ۸۵۰ میلیارد تومان به واحدهای متقاضی پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: استان اصفهان از نظر تعداد واحدهای صنعتی رتبه دوم، میزان اشتغال صنعتی رتبه سوم و تعداد معادن فعال با ۸۶۰ معدن رتبه اول کشور را در اختیار دارد. حدود ۱۲ درصد صنعت کشور در استان اصفهان فعال است و ۶۰ درصد فولاد کشور نیز در اصفهان تولید می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.