stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 152194
  • 09 مرداد 1399 - 16:19
0

محلات سیزده گانه اردبیل نیازمند توجه مسئولین است

محلات سیزده گانه اردبیل نیازمند توجه مسئولین است

ایسنا/اردبیل رئیس مجمع نمایندگان اردبیل گفت: ساکنان محلات سیزده‌گانه اردبیل در فقر بسر می برند ضرورت دارد فکری اساسی برای رفع محرومیت‌ها شود.

قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی ۹ مرداد در نشست با اعضای شورای شهر اردبیل با قدردانی از تلاش اعضای شورای شهر و شهردار توانمند و متدین در پیگیری کارها و اقدامات اولویت‌دار برای افزایش رفاه و آسایش مردم اظهار کرد: نمایندگان استان با همدلی و همراهی بی‌نظیر کارها را به پیش برده و لحظه‌ای از پیگیری‌ها و فعالیت‌های موثر در مسیر پیشرفت استان فروگذار نیستند.
وی ضرورت حفظ جایگاه و حرمت منتخبین مردم در پارلمان محلی را یادآور شد و بیان کرد: هیچ اختلاف و تشتتی نمی‌تواند ما را از مسیر خودمان در پیگیری مطالبات مردم دلسرد کند و یا بخواهد به حاشیه رانده و ما را از وظیفه نظارتی و تقنینی دور کند.
رئیس مجمع نمایندگان اردبیل ادامه داد: ما نیامدیم که مدیری را غزل و نصب کنیم بلکه بیشترین تاکید ما در این دوره بر افزایش درآمد مردم استان است و ما از دولتمردان می‌خواهیم با توجه به تمامیت مواهب الهی به این استان اجازه دهد ما درآمد خودمان را صرف کارهای عمرانی و خدماتی برای شهروندان کنیم.
موسوی با اشاره به یکپارچگی مدیریت شهری گفت: استان اردبیل به رغم همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها از سوء مدیریت در سطح کلان رنج می‌برد و هر سال از اعتبارات و منابع دولتی آن کاسته می‌شود.
وی پرهیز از بغض و غرض‌ورزی را در مسیر توسعه و پیشرفت یادآور شد و بیان کرد: ساکنان محلات سیزده‌گانه اردبیل به نان شب خود محتاجند در حالی که در سایر استان‌ها با راه‌اندازی کارخانه‌های متعدد دولتی اشتغال و میانگین درآمد آنها چندین برابر اردبیل است.
رئیس مجمع نمایندگان اردبیل گفت: ما اگر سال ۱۴۰۰ سوت قطار را در اردبیل بشنویم باید این خط ریلی به شمال استان نیز برسد تا یک توجیه اقتصادی مناسب داشته باشد که در این مسیر اخیرا ۶۰۰ میلیارد تومان با تخصیص ۱۰۰ درصد از رئیس سازمان برنامه و بودجه موافقتنامه گرفتیم.
موسوی منابع انسانی استان را غنی و توانمند توصیف کرد و افزود: هرچند استاندار اردبیل فرد غیربومی است اما مدیری تلاشگر و خستگی‌ناپذیر است ولی اجازه نمی‌دهیم با وجود کارشناسان و مدیران توانمند مدیران غیربومی به این استان سرازیر شوند.
وی اظهار کرد: باید عادت بد چشم و هم‌چشمی و تنگ‌نظری را کنار بگذاریم و با روحیه انقلابی و جهادی از فرصت خدمت‌رسانی استفاده کرده و به پیشرفت اردبیل کمک کنیم.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تا دو هفته آینده مدیریت قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای انعقاد قرارداد همکاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در حوزه عمرانی شهری به اردبیل سفر می‌کند، خاطرنشان کرد: در حالی که اوضاع مالی دولت اصلا مناسب نیست و دولتمردان بیشتر از کارهای عمرانی به کارهای سیاسی مشغول هستند، ضرورت دارد از ظرفیت نهادهای انقلابی چون قرارگاه خاتم استفاده کنیم.
موسوی ضرورت بازگشت دلارهای صادراتی را به کشور یادآور شد و بیان کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس با اخذ مالیات برای خانه‌های خالی توزیع سهام عدالت بین جاماندگان و بیمه حوادث ساختمانی برای سه میلیون واحد مسکونی سعی بر این است تا بخشی از اوضاع اقتصادی کشور تلطیف شده و در کنار آن قیمت سکه و ارز آرام بگیرد.
وی به وضعیت نابسامان بورس همچون آتش زیرخاکستر اشاره کرد و گفت: مسئولان باید در این زمینه فکری اساسی بکنند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس از اختصاص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پل قدس و همچنین آغاز احداث تراموا در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: شهرداری اردبیل باید برای دفع اصولی پسماند و بازیافت آن اقدامی عملی انجام دهد تا ساکنان روستاهای اطراف محل دپوی زباله‌های شهرداری بیش از این گله‌مند و عاصی نباشند.
موسوی گفت: شهرداری باید برای ساماندهی کارگران فصلی تدبیری درست بیندیشد و در کنار آن بنده پیشنهاد کردم تا انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری جدای از هم برگزار شود چرا که انتخابات ریاست جمهوری در اوج سیاست و شوراها در اوج کار و حوزه خدمات برگزار می‌شود که هیچ سنخیتی باهم ندارند.
انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.