stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 152399
  • 10 مرداد 1399 - 15:23
2

اختصاص هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به آزاد راه شیراز – اصفهان

اختصاص هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به آزاد راه شیراز – اصفهان
هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به آزاد راه شیراز - اصفهان اختصاص یافت.
قلم | qalamna.ir :
رییس سازمان برنامه و بودجه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: با بررسی‌های انجام شده ۱۲۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آزادراه شیراز به اصفهان تا ایزدخواست نیاز بود که دولت آن را پرداخت کرده است.
محمد باقر نوبخت با بیان اینکه این طرح مشترک بین دولت و وزارت دفاع است و دولت سهمش را پرداخته است، افزود: استاندار فارس به عنوان نماینده عالی دولت قاطعانه این موضوع را تا به سرانجام رسیدن آن، پیگیری خواهد کرد.
وی افزود: در سفر به استان فارس ۳۸ طرح ناتمام تولیدی دولت برای تحقق جهش تولید، با مشارکت بخش خصوصی، بانک‌ها و خود دولت مقرر شد یک هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.
وی ادامه داد: به این ترتیب با این برنامه پنج هزار و ۳۵ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد که در قالب موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه با استاندار فارس عملیاتی می‌شود.
معاون رییس جمهوری گفت: در چند سال گذشته از ۵۰ طرحی که در سفر رئیس‌جمهوری و هیات دولت به فارس به عنوان مصوبات دولت در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت، هزار و ۱۸ میلیارد تومان منابع تعیین شده بود؛ تا امروز سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

نوبخت با اشاره به اینکه هنوز برخی طرح‌ها به پایان نرسیده است، گفت: برخی طرح‌ها به علت افزایش قیمت، افزایش حجم کار و کمیت به طول انجامیده است.
وی افزود: در ارزیابی‌های صورت‌گرفته در سفر کنونی، دو هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان برای ۱۵ طرح که می‌تواند تا پایان سال به سرانجام برسد، نیاز است و سیاست دولت این است که طرح‌هایی که هزاران میلیارد تومان برای به سرانجام رسیدن آن‌ها هزینه شده است با پرداخت چند صد میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد و وارد چرخه تولید شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با همه محدودیت‌های اعتباری دولت تا سقف ۸۰ هزار میلیارد تومان از مجلس برای تکمیل طرح‌های یادشده مجوز گرفته است و براساس اولویت‌ها می‌تواند تا پایان سال جاری به بهره‌برداری رسد.

نوبخت با اشاره به اینکه انتظار است طرح‌های یادشده تا پایان سال به نتیجه برسد، گفت: در راستای تحقق منویات رهبری درخصوص جهش تولید، جلسات ستاد جهش تولید در هر استان برگزار شده است و تکلیف هر استان درباره بودجه و حاصل کار طرح ها مشخص است.

وی افزود: با تمام دشواری‌ها چرخ اقتصاد درحال چرخیدن است، هم‌اکنون استان فارس کارگاه بزرگی است که در این شرایط تحریم در حال فعالیت است و دولت بدون در جا زدن کار خود را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ایران در جنگ اقتصادی است، گفت: ملت بزرگ و با تمدن ایران از پا در نخواهد آمد و با همه این‌ها اقتصادی بدون نفت را هم تجربه می‌کنیم و از این منظر تجربه مثبتی است.

نوبخت افزود: از اینکه در کنار کار‌های بزرگ همچون احداث راه‌آهن و ایجاد بزرگراه، به امور اجتماعی نیز می‌پردازد و برای مددجویان و افراد کم‌درآمد فارس نیز ۳۵۰۰ واحد مسکن در بنیاد مسکن با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه ساخته می‌شود.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس در این نشست که با حضوران روسا و مدیران کل ادارات و نهاد‌ها برگزار شد، گفت: تامین آب کشاورزی و صنایع از جمله دغدغه‌های ما در جهش تولید به شمار می‌رود و در این راستا موضوع انتقال آب دریا به استان فارس ضروری است.
رحیمی اجرای چهار سد را از جمله فعالیت‌ها دولت در رفع مشکلات آبی استان عنوان کرد و گفت: خط آبرسانی به شهر‌های جهرم و رودبال و سعادتشهر به نتایج خوبی رسیده که همچنان نیازمند تخصیص اعتبارت لازم است.
استاندار فارس در ادامه حمایت از راه اندازی مزارع خورشیدی را از جمله نیاز‌های استان عنوان کرد و گفت: تولید انرژی در استان با تاسیس پست‌های برق به نتایج مطلوب تری می‌رسد.
رحیمی، جبران عقب ماندگی‌های زیر ساخت‌های جاده‌ای را از دیگر موضوعات اجرایی فارس عنوان کرد و گفت: در مباحث فرهنگی انتظار داریم که توجه ویژه‌ای به شهر شیراز و استان فارس شود و ما در بحث اجرای تالار مرکزی شیراز نسبت به دیگر استان‌ها پیشرفت خوبی نداشته ایم.
تکمیل زیر ساخت‌های درمانی و جبران خسارات سوانح طبیعی از دیگر درخواست‌های استاندار فارس از دکتر نوبخت بود و در این خصوص گفت: با توجه به جایگاه استان در تامین نیاز‌های درمانی کشور؛ به توسعه متوازن زیر ساخت‌های درمانی استان نیاز داریم.
وی، پرداخت مطالبات و معوقات بازنشستگان و مستمری بگیران را دیگر خدمات دولت عنوان کرد و گفت: بخش مهمی از مطالبات کشاورزان و کادر درمانی بزودی پرداخت می‌شود.
 
هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.