stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 164310
  • 16 شهریور 1399 - 14:52
1
امام جمعه موقت اصفهان:

دولت فرانسه از حقوق معنوی بیش از یک میلیارد مسلمان صیانت کند

دولت فرانسه از حقوق معنوی بیش از یک میلیارد مسلمان صیانت کند
قلم/اصفهان_ امام جمعه موقت اصفهان گفت: دولت فرانسه که مدعی حقوق بشر است باید از حقوق معنوی بیش از یک میلیارد مسلمان صیانت کند.
قلم | qalamna.ir :

محمدتقی رهبر در خصوص اقدام نشریه فکاهی «شارلی ابدو» چاپ پاریس که کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر کرد، گفت: در وهله اول باید ارزیابی کنیم که چرا چنین اقداماتی انجام می‌شود و دولت‌های مدعی حقوق بشر از حقوق معنوی مسلمانان دفاع نمی‌کنند؟ در پاسخ باید گفت غربی‌ها از قدرت روز افزون اسلام در هراس هستند و این قدرت را در دنیا دیده‌اند و مشاهده کرده‌اند که چگونه مزدورانشان در خاورمیانه شکست خورده‌اند، به همین دلیل سعی دارند چهره مقدسات اسلام را مخدوش کنند.

وی افزود: بنابراین پیشرفت اسلام در جهان را می‌بینند و به اصطلاح در دلشان عقده اسلام را دارند. دولت فرانسه که مدعی حقوق بشر است باید از حقوق معنوی بیش از یک میلیارد مسلمان صیانت کند. همچنین این دولت‌ها ضعف‌های خودشان را می‌بینند، برای مثال در ماجرای کرونا فرانسه، آمریکا و انگلستان که به دروغ مدعی تمدن هستند شکست‌های مفتضحانه‌ای در مقابله با ویروس کرونا خوردند و تلفات سنگینی دادند. به همین دلیل با چاپ چنین کاریکاتورهایی قصد دارند افکار عمومی را از مشکلات موجود منحرف کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: بنابراین ضعف خودشان از یک طرف، شکست‌های پی در پی در خاورمیانه و ناتوانی از مهار پیش رفت اسلام در جهان از طرف دیگر عواملی هستند که منجر به چنین حرکات سخیفی می‌شود. در سوریه، لیبی و یمن شکست خورده‌اند و از اسلام عقده به دل دارند. این دولت‌ها باید انسانیت را از مسلمانان یاد بگیرند که تا کنون یک بار هم به حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) هیچ توهینی نکرده‌اند.

رهبر تصریح کرد: کشورهایی که نان اسلام را می‌خورند و عزت‌شان متعلق به اسلام است باید در مقابل چنین عمل وقیحانه‌ای واکنش مناسب نشان دهند. سازمان کنفرانس اسلامی نباید در برابر چنین حرکت‌هایی ساکت بنشیند و دولت فرانسه را تحت فشار قرار دهد. آزادی بیان امر محترمی است که باید به آن احترام گذاشته شود منتها نباید از این واژه استفاده ابزاری کرد. آیا اجازه می‌دهند که به رئیس جمهور فرانسه در روزنامه‌ها توهین شود که مکرون اعلام می‌کند چاپ چنین کاریکاتورهایی در چارچوب آزادی بیان است؟

وی خاطرنشان کرد: اسلام، قران و نام رسول اسلام(ص) و تمام انبیا در جهان می‌درخشد و این اعمال نمی‌تواند نور ماه را بپوشاند. البته این امر چیزی از مسئولیت دولت‌های اسلامی و مسلمانان کم نمی‌کند. باید موضع‌گیری مناسبی در خصوص این اقدام توهین‌آمیز شود و دستگاه دیپلماسی کشور باید واکنش در خوری به چنین حرکاتی دهد و علمای اسلام باید در تمام کشورها این اقدام نشریه فرانسوی را محکوم کنند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.