stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 171256
  • 07 مهر 1399 - 13:25
3
استاندار اصفهان خبر داد؛

رعایت ۵۳ درصدی پروتکل‌های بهداشتی

رعایت ۵۳ درصدی پروتکل‌های بهداشتی
قلم/ اصفهان_ استاندار اصفهان گفت: رعایت ۵۳ درصدی پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از بیماری کرونا در شان این استان نیست و مردم ملاحظات بهداشتی در این ارتباط را جدی‌تر بگیرند.
قلم | qalamna.ir :

عباس رضایی با بیان اینکه هیچ راهکاری جز رعایت مواردی نظیر استفاده از ماسک، تشکیل ندادن تجمعات و فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد، افزود: باید به این نکته مهم اشاره کنیم که تمام کشورهای پیشرفته و پیشرو جهان هم تنها این راهکار را برای قطع زنجیره انتقال و سرایت ویروس موثر می‌دانند.

وی اظهارداشت: هیچ کارمند یا ارباب رجوعی در دستگاه‌ها و سازمان‌های این استان حق استفاده نکردن از ماسک را ندارد؛ اگر کارمندی در هر دستگاهی در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از بیماری کووید_۱۹ بی تفاوت بود باید به هیات‌های رسیدگی به تخلفات معرفی شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم اضافه کرد: همچنین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به افراد و مراجعه کنندگانی که ماسک نمی‌زنند یا موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خدمات ارائه ندهند.

رضایی یادآور شد: بنابراین در صورتی که جان و سلامت خود، خانواده و دیگران برایمان اهمیت دارد نباید نسبت به پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه بی تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه حساسیت‌های لازم در تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های استان در رابطه با مقابله با کرونا باید شکل گیرد خاطرنشان کرد: علاقه مند به تعطیلی و اعمال محدودیت‌ها نیستیم اما اگر به دنبال بی توجهی مردم آمار مبتلایان باز هم افزایش یافت قائل به اعمال هر نوع محدودیتی خواهیم شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۵ هزار و ۳۹۴ نفر رسیده و ۲۴ استان کشور هم اینک در وضعیت قرمز هستند.

بر مبنای گزارش وزارتخانه مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشورمان به ۴۴۳ هزار و ۸۶ نفر رسیده است.

تاکنون ۳۷۲ هزار و ۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، همچنین ۴۰۴۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۹۰۵ هزار و ۳۵۲ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ نیز در کشور انجام شده است.

‌اکنون استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.