stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024
  • کد خبر : 173197
  • 14 مهر 1399 - 0:23
0

صندوق توسعه منابع طبیعی در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

صندوق توسعه منابع طبیعی در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: صندوق توسعه منابع طبیعی در خراسان جنوبی راه اندازی خواهد شد که از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم یک میلیارد تومان اعتبار برای شکل‌گیری این صندوق اختصاص دهد.

قلم | qalamna.ir :

مسعود منصور، یکشنبه شب ۱۳ مهر در نشست هم‌اندیشی تشکل‌ها و نخبگان بخش کشاورزی خراسان جنوبی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در بیرجند، اظهار کرد: خراسان جنوبی جزء نخستین استان‌های اجرای طرح‌های بیابان زدایی است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با اجرای سه پروژه بین‌المللی در حوزه مشارکت‌های مردمی و بسیج جوامع محلی جزء استان‌های پیشرو است، تصریح کرد: در خراسان جنوبی بیش از ۹۶ درصد اراضی ملی و ۴.۵ میلیون هکتار از اراضی آن بیابانی است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: سالانه ۷۰ میلیارد تومان خسارت فرسایش بادی به زیرساخت‌های و اراضی کشاورزی خراسان جنوبی وارد می‌شود.

منصور ادامه داد: بیش از از شش هزار قنات در این استان وجود دارد؛ بنابراین باید حفظ منابع آب و خاک در اولویت باشد و برای توسعه بخش کشاورزی باید منابع آبی استان حفظ شود.

وی با بیان اینکه با عملیات آبخیزداری قنات خشکیده بسیاری از روستاها آبدهی کرده است، افزود: در حال حاضر ۲۴۱ هزار هکتار جنگل تاغ زار بیابانی در استان وجود دارد که دستورالعمل اصلاحی بهره برداری از تاغ‌زارها تا پایان مهرماه مصوب و اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مطالعات آبخیزداری در خراسان جنوبی انجام شده، ۹۱۵ هکتار اجرا شده و ۳۱۵ هکتار در حال انجام و ۲۸۰ هکتار نیز آماده اجرا است.

منصور بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۷۴۰ هزار هکتار عملیات بیابان زدایی انجام شده و امسال نیز ۱۲۵۰ هکتار نهال کاری، ۷۰۰ هکتار باد شکن، ۱۰۰ هزار هکتار  سیسم چرا و قرق و پنج هزار هکتار مدیریت روان آب اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۸ هزار هکتار عملیات آبخیزداری پیش بینی شده است که اقدامات انجام شده باعث ۸۷۲ میلیون مترمکعب استحصال آب می‌شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.