stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 187769
  • 19 آبان 1399 - 11:02
2
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد؛

عملیاتی شدن برنامه ۵ ساله فرهنگ و هنر اصفهان بزودی

عملیاتی شدن برنامه ۵ ساله فرهنگ و هنر اصفهان بزودی
قلم/اصفهان_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: با تدوین برنامه پنج ساله حوزه فرهنگ و هنر استان و ارایه آن تا پایان آبان ماه به وزارتخانه و در صورت تصویب در استان عملیاتی خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی افزود: محورهای این برنامه پنج ساله در راستای رسانه، قرآن، مساجد و فرهنگ و هنر است که زیر شاخه‌های متعدد و گسترده‌ای را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: در این نهاد برای اینکه با سیاستگذاری و برنامه ریزی حوزه فرهنگ و هنر را مدیریت کنیم بر این آمدیم تا برای این حوزه برنامه ریزی مدون با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به بررسی نیازهای حوزه فرهنگ و هنر، اظهارکرد: براساس وضعیت موجود وضع مطلوب را برای پنج سال آینده این حوزه مشخص کردیم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی‌ها برای حوزه فرهنگ و هنر در ۲ بخش سخت افزار و نرم افزار صورت گرفته تا ببینیم داشته‌ها در استان و شهر به شهر به چه صورت است و برای پنج سال آینده به چه صورت باشد.

معتمدی، حال حوزه فرهنگ و هنر اصفهان را خوب ندانست و خاطرنشان کرد: این حوزه نیازمند حمایت و توجه جدی است و برای پویاترشدن فرهنگ و هنر استان باید بخش خصوصی در کنار دولت همراه باشد.

شیوع ویروس کرونا خسارات زیادی به جامعه فرهنگی و هنری اصفهان از جمله هنرمندان، نویسندگان، انجمن‌های موسیقی، موسسات فرهنگی، سینماها، اهالی تئاتر و تمامی صنوفی که به نحوی در تولید محصولات فرهنگی هنری نقش داشتند، وارد کرده است.

۴۵۶ نشریه و روزنامه شامل ۲۵۶ مورد چاپی  و ۲۰۰ مورد الکترونیکی (۵۶ درصد چاپی و ۴۴ درصد الکترونیکی) در استان اصفهان فعالیت دارند که در مجموع چهار درصد نشریه‌های کشور را تشکیل می‌دهند.

نشریه‌های چاپی استان اصفهان نیز شامل ۱۲ روزنامه، ۴۰ هفته‌نامه، ۲۰ دو هفته‌نامه، ۶۶ ماهنامه، ۱۷ دوماهنامه،۸۳ فصلنامه و ۱۸ دوفصلنامه است.

۱۱ هزار و ۳۹۳  نشریه در زمان حاضر در کشور به چاپ می‌رسد که هفت هزار و ۵۲۳ مورد یعنی ۶۶ درصد، چاپی و سه هزار و ۷۰۰ مورد برابر ۳۴ درصد الکترونیکی است.

انتهای پیام/

 
هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.