stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 193055
  • 28 آبان 1399 - 16:19
0

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۸ آبان ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۸ آبان ایسنا

اظهارات رییس جمهور در جلسه هیات دولت/ انتشار اسناد ارتباط گروهک «حرکه النضال» با سرویس اطلاعاتی عربستان/ اعلام وصول طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان/ تعارض منافع، مشکل بازار بورس/ توصیه رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان به جو بایدن و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

قلم | qalamna.ir :

شهرهایی که وضعیت قرمز دارند، تعطیل خواهند شد/آمریکا را مجانی تطهیر نکنید

اظهارات رییس جمهور  در جلسه امروز هیات دولت در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی  در این جلسه  با اشاره به محدودیت‌های جدید کرونایی که از اول آذر اعمال خواهد شد عنوان کرد: به دلیل اوج گیری کرونا در آستانه مرحله جدیدی از مسئولیت پذیری اجتماعی هستیم در این مرحله جدید شهرهای قرمز به حالت تعطیل و شهرهای نارنجی به حالت نیمه تعطیل درمی‌آیند.

وی همچنین با بیان اینکه به اسم نقد قواعد بازی سیاسی را به هم نزنیم عنوان کرد: ما نباید به اسم نقد دولت به دنبال تطهیر و تبرئه دولت‌ آمریکا باشیم، افزود: سال ۱۴۰۰ و انتخابات خواهد رسید و در آن زمان کرونا کمتر خواهد بود و فضا و روحیه‌ها بهتر است و بعضی‌ها فرصت دارند اقدامات سیاسی و جناحی خود را انجام دهند. اما الان موقع آرامش کشور است. خواهش می‌کنم در این مقطع حساس کنونی کسی به دنبال تسویه حساب سیاسی و جناحی نباشد.

خبرهای دیگر در زمینه کرونا را در لینک های زیر دنبال کنید.

برگزاری مهمانی توسط دفاتر ثبت ازدواج ممنوع!

انتقاد رئیس سازمان بازرسی کل کشور از آمریکا برای وضع تحریم‌ در دوران کرونا

وزیر بهداشت بر عملکرد ستادهای استانی مبارزه با کرونا نظارت کند

فوق العاده ویژه به کارکنان بهداشت و درمان پرداخت شود

تاکید نادران بر ضرورت تصویب تصمیمات ستاد ملی کرونا در مجلس

نحوه فعالیت مجلس در زمان قرنطینه بررسی شد

ممنوعیت ورود و خروج در همه استان‌های کشور اعمال شود

***

اسناد ارتباط گروهک «حرکه النضال» با سرویس اطلاعاتی عربستان

دومین خبر پربازدید امروز،  انتشار برخی اسناد به دست آمده از ارتباط مستقیم گروهک حرکه النضال با سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی بود.

آنچه توسط وزارت اطلاعات منتشر شده است شامل اصل و ترجمه اسناد مرتبط با مکاتبات سری گروهک تروریستی حرکه النضال با سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی است.

اعلام وصول طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان

اعلام وصول طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی هم از خبر های مورد توجه مخاطبان بود.

آمریکا در موقعیتی نیست که برای ایران شرط‌گذاری کند

تشریح مواضع کشورمان  درباره مسائل مختلفی از جمله تحریم‌های آمریکا و مناقشه قره باغ در گفت وگوی سخنگوی وزارت امور خارجه با پرس تی‌وی هم از پربازدید ها بود.

سعید خطیب‌زاده در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که ایران در صورت پرداختن دولت بایدن به برنامه موشکی ایران و نقش ایران در منطقه در روند بازگشتش به توافق هسته‌ای چه رویکردی را در پیش خواهد گرفت، توضیح داد: آمریکا در موقعیتی نیست که برای کشوری به ویژه ایران شرط‌گذاری کند. اگر قرار باشد کشوری با شرط و شروطی مواجه شود، این آمریکا است.

تعارض منافع مشکل بازار بورس است/ رویکرد آمریکا در قبال ایران عوض نمی‌شود

قالیباف با اشاره به بررسی وضعیت بازار بورس با بیان این که مشکلات بازار سرمایه را با برخورد قضایی نمی‌توانیم حل کنیم، تاکید کرد: تعارض منافع که در سطوح و لایه های مختلف وجود دارد مانع اصلی حل مشکلات بورس است و باید حل شود.

رییس مجلس همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رویکرد رئیس جمهور منتخب این کشور در قبال ایران بیان کرد: مطمئن باشید که رویکرد آمریکا در قبال ایران با تغییر رئیس جمهور این کشور عوض نخواهد شد، از این رو برای تغییر رویکرد آمریکا باید نگاهمان در جهت تقویت داخل باشد، امروز این ظرفیت در کشور وجود دارد و قطعاً بدون تولید قدرت و پیشرفت در حوزه اقتصادی به عنوان اولویت اول، این تغییر امکانپذیر نیست.

این اظهارات محمدباقر قالیباف در نشست مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

اشتباهات گذشته در برجام را تکرار نکن

توصیه های رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان به جو بایدن هم از پرمخاطب ها بود.

ترکی الفیصل   در کنفرانس “شورای ملی روابط آمریکایی-عربی” از جو بایدن خواست که ”اشتباهات گذشته” در توافق هسته ای را تکرار نکند و کشورهای منطقه یک طرف مذاکرات باشند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اگر آمریکا به برجام بازگردد مردم ایران دولتی اهل مذاکره می‌طلبند

انتظار برداشته شدن سریع تحریم‌ها از سوی بایدن، یک داستان آرزومندانه است

رفتار آمریکا نسبت به ایران تغییر بنیادین نخواهد کرد

انتخابات اخیر آمریکا آغازی بر فردای بدون آمریکا است

درخواست نمایندگان آمریکایی از ترامپ برای خودداری از تحریم بیشتر ایران

***

انتقام ترامپ از مردم و دولت افغانستان با خروج فوری نیروهای آمریکا از این کشور

خبر بعدی، تحلیل یک کارشناس مسایل منطقه و افغانستان درباره تصمیم احتمالی ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بود.

ابوالفضل ظهروند این اقدام را انتقام از دولت و ملت افغانستان دانست و گفت: ترامپ چون انتظار داشت قبل از شروع رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰ توافق دوحه به فرجام برسد، یعنی دولت از ملاحظات طالبان تمکین کند اما این کار انجام نشد و الان دو ماه است که نمایندگان دولت و طالبان در دوحه منتظر تغییر و تحولی هستند. ترامپ بر روی این توافق و استفاده از آن برای پیروزی در انتخابات حساب باز کرده بود و الان وضعیت خود را بسیار بد می ببیند از این رو دست به انتقام گیری می زند

ایران از روند مذاکرات صلح به رهبری دولت افغانستان حمایت می‌کند

تاکید محمد جواد ظریف بر حمایت ایران از روند مذاکرات صلح به رهبری دولت افغانستان در دیدار با معاون سیاسی وزارت افغانستان هم از دیگر اخبار پربازید بود.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تنها راه تامین صلح و ثبات در افغانستان از دید ما حضور سایر گروه ها در داخل سیستم دولت افغانستان است و ما در این خصوص با کشور های همسایه و منطقه نیز به وضوح صحبت کرده ایم.

خیز زودهنگام مجلس و جناح راست برای انتخابات ریاست‌جمهوری

یک عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مجلسی‌ها برخلاف سخنان رهبری، همچنان فعالیت‌های معطوف به انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌دهند و با توهین و تخریب و دخالت در امور اجرایی کارها را مختل می‌کنند، یادآور شد: تجربه نشان داده شعارهایی که آنان برای مردم سر می‌دهند، وقتی بر سر کار می‌آیند هرگز توان اجرایی‌کردنش را ندارند. خیزی که مجلس و در یک کلام جناح راست برای تبلیغات انتخاباتی برداشته، نامطلوب است. ما با انتخابات چندین ماه فاصله داریم و در این اوضاع که کرونا اعصاب مردم را به اندازه کافی بهم ریخته این بحث‌ها بیهوده و نادرست است.

گفت و گوی ایسنا با محمد هاشمی رفسنجانی از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.