stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024
  • کد خبر : 208552
  • 29 آذر 1399 - 11:29
2
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان همدان خبر داد:

تسهیل صدور مجوز راه اندازی مجتمع های بین راهی در استان همدان

تسهیل صدور مجوز راه اندازی مجتمع های بین راهی در استان همدان
قلم/ همدان- مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان همدان از تسهیل صدور مجوز راه اندازی مجتمع های بین راهی در همدان خبر داد و گفت: هم اکنون تعداد 36 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان همدان فعالیت دارد.
قلم | qalamna.ir :

پایگاه خبری/ تحلیلی قلم؛ استان ها- صفر صادقی راد ضمن بزرگداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری (۲۶ آذرماه تا اول دی‌ماه) در گفتگو با خبرنگار قلم به وضعیت صدور مجوزها جهت راه اندازی مجتمع های بین راهی و خدمات ارائه شده در مساجد بین راهی استان همدان اشاره کرد و گفت: هم اکنون، تعداد ۳۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان همدان فعالیت دارند و طی دهه فجر امسال دو مجتمع خدماتی رفاهی در استان همدان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل عمومی استان همدان در این زمینه خاطرنشان کرد: تعداد ۱۴ مجتمع خدماتی در دست ساخت و تعداد ۲۱ مجتمع نیز در دست استعلام است.

وی ادامه داد: تعداد ۵۰ عدد تابلو در محل این مجتمع‌ها نصب شد، دو مورد رمپ در دست ایجاد بوده و نزدیک به ۱۲ مورد پُل عابر پیاده نیز در مقابل مجتمع‌ها وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه به وضعیت صدور مجوز راه اندازی مجتمع های بین راهی در استان همدان اشاره و تشریح کرد: تیرماه سال جاری بود که وزارت راه و شهرسازی ظرف حداکثر دو هفته دستورالعمل واگذاری احداث و بهره برداری از مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در آزادراه‌های مشارکتی را با رعایت مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و همکاری اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی ایران و اتاق تعاون ایران تهیه و به هیأت ارائه نماید.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان همدان اضافه کرد: با توجه به تعدد مراحل صدور مجوز احداث مجتمع خدماتی و رفاهی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مکلف است ضمن بارگذاری اطلاعات این مجوز در درگاه ملی مجوزهای کشور، ظرف مدت یک ماه پیشنهادات خود را در جهت تسهیل فرایند و کاهش مراحل صدور مجوز مذکور تهیه و به هیأت ارائه نماید.

وی با تصریح بر اینکه با بیان اینکه وزیر اقتصاد، مصوبه تسریع در صدور مجوز مجتمع‌های رفاهی جاده‌ای را، به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ کرد، مطرح کرد: در امتداد این روند، با توجه به ابلاغ بخشنامه های مربوطه، هر متقاضی که درخواست خود را برای راه اندازی مجتمع های خدماتی و رفاهی به اداره کل راهداری استان همدان تحویل دهد، این روند در کمیسیون موافق اصولی و مکان یابی ارزیابی خواهد شد.

صادقی راد از تسهیل صدور مجوز راه اندازی مجتمع های بین راهی در استان همدان خبر داد و افزود: استعلاماتی که باید از ۱۴ ارگان در این مسیر، اخذ می شد هم اکنون از طریق کمیته تخصصی جهت تسهیل مجوزها پیش می رود تا نهادها و ارگان هایی را که چندان در این فرآیند نقش پررنگی ندارند، نیاز به استعلام نداشته باشند و این امر، مراحل اخذ مجوز را برای افراد متقاضی تسهیل می نماید.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان همدان ادامه داد: از سویی، تفاهم نامه ای نیز با استانداری همدان بسته شده است تا اداراتی که نیاز به استعلام از آن ها وجود دارد، ظرف مدت نهایتاً یک هفته این روند را به انجام برسانند تا در نهایت، در کمترین زمان ممکن شاهد پاسخ به استعلامات باشیم.

وی با تصریح بر اینکه باید روند استعلامات را با همکاری ارگان های مختلف کاهش و شاهد تسهیل در اخذ مجوز ها باشیم، گفت: مرحله ساخت مجتمع های خدماتی و رفاهی حدود دو سالی به طول می انجامد چراکه زیربنای آن ها نیز بالا است و از سویی، به سبب شیوع ویروس کرونا طول مراحل ساخت طولانی می شود بدین سان باید تلاش ها در جهت کاهش مراحل استعلام و اخذ مجوز در پیش گرفته شود.

الزام رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مساجد بین راهی استان همدان

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه این گفتگو به خدمات ارائه شده در دوران شیوع ویروس کرونا و نظارت ها بر مساجد بین راهی در استان نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه کارگروه ویژه نظارت های استانی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۴۵ مورد بازدید و در سطح کمیته های نظارتی شهرستانی ۵۴۳ مورد بازدید از مساجد بین راهی، سرویس های بهداشتی و مجتمع های خدماتی و رفاهی فعال استان را داشته اند.

وی با بیان این موضوع یادآور شد: تمامی پروتکل های بهداشتی با توجه به شرایط شیوع کرونا در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز مورد بررسی قرار گرفته و بر الزام رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مساجد بین راهی استان همدان تاکید شده است.

صادقی راد خاطرنشان کرد: در این راستا تمامی مساجد بین راهی در استان همدان به لحاظ نظافت و ضدعفونی همه وسایل مساجد از جمله فرش، مهر، تسبیح و غیره انجام می شود، سرویس های بهداشتی و وضوخانه ها و غیره مورد بررسی قرار می گیرند و بر نظافت و شستشو و رعایت پروتکل های بهداشتی در این نقاط تاکید شده است.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان همدان در بخش پایانی این گفتگو تصریح کرد: بدین ترتیب، به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و رعایت بهداشت، نمازخانه های بین راهی استان همدان به صورت مستمر ضد عفونی می شوند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.