stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۷ آذر , ۱۴۰۳ Wednesday, 27 November , 2024
  • کد خبر : 226565
  • 02 بهمن 1399 - 8:00
1
رییس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان:

استانداردهای حوزه حمل و نقل قابل قبول نیست/ عدم به روز رسانی حمل و نقل استان اصفهان

استانداردهای حوزه حمل و نقل قابل قبول نیست/ عدم به روز رسانی حمل و نقل استان اصفهان
اصفهان_ رییس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: استانداردهای ارائه شده در حوزه حمل و نقل قابل قبول نیست و حمل و نقل استان اصفهان به روز رسانی نشده است.
قلم | qalamna.ir :

بابک صادقیان با بیان اینکه اصفهان رتبه اول مصرف گازوئیل را در کشور دارد افزود: بخشی از گازوئیل در صنعت استان مصرف می‌شود و بخش عمده ای از آنها توسط کامیون‌ها و اتوبوس‌ها به این صنایع سرویس ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: استانداردهای ارائه شده در حوزه حمل و نقل قابل قبول نیست و حمل و نقل استان اصفهان به روز رسانی نشده است.

به گفته وی سوخت و گازوئیل یورو چهار توزیع می‌شود اما بخش زیادی از اتوبوس‌های فعال یورو ۲ هستند و تعداد کمی از آنها یورو سه یا چهار هستند.

رییس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان اظهار داشت: بر اساس آمار ۳۸ درصد کامیون‌ها و تریلرهای استان اصفهان فرسوده است که حتی با دریافت سوخت استاندارد، راندمان مناسب ندارند و آلودگی ایجاد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس های گازوئیلی فعال در کلانشهر اصفهان سهمیه سوخت یورو چهار دریافت می‌کنند اما با توجه به اینکه موتور آنها به روز نیست، راندمان بالایی ندارند.

صادقیان اضافه کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در ۲ سال گذشته با مشکل جدی مواجه شد به طوری که شرکت اتوبوسرانی بر اساس آمار یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دارد که چند سال گذشته تعدادی از اینها گازسوز شدند اما در زمانحاضر به دلیل مشکلات فنی موتورهای گازسوز با مشکل مواجه شدند و بطور تقریبی همه از گازوئیل استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: اشتباه بزرگ راهبردی که در دهه‌های گذشته انجام شده و اثرات آنرا امروز قابل مشاهده است بارگذاری های صنعتی موجب تمرکز جمعیت، توسعه ناموزون حمل و نقل در استان شده است.

رییس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان یادآور شد: به دلیل افزایش قیمت برای خرید اتوبوس‌های یورو چهار با مشکل اقتصادی مواجه هستیم و با توجه به این مشکلات در ۲ سال اخیر نتوانستیم خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم و خودرو جدید جایگزین کنیم.

وی افزود: به دلیل وجود مشکلات اقتصادی در کشور تسهیلاتی در ازای خارج کردن خودروهای فرسوده ارائه نمی‌شود و این طرح هم متوقف شده است.

صادقیان اظهار داشت: وضعیت موتورسیکلت‌های این استان هم بسیار نامناسب است و اغلب آنها غیر استاندارد هستند و هر کدام به اندازه چند خودروی سواری در آلودگی هوا نقش دارند.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در قانون هوای پاک یک نهاد نظارتی و هماهنگ کننده بین بخشی محسوب می شود که بر اساس وظایف محوله از زمان تنظیم و ابلاغ قانون هوای پاک همه وظایف دستگاه های اجرایی احصا شده و بطور جداگانه به آنها ابلاغ شده است.

صادقیان گفت: محیط زیست به عنوان دستگاه نظارتی پیگیری های لازم را در مورد تک تک این موارد انجام داده و گزارش‌های آن برای دستگاه های نظارتی استان و کشور تهیه و ارسال شده است.

اصفهان، آلوده‌ترین کلانشهر کشور است و سایر شهرها و مناطق صنعتی این استان نیز همواره با معضل آلودگی هوا بویژه در فصول سرد سال مواجه هستند.به اعتقاد جمعی از کارشناسان، فعال شدن کانون‌های گرد و غبار، خشک شدن زاینده‌رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی، فعالیت واحدهای صنعتی و تردد خودروهای زیاد از جمله دلایل آلودگی استان اصفهان است.در کلانشهر اصفهان روزانه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو تردد می کنند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.