stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 233165
  • 14 بهمن 1399 - 8:15
1

ورزشکاران یاریگرانی شایسته در عرصه پیشگیری از اعتیاد

ورزشکاران یاریگرانی شایسته در عرصه پیشگیری از اعتیاد
فارس- ورزش هم در درمان و هم برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است.
قلم | qalamna.ir :
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، با اشاره به اینکه مواد مخدر یک معضل بزرگ است، اظهار داشت: مواد مخدر جدی‌ترین آسیب در جامعه است،زیرا یک فرد معتاد می‌تواند چندین خانواده را درگیر کند و در خانواده‌ای که یک معتاد وجود دارد بنیان خانواده به‌شدت تهدید خواهد شد.
سلیمان کرمی ورزش را عامل مؤثری در پیشگیری از اعتیاد دانست و افزود: ورزش به‌عنوان ارزان‌ترین و مؤثرترین ابزار برای پر کردن اوقات فراغت مردم و پیشگیری از بلای خانمان‌سوز اعتیاد است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: ورزش هم در درمان و هم برای پیشگیری از این آسیب بسیار تأثیرگذار است.
کرمی با تأکید بر این موضوع که ورزش بهترین راه برای پیشگیری از افتادن در دام اعتیاد است، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در ورزش برای جلوگیری این آسیب استفاده کنیم.
وی جایگاه بالای ورزشی و وجود قهرمانان و مدل آوران استان فارس را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: ورزش در جامعه مخاطبین گسترده‌ای دارد ازاین‌رو پیام ورزشکاران به ویژه قهرمانان و مدل آوران عرصه ورزشی به نوجوانان و جوانان در جهت پیشگیری از اعتیاد از اثرگذاری بسیار زیادی برخوردار خواهد بود و می‌تواند کمک مؤثری در مبارزه با مواد مخدر باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: باید مشارکت سمن‌ها در حوزه ورزش و جوانان با تمرکز بر پیشگیری از اعتیاد جلب و مورد توجه قرار گیرد.
این مقام مسئول در فارس اجرای برنامه یاریگران زندگی را از طریق محیط‌های ورزشی مهم برشمرد و گفت: طرح کانون یاریگران زندگی که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تهیه و ابلاغ‌شده است می‌تواند در محیط‌های ورزشی تأثیر بسزایی در آگاه‌سازی عمومی به‌ویژه ورزشکاران در زمینه آسیب‌های اجتماعی و آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد، ترویج و گسترش فعالیت‌های ورزشی در بین آحاد جامعه به‌ویژه در نقاط کم برخوردار و شناسایی ناهنجاری‌های موجود و رفع آن داشته باشد.
سلیمان کرمی با تأکید بر اولویت تجهیز و ارائه امکانات ورزشی به نقاط کم برخوردار در جهت پیشگیری از اعتیاد بیان داشت: توسعه فعالیت‌های ورزشی در نقاط کم برخوردار و همچنین محلات و روستا‌ها در قالب راه اندازی و تجهیز خانه‌های ورزشی می‌تواند منجر به توانمندسازی افراد جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان در عرصه‌های ورزشی شود و اتفاقات مثبتی در جهت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل مواد مخدر رقم بزند.
هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.