stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 240729
  • 26 بهمن 1399 - 14:19
0

بررسی جایگاه تحلیل بنیادی به همراه معرفی بهترین مرجع آموزش تحلیل بنیادی در کشور

بررسی جایگاه تحلیل بنیادی به همراه معرفی بهترین مرجع آموزش تحلیل بنیادی در کشور

اگر یک دقیقه وقت داشته باشید، به شما خواهم آموخت که چگونه در بازار سهام پول درآورید: سهم را پایین بخرید و بالا بفروشید! حالا اگر ۵ یا ۱۰ سال وقت دارید، به شما یاد خواهم داد که یک سهم، چه موقع بالا و چه موقع پایین است.

قلم | qalamna.ir :

بنابراعلام سهامیر، امروز قصد داریم به بررسی جایگاه تحلیل بنیادی یا به عبارتی تحلیل فاندمنتال در بازارهای سرمایه گذاری بپردازیم، همچنین در ادامه یکی از بهترین مراکز آموزش تحلیل بنیادی در کشور را به شما معرفی خواهیم کرد.

اگر یک دقیقه وقت داشته باشید، به شما خواهم آموخت که چگونه در بازار سهام پول درآورید: سهم را پایین بخرید و بالا بفروشید! حالا اگر ۵ یا ۱۰ سال وقت دارید، به شما یاد خواهم داد که یک سهم، چه موقع بالا و چه موقع پایین است.

این جمله را یکی ازمعروف­ترین تحلیل­گران و معامله ­گران بورس عنوان کرده است، پری کوفمن (Perry Kaufman). او بعد از سال­ها تجربه در بازارهای سرمایه، اهمیت تحلیل بنیادی در بورس را در همین چند خط بیان کرده است.

تاریخچه تحلیل بنیادی: بنجامین گراهام (Benjamin Graham) اقتصاددان آمریکایی، پدر علم تحلیل بنیادین می ­باشد. گراهام در سن ۲۵ سالگی، سالانه حدود۵۰۰,۰۰۰ دلار درآمد داشت. در سقوط بازار سهام در سال ۱۹۲۹، گراهام تقریبا تمام سرمایه‌های خود را از دست داد و درس‌های ارزشمندی در مورد جهان سرمایه‌گذاری فراگرفت.

تجربه ­های او پس از سقوط بازار سهام باعث شد که او یک کتاب را، همراه با دیوید داد (David Dodd)، به نام “تحلیل اوراق بهادار (Security Analysis)” بنویسد. گراهام یک سرمایه‌گذار تاثیرگذار بود که تحقیقات او در اوراق بهادار، پایه و اساس تحلیل بنیادین را فراهم کرده است.

بیایید تحلیل بنیادی را تعریف ­کنیم: به بیان ساده همان‌طور که از اسم آن هم مشخص است، در این روش سرمایه‌گذار عوامل اصلی اثرگذار بر قیمت سهام را مورد تجزیه و تحلیل  قرار می دهد و بر اساس نتایج آن، تصمیم‌ می­ گیرد که آیا سهام شرکت برای سرمایه‌گذاری مناسب است یا نه؟

برای تحلیل بنیادی باید عوامل موثر را به صورت کل به جزء و جزء به کل مورد بررسی قرار داد. اما همه چیز به این به سادگی نیست؛ یک سرمایه­ گذار و علاقه ­مند به بازار سرمایه باید آموزش لازم را در این حوزه دیده باشد یا با بررسی و تجزیه وتحلیل به تصمیم ­گیری مناسب برسد.

بنابراین آن­چه در این فرایند بسیار مهم می ­باشد آموزش است. یک آموزش خوب و یک موسسه­ ی آموزشی خوب باید ویژگی­ هایی را دارا باشد که بر اساس آن خروجی آموزش، بسیار کاربردی و مفید باشد.

موسسه آموزش عالی سهامیر

با بررسی موسسه ­های آموزشی در حوزه­ ی سرمایه­ گذاری و بورس، یک موسسه در طی سال­ها فعالیت توانسته خود را تثبیت کند و قدم­های بزرگی در توسعه آموزش سرمایه­ گذاری و کارآفرینی بردارد. این موسسه، مرکز آموزش عالی سهامیر است.

موسسه آموزش عالی سهامیر با ۳۰ سال سابقه آموزشی و دارا بودن مدرسین و کادر مجرب و منابع به روز می­ تواند کمک بسیاری به شما در زمینه فراگیری تکنیک­های موفقیت در بازار سرمایه از جمله تحلیل بنیادی کند. دانش ­آموختگان سهامیر حتی پس از  پایان دوره آموزشی، مورد پشتیبانی سهامیر قرار می­ گیرند تا همچنان از خدمات و مشاوره ­های مدرسین این موسسه بهره ببرند.

سهامیر توانسته است بعنوان بهترین آموزشگاه بورس و بازارهای سرمایه در کشور رتبه نخست را برای خود حفظ کند، فعالیت سهامیر از بدو تاسیس طی ۳۰ سال در حوزه های سرمایه گذاری منجر به شکل گیری ساختاری منسجم و بی نظیر در بخش آموزش شده است.

با بررسی ­هایی که در سطح موسسه­ های آموزشی سرمایه­ گذاری و بورس انجام دادیم دریافتیم که سهامیر از معدود موسسات آموزش عالی است که هم اکنون با داشتن استانداردهای جهانی در حوزه آموزش توانسته است به عنوان یک مرجع استاندارد و عالی در صنعت سرمایه­ گذاری و آموزش عالی فعالیت خود را گسترش دهد. ما امروز سهامیر را به شما معرفی می­کنیم تا فردایی پربار را در بازار سرمایه داشته باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.