stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۴ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 14 November , 2024
  • کد خبر : 241435
  • 27 بهمن 1399 - 18:25
4

درخشش دانش‌آموزان قمی در المپیاد نفس‌گیر ‌کشور ‌/ ۹ دانش‌آموز مدال‌آور ‌پروژه قم‌هراسی را خنثی کردند

درخشش دانش‌آموزان قمی در المپیاد نفس‌گیر ‌کشور ‌/ ۹ دانش‌آموز مدال‌آور ‌پروژه قم‌هراسی را خنثی کردند
قم - ۹ دانش‌آموز قمی در یک المپیاد نفس‌گیر علمی کشور خوش درخشیده و حائز رتبه‌های برتر کشوری شدند.
قلم | qalamna.ir :

دانش آموزان قمی در چندین سال متوالی در کنکور سراسری کشور رتبه‌های نخست را از آن خودکرده‌اند آن‌هم در شرایطی که با توجه به موقعیت جغرافی؛ معنوی و اجتماعی و فرهنگی استان قم در کشور دارد اما از وجود فضاهای آموزشی با چالش و کمبودهای اساسی روبرو است این چالش‌ها در زیر سایه شوم کرونا که از اوایل اسفندماه سایه شوم خود را در ابتدا براستان قم پهن کرد مشکلات تعلیم و تربیت استان را دوچندان کرد.

با شروع بحران کرونا در قم این استان نخستین استانی بود که مدارس و واحدهای آموزشی آن تعطیل و هرگونه تدریس را مجازی و غیرحضوری کرد این نوع تدریس برای خود نوعی چالش هم برای دانش آموزان، هم برای مربیان و هم والدین به وجود آورد در میان هم دانش‌آموزانی هم بودند که به دلیل نداشتن زیرساخت مطلوبی برای آموزش غیرحضوری از این نوع آموزش محروم و شاید از تحصیل بازماندند اما این‌همه چالش و سختی اراده دانش آموزان قمی را دوچندان کرد عزم آن‌ها را برای حضور در یک رقابت سخت علمی دانش‌آموزی در کشور جزم کرد.
درحالی‌که استان قم باوجود کشف ۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا در سطر نخست غول رسانه‌های غربی قرار گرفت و به همراه ویروس موذی کرونا پروژه قم هراسی دشمن و همراهان پیاده‌نظام آن‌ها در داخل شروع شد اما دیری نگذشت که با مدیریت و تدبیر مسئولان قمی و همراهی گروه‌های مختلف اعم از علما؛مراجع تقلید و بسیج و سپاه این بحران مدیریت و در شرایط مطلوبی قرار گرفت تاجایی که به اذهان ستاد ملی مقابله با کرونا به الگویی برای دیگر استان‌ها تبدیل شد.

از ابعاد دیگر این ماجرا شروع تدریس مجازی و غیر حضور دانش آموزان بود که برای والدین و دانش آموزان چالش‌برانگیز بود اما در همین قمی که چشم دشمن به یک خطا یا اشتباه کوچکی از آن دوخته‌شده تا برجسته‌سازی آن در رسانه‌ها برنامه‌ریزی شود دانش آموزان قمی در این شرایط طاقت‌فرسای کرونایی توانستند باهمت و تلاش در یک المپیاد نفس‌گیر و رقابتی دشوار خوش درخشیده ورتبه های نخست آن را از آن خود کنند.

المپیاد؛ فرصتی برای کشف استعدادهای برتر کشور

المپیاد دانش‌آموزی رقابت جذابی است که می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند درسی را که در آن استعداد دارند یا به آن علاقه‌مندند به‌صورت تخصصی بخوانند. درواقع کمک می‌کند که دانش‌آموزان در درسی که دوست دارند متخصص شوند اما مهم‌تر از آن این است که می‌توانند راه حضور در ماراتن علمی و کنکور سراسری کشور را برای خود هموار کنند.

از دیگر مزایای کسب رتبه علمی در المپیاد علمی کشور را می‌توان؛ متخصص شدن در دروسی که دانش‌آموز به آن استعداد دارد، کسب سهمیه ۲۰ درصدی کنکور برای نفرات برتر و هم‌چنین معافیت از سرباری و بهره‌مندی از تسهیلات سازمان نخبگان و استعدادهای درخشان از مزیت‌های این المپیاد خواهد بود.

امسال در شرایط کرونایی ۱۱۷ دانش‌آموز قمی به مرحله دوم راه‌یافته و ۹ نفر هم‌رتبه‌های برتر و مدال‌های نقره؛طلا و برنز را به دست آوردند و قم رتبه هشتم این ماراتن علمی دانش‌آموزی را به خود اختصاص داد.

رتبه‌های برتر المپیاد مشمول تسهیلات بنیاد نخبگان رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: این ۹ دانش‌آموز قمی هنگام ورود به دانشگاه مشمول تسهیلات ویژه بنیاد نخبگان خواهند بود و با این بنیاد نیز همکاری خواهند داشت این تسهیلات سالیان متمادی برای این دانش آموزان شامل خواهد شد.

محمد محمدرضایی که خود دارای رتبه علمی و مدرس دانشگاه پردیس فارابی تهران است بیان می‌کند: بنیاد نخبگان استان برای استعدادهای برتر دانش‌آموزی طرح‌های مختلفی در نظر دارد ازجمله طرح شهید احمدی روشن که هسته‌های مختلف علمی از سراسر کشور را گردآوری کرده است و۱۴ نفر از سراسر کشور عضو این طرح هستند.

به گفته وی، طی مکاتبه‌ای با بنیاد نخبگان کشور درخواست کردیم که ما می‌توانیم نیاز استان را از طریق طرح شهید احمدی روشن تأمین نماییم تا این استعدادهای برتر با ورود به دانشگاه فعالیت‌های علمی خود را ادامه و نیاز استان و کشور را درزمینه های مختلف علمی را برآورده کنند.

تشکیل مجمع مشورتی با بهره‌گیری از دانش آموزان نخبه قمی

استاندار قم هم که خود در دوران دانش‌آموزی جزو رتبه‌های کم‌تر از ۱۰۰ کنکور سراسری و استعداد برتر کشور است در بیان بهره‌گیری از این دانش آموزان برتر علمی بیان کرد: مجمع مشورتی دانش آموزان نخبه استان به‌عنوان بازوی مشورتی در حوزه‌ی آموزش‌وپرورش تشکیل شود و خود قدم نخست را برای استفاده از ایده و نظرات دانش آموزان استعداد برتر استان را برداشته و از آن‌ها برای توسعه تعلیم و تربیت و ارتقای راهبرد شورای آموزش‌وپرورش و هم‌چنین اتاق فکر استفاده خواهم کرد.

بهرام سرمست افزود: این ۹ دانش‌آموز به‌عنوان بازوان مشورتی در شورای آموزش‌وپرورش خواهند بود حتی دانش آموزان رتبه آور کنکور سراسری را هم پذیرا هستم تا از ایده‌های مختلف آن‌ها برای توسعه آموزش استان بهره گرفته و برای ادامه راه علمی آن‌ها باید خیرین سرمایه‌گذاری کنند.

گفتنی است در پایان دهمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان ۹ مدال‌آور قمی در المپیاد علمی کشور با اهدای لوح سپاس از سو استاندار، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و مدیرکل آموزش‌وپرورش تقدیر شد این دانش آموزان؛ مهدی باقریان مدال‌آور نقره کشوری رشته ریاضی از واحد آموزشی شهید قدوسی، حسن براتی برنز کشوری رشته فیزیک از واحد آموزشی شهید قدوسی ، نیکی حسنی برنز کشوری ریاضی از واحد آموزشی فرزانگان دو و هم‌چنین سید علی طیب برنز کشوری فیزیک از واحد آموزشی شهید قدوسی و علی تلاشان نقره کشوری در رشته فیزیک شهید قدوسی؛ شهرزاد زمانی برنز اقتصاد و مدیریت فرزانگان دو؛ سید علی طیب برنز کشوری از واحد شهید قدوسی و در آخر زهرا نکونام طلای کشوری جغرافی از فرزانگان دو و میعاد نوفرستی طلای اقتصاد و مدیریت از واحد آموزشی شهید قدوسی هستند.

انتهای پیام/

  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.