stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 249737
  • 13 اسفند 1399 - 21:43
1
در نشست خبری مدیرکل مطرح شد:

رشد قابل تأمل در مشارکتهای مردمی و خدمات ارائه شده کمیته امداد استان قم

رشد قابل تأمل در مشارکتهای مردمی و خدمات ارائه شده کمیته امداد استان قم
قم -مدیرکل کمیته امداد استان قم از مشارکت بیش از ۱۰۴ میلیارد تومانی و رشد قابل توجه در خدمات ارائه شده به نیازمندان استان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم، در نشست خبری اصحاب رسانه استان قم با اشاره به اینکه توجه ویژه به اقشار آسیب‌پذیر از نعمت‌های مهم انقلاب اسلامی است گفت: کمیته امداد از جمله نهادهایی است که به محرومان خدمات ارائه می کند و طبق خواست رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید ما و شما موظف هستیم که اخبار امیدبخش این نهاد را به اطلاع مردم برسانیم.
وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان قم در انتشار اخبار کمیته امداد استان در رسانه ها و جراید گفت: به خودمان می بالیم که در این استان خبرنگارانی داریم که اولویت کارشان انعکاس اخبار رسیدگی به ایتام و نیازمندان است.
وی بابیان اینکه در حال حاضر ۲۳ هزار و ۵۲۶ خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: کمیته امداد استان قم ۲۱ هزار و ۲۴۸ خانوار به‌صورت دائم و مستمر تحت حمایت دارد و در سالی که پشت سر گذاشتیم ۴۳ هزار و ۳۴۷ نفر نیز به‌صورت موردی از خدمات این مجموعه استفاده کردند.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه سرپرست ۷۰ درصد خانواده های تحت حمایت کمیته امداد قم زنان هستند، مطرح کرد: پنج هزار و ۱۲ خانوار به دلیل طلاق سرپرست، تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.
میرشکار مشکلاتی که ویروس منحوس کرونا بر مردم و کسب و کارهای آنها و فشار مضاعفی که به نیازمندان است وارد کرده است خاطر نشان کرد و گفت: تا پایان بهمن ماه امسال ۴۳ هزار و ۳۷۴ نفر به این نهاد در قم مراجعه و خدمت دریافت کردند.
وی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال با رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه هزار و ۳۹۶ خانواده جدید متقاضی تحت حمایت را پذیرش کردیم گفت: برای اینکه بین متقاضیان حمایت و افراد توانمند شده تعادل نسبی برقرار شود با پیگیری بیمه تأمین اجتماعی ۱۹۸ نفر، ازدواج هزار و ۲۲ نفر و اشتغال هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان، این افراد توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.
مدیرکل کمیته امداد استان قم از پرداخت کمک هزینه برای تغذیه زنان باردار تحت حمایت خبر داد و گفت: این کمکها پس از تولد فرزند نیز ادامه دارد و تا ۶ سالگی از کمک هزینه ماهانه رفع سوء تغذیه برخوردار می شوند.
وی فرآیند حمایتی این کودکان از مدرسه تا دانشگاه را تبیین و اظهار کرد: هم اکنون چهار هزار و ۸۸۳ دانش آموز و ۵۴۵ دانشجو از خدمات تحصیلی کمیته امداد استان قم بهره مند هستند.
میرشکار از فعالیت های فوق برنامه مشاوره های تخصصی کمیته امداد استان قم در دوران کرونایی خبر داد و گفت: اهدای هزار و ۵۰ تبلت به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت از اقدامات ویژه معاونت فرهنگی کمیته امداد قم برای پیشگیری از ترک تحصیل یا افت تحصیلی آنها در سال ۹۹ بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان قم گرانی مسکن را بزرگترین مانع احداث یا خرید سرپناه برای سه هزار خانوار مستأجر تحت حمایت عنوان و اظهار کرد: تا پایان بهمن امسال ۲۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومانی به هزار و ۳۷۱ خانوار و دو میلیارد و ۱۷۷ میلیون تومان تومان اجاره به هزار و ۷۵۹ خانوار مستأجر پرداخت شد.
میرشکار با تأکید بر اینکه تمام تسهیلات کمتر از ۱۰ میلیون تومان پرداختی توسط صندوق قرض الحسنه امداد ولایت صد در صد قرض الحسنه است گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۳۱ میلیارد تومان وام به ۶ هزار و ۱۰۷ نفر پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته است.
وی از رشد ۵۶ درصدی ازدواج مددجویان کمیته امداد استان قم در سال ۹۹ خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۲۶ فقره کمک هزینه ازدواج به ارزش ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به دختران و پسران تحت حمایت اعطا شد.
وی از هدفگذاری دو هزار و ۸۷۴ شغل در ابتدای سال ۹۹ خبر داد و گفت: علیرغم وجود ویروس منحوس کرونا و اختلال در کسب و کارها، نه تنها یک ماه زودتر به هدف پیش بینی شده رسیدیم بلکه توانستیم تا پایان بهمن امسال دو هزار و ۹۰۳ شغل ایجاد کنیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد را نشان می دهد.
مدیرکل کمیته امداد استان قم ضمن قدردانی از همراهی بانک های عامل استان در کاهش فرآیند و سهولت پرداخت تسهیلات به مددجویان این نهاد تصریح کرد: امسال با پرداخت ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به دو هزار و ۵۶۲ متقاضی وام اشتغال، نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشتیم.
وی ضمن قدردانی از مردم و خیّران که با مشارکت خود رشد ۱۲۷ درصدی در حوزه اکرام ایتام و محسنین، رشد ۱۳۹ درصدی زکوات و رشد ۲۵۹ درصدی در زمینه مبتنی بر نیاز را رقم زدند افزود: مجموع کمک های مردمی تا پایان بهمن ماه بیش از ۱۰۴ میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان بوده است که نشانگر ۹۰ درصد رشد است که امیدواریم این رشد با مشارکت خوب مردم به ۱۰۰ درصد برسد.
میرشکار شعار جشن نیکوکاری امسال را «عیدی برای همه» عنوان و اظهار کرد: از مردم استان قم تقاضا می‌کنیم در این جشن که در روزهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ اسفندماه برگزار می‌شود، باشکوه‌تر از همیشه شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان به‌عنوان پایگاه‌های جشن نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های غیر نقدی مردم خیر هستند، گفت: امکان واریز کمک‌های نقدی نیز از طریق کد دستوری #۰۲۵*۸۸۷۷* و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۱۲۵ به نام کمیته امداد استان قم فراهم شده است.

انتهای پیام/

  • منبع : کمیته امداد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.