stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 252811
  • 21 اسفند 1399 - 15:21
0
مدیرکل کمیته امداد استان قم:

مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی قمی‌ها در ۱۰ سال گذشته

مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی قمی‌ها در ۱۰ سال گذشته
قم -مدیرکل کمیته امداد استان قم از مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی مردم و خیران در ۱۰ سال گذشته خبر داد و گفت: بیشتر این کمک‌ها در بخش‌های معیشت، مسکن، درمان، اشتغال و تحصیل مددجویان هزینه شده است.
قلم | qalamna.ir :

، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با قدردانی از مردم و همه خیرانی که این نهاد را از ابتدا تاکنون یاری کرده‌اند اظهار کرد: مردم خیراندیش و خیران نیکوکار استان قم در ۱۰ سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان به نیازمندان استان کمک کردند.
وی بابیان اینکه عمده خدمات کمیته امداد در بخش‌های حمایتی و توانمندسازی است بیان کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۲۴۸ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان قم هستند که ۷۰ درصد آن‌ها زنان سرپرست خانوار هستند.
میرشکار با اشاره به اینکه سالانه ۲۰ تا ۲۵ هزار مراجعه‌کننده غیر مددجویی هم داریم گفت: امسال به دلیل مشکلات اقتصادی و تعطیلی برخی کسب‌وکارها ناشی از کرونا این رقم به ۴۳ هزار درخواست رسیده است.
مدیرکل کمیته امداد استان قم شرایط مناسب سال‌های قبل و توان بالای مردم در خرید اقلام زندگی را خاطرنشان و تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته، بااعتباری بالغ‌بر ۳۶ میلیارد تومان، ۳۵ هزار و ۸۶۲ ازدواج بین مددجویان صورت گرفته است.
میرشکار از پرداخت ۱۲۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به ۹۹ هزار و ۵۵۰ نفر از نیازمندان استان در ۱۰ سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: هم‌اکنون تمام وام‌های کمتر از ۱۰ میلیون تومان این نهاد، نه‌تنها سود و جریمه‌ای ندارد بلکه حتی کارمزد هم ندارد و صد در صد قرض‌الحسنه است.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه اشتغال و توانمندسازی مددجویان از همان ابتدا، دغدغه مسئولان این نهاد بوده است افزود: در طول ۱۰ سال گذشته ۳۱ هزار و ۲۷۲ مورد وام اشتغال به مبلغ ۳۰۳ میلیارد تومان به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت‌شده است که هم‌اکنون خودکفا شده‌اند.
وی ادامه داد: با بسته‌های تشویقی که برای کارفرمایان مراکز تولیدی، صنعتی و خدماتی در نظر گرفته است: سالانه حدود ۳۰۰ نفر هم از طریق مراکز کاریابی شاغل می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان قم از پرداخت ۲۰ میلیارد تومان کمک‌هزینه اجاره مسکن به خانواده‌های تحت حمایت خبر داد و ابراز کرد: در حال حاضر دو هزار خانواده تحت حمایت این نهاد در قم مستأجر هستند که با در نظر گرفتن برخی مؤلفه‌ها به آن‌ها اجاره‌های متغیر پرداخت می‌شود.
میرشکار با انتقاد از اینکه در سال‌های اخیر به دلیل گران شدن خانه و زمین، توان خرید یا ساخت مسکن به‌شدت کاهش‌یافته است بیان کرد: در طی ۱۰ سال گذشته با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار، دو هزار و ۷۵۲ واحد مسکونی احداث و ۲۱ هزار و ۸۰۰ واحد نیز تعمیر شد.
وی اضافه کرد: در این مدت ۱۰۶ میلیارد تومان هم برای درمان بیماران تحت حمایت کمیته امداد استان قم هزینه شده است.
انتهای پیام/

  • منبع : کمیته امداد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.