stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 252929
  • 21 اسفند 1399 - 15:21
0
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

ضرورت تحکیم مبانی و حفاظت حوزه در برابر مسائل تضعیف کننده

ضرورت تحکیم مبانی و حفاظت حوزه در برابر مسائل تضعیف کننده
قم- رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع حوزه انقلابی گفت: حوزه باید از مسائل تضعیف کننده، حفظ و حراست شود.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام و المسلمین حسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه صبح چهارشنبه در دیدار با اعضای قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب که در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد، با بیان اینکه نیاز است نیروهای بالقوه حوزه به فعلیت برسد، گفت: نیروهای برجسته انسانی در حوزه وجود دارد که ان شاء الله با تلاش و برنامه‌ریزی‌ها و سازمان‌دهی‌ها به فعلیت خواهند رسید.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: نباید همه کارهای حوزه را از مدیریت حوزه انتظار داشته باشیم، بلکه نیاز است مجموعه‌های دیگری که در حوزه هستند به عنوان مجموعه‌های مکمل، کارهای حوزه را تکمیل کنند و پیش ببرند. یکی از آن بازوهای ارزشمند، مجمع نمایندگان طلاب است که می‌تواند قدم‌های مؤثری بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی افزود: توجه به مسئله حوزه انقلابی یکی از مسائل مهم حوزه است و حوزه باید از مسائل تضعیف کننده، حفظ و حراست شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند حوزه، انقلابی است و باید این روحیه انقلابی حفظ شود، افزود: قبل از هر چیزی، حفاظت باید از نظر فکری، فرهنگی، تبیین مفاهیم ارزشی و بایسته‌های حوزه باشد و اگر این امور انجام شود، روحیه حماسی، فداکاری و انقلابی در حوزه به وجود می‌آید.

وی افزود: حوزه علمیه در عرصه‌های جنگ تحمیلی و دفاع از حرم و کمک‌رسانی به مردم از جمله در سیل و زلزله و مقابله با کرونا پیشتاز بوده است که این نشان از وجود روحیه حماسی، فداکاری و ایثار در میان طلاب و روحانیون است و باید این روحیه، تقویت و حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: از تلاش‌های مجمع نمایندگان طلاب که به مسئله حوزه انقلابی توجه دارد و تلاش می‌کند که با اندیشه ورزی و تدبیر با بزرگان حوزه و استفاده از مجموعه‌های مختلف حوزوی این کار ارزشمند را جلو ببرد، تشکر می‌کنم؛ در بحث حوزه انقلابی نباید تنها به برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها بسنده شود و باید به عرصه‌های مختلف توجه کرد.

انتهای پیام/

  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.