stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 252932
  • 21 اسفند 1399 - 15:22
0
آیت الله سعیدی:

زنان جامعه در معرفی شخصیت حضرت آمنه مسئولیت زیادی دارند

زنان جامعه در معرفی شخصیت حضرت آمنه مسئولیت زیادی دارند
قم- تولیت حرم حضرت معصومه (س) با تاکید بر لزوم معرفی شخصیت‌های اسلامی گفت: زنان جامعه اسلامی در معرفت، تاسی و معرفی شخصیت‌هایی چون حضرت آمنه مسئولیت زیادی دارند.
قلم | qalamna.ir :

آیت الله سعیدی پیش از ظهر چهارشنبه در اختتامیه کنگره «بزرگداشت حضرت آمنه» با تجلیل از مقام حضرت آمنه گفت: قدر ایشان شناخته نشده است و در زمان جاهلیت، کفار قریش به دنبال تخریب آرامگاه ایشان بودند.

تولیت حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) افزود: امروز نیز دشمنان اهل بیت، قصد تخریب و از بین بردن آثار اهل بیت و پیامبران را دارند و لازم است که شخصیت‌های اسلامی شناخته و معرفی شوند؛ مخصوصاً زنان جامعه در معرفت، تاسی و معرفی این شخصیت‌ها مسئولیت زیادی دارند.

وی با اشاره به برکت اولیای خدا گفت: وقتی اولیای الهی در مکانی قدم می‌گذاشتند و یا ساکن می‌شدند، آن محل به برکت قدم آنها، متبرک مقدس می‌شد و مورد حفظ و مراقبت قرار می‌گرفت مانند مقام حضرت ابراهیم در کنار کعبه و محل عبادت حضرت معصومه در قم. این مکان‌ها تنها مکانی برای بازدید نیست بلکه مکان درس‌آموزی است.

امام جمعه قم به فضائل و عظمت ذاتی شخصیت حضرت آمنه اشاره کرد و افزود: ایشان به خاطر حمل اشرف الانبیا نیز دارای فضیلت است و تولد پیامبران و ائمه از وجود چنین پدران و مادرانی بدون زمینه سازی معرفتی صورت نگرفته است.

آیت الله سعیدی با اشاره به ولادت پیامبر در سال شکست ابرهه گفت: این تقارن، نشان‌دهنده شکست مستکبرین و دین ستیزان است و حکام مرتجع منطقه، زمانی که برای استکبار و ظلم ستیزی برنامه می‌ریختند، خداوند متعال هم حضرت امام و مقام معظم رهبری را در عرصه نگه داشت تا دشمنان را ذلیل نمایند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در موضع گیری هایشان، آمریکا را به ذلت کشانده‌اند و امام بزرگوار هم فرمود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

تولیت آستان حضرت معصومه به یتیم بودن پیامبر و غم فقدان پدر اشاره کرد و گفت: اهمیت و نقش حضرت آمنه در تربیت و شکل‌گیری شخصیت پیامبر اسلام بسیار نمایان است.

وی افزود: پیامبر اسلام خود را به عنوان فرزند عامل معرفی فرموده است در حالی که پدر ایشان مقام و جایگاه خاصی داشت لذا ذکر مادر در معرفی خود، نشان دهنده مقام ارجمند حضرت آمنه است؛ همچنین از همین جا نقش تربیتی حضرت آمنه را نیز می‌توان فهمید.

امام جمعه قم افزود: ذکر مادر در معرفی پیامبر، نشان دهنده این است که انسان در هر جایگاهی باید قدردان مادر خود باشد و همچنین پیامبر قصد داشت با این کار، نقش مهم زن را در جامعه یادآوری کند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه امروز غرب به اشکال مختلف سعی در بی هویت کردن زنان دارد گفت: غرب در راستای بی توجه کردن زنان نسبت به فرزندآوری و بی توجه کردن فرزندان نسبت به مقام والدین می‌کوشد.

تولیت حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) در پایان گفت: امیدواریم دست‌هایی که در سرزمین حجاز بر این میراث‌های ارزشمند چنگ زده‌اند و آن مکان مقدس را اشغال کرده‌اند، قطع شود و این موانع از بین برود.

  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.