stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 424992
  • 09 اسفند 1400 - 10:53
1

توضیح فرمانده انتظامی کنگان درباره تیراندازی به خودرو حامل کالای قاچاق

توضیح فرمانده انتظامی کنگان درباره تیراندازی به خودرو حامل کالای قاچاق
قلم | qalamna.ir :

روابط عمومی پلیس بوشهر روز دوشنبه به نقل از سرهنگ رهام رضایی اعلام کرد: وضعیت جسمی راننده خودروی حامل کالای قاچاق که درجریان تیراندازی روز گذشته نیروهای انتظامی کنگان مصدوم شد، مساعد است.

وی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان کنگان در اجرای وظایف ذاتی مقابله با قاچاق کالا و در حین گشت زنی، به یک دستگاه خودروی وانت تویوتا حامل کالا که بوسیله ۲ دستگاه خودروی سواری اسکورت و پوشش داده می‌شد، مظنون شدند.

رضایی ادامه داد: ماموران برای بررسی محموله، از راننده خودرو درخواست می‌کنند تا در حاشیه مسیر اتوبان متوقف شود ولی رانندگان هر سه خودرو با وجود هشدارها و تذکرهای مکرر پلیس، به حرکت خود ادامه داده و با سرعت متواری می شوند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: گشت انتظامی پلیس به تعقیب خودروی وانت تویوتا پرداخته و در همین حین، راننده یکی از خودروهای سواری اسکورت با هدف منحرف کردن خودروی پلیس بصورت تعمدی و با شدت به قسمت عقب آن ضربه وارد کرد.

رضایی ادامه داد: راننده خودروی پلیس با مهارت، خودرو را کنترل و به تعقیب خود ادامه داد و ماموران انتظامی در نهایت با توجه به بی توجهی راننده وانت تویوتا به هشدارهای پلیس، به ناچار بر اساس قانون بکارگیری سلاح، اقدام به تیراندازی کردند که یک گلوله به راننده خودروی وانت حامل کالای قاچاق اصابت کرد و باعث مجروح شدن او و در نهایت توقف خودرو شد.

رضایی با اشاره به اینکه خودروی توقیف شده حامل یکهزارو ۴۰۰ قوطی انواع سموم کشاورزی خارجی و فاقد هرگونه اسناد مثبته گمرکی بود گفت: سموم کشاورزی از کالاهای خارج از لیست ۹۷ قلم مجاز کالای همراه ملوان (ته لنجی) به شمار می‌رود و قاچاق محسوب می‌شود.

وی افزود: متهم مصدوم پس از اصابت گلوله با اقدام به موقع پلیس به بیمارستان منتقل شد در زمان حاضر با وضعیت جسمی مساعد و رضایت بخش بستری است و خانواده وی نیز در کنارش حضور دارند.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان “کنگان” در ارزیابی اولیه کارشناسی شده، ارزش محموله کشف شده هفت میلیارد ریال برآورد شده است.

رضایی افزود: همه تلاش پلیس بر این است که با همکاری و همراهی مردم و دیگر سازمان‌های مرتبط بتواند زمینه های شکل گیری پدیده قاچاق را که باعث ایجاد ضربه به چرخه اقصاد کشور است به صورت اصولی به حداقل برساند.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.