stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 433016
  • 19 فروردین 1401 - 17:10
1
امام جمعه اهواز:

دلالان درصورت نبود نظارت قوی بر بازار جولان می‌دهند

دلالان درصورت نبود نظارت قوی بر بازار جولان می‌دهند
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با انتقاد از وضعیت ناهنجار بازار و افزایش غیرمنطقی برخی کالاها در ماه مبارک رمضان گفت: اگر نظارت قوی و هوشمندانه بر بازار نباشد دلالان و سودجویان جولان می‌دهند و عرصه را بر مردم تنگ می‌کنند.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام محمد نبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) افزود: در برخی کشورها، کسبه به احترام ماه مبارک رمضان، قیمت اجناس را پایین می‌آورند ولی با کمال تاسف درکشور ما برعکس است و قیمت کالاهای مورد نیاز مردم همچون گوشت و تره‌بار توسط عده‌ای دلال افزایش پیدا می‌کند.

وی از به هم ریختگی و تفاوت قیمت برخی کالاها در مناطق مختلف استان انتقاد کرد و افزود: در مناطق شمالی خوزستان گوشت قرمز ۱۲۰هزار تومان عرضه می‌شود ولی در مرکز استان به ۱۸۰هزار تومان می‌رسد و کسی هم پاسخگوی این نابسامانی‌ها در بازار نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: چنانچه نظارت و حراست در بازار را قوی کنیم مشکلات کشور حل می‌شوند و مردم به زحمت نخواهند افتاد.

خطیب جمعه اهواز خواستار برخورد بدون ملاحظه دستگاه قضایی با سودجویان و محتکران شد و گفت: رییس قوه قضاییه باید در برخورد با سودجودجویان و محتکران که یک مطالبه عمومی است، شدت عمل به خرج دهد.

وی افزود: عده‌ای در کشور ما هستند که هروقت بخواهند گوشت، برنج و مایحتاج عمومی مردم را احتکار و بعدا با چند برابر قیمت وارد بازار می‌کنند.

ضرورت دانش بنیان کردن بخش کشاورزی
امام جمعه اهواز با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: اگر بخش کشاورزی را دانش بنیان و علمی کنیم ضمن آنکه درآمد کشاورزان بالا می‌رود امنیت غذایی کشور ارتقا پیدا می‌کند و اشتغال هم شکل می‌گیرد.

وی با انتقاد از استفاده نکردن مطلوب از ظرفیت‌های بخش کشاورزی در راستای بهبود و ارتقای امنیت غذایی و افزایش درآمد کشاورزان ابراز امیدواری کرد در دولت انقلابی سیزدهم، بخش کشاورزی استان به جایگاه اصلی خود برسد.

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۰درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: متاسفانه از این میزان مصرف آب در کشاورزی، ۶۷درصد نیز عملا” به هدر می‌رود.

وی دانش بنیان کردن کشاورزی استان در راستای بهبود آبیاری، افزایش تولید و اشتغال را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و از مسئولان خواست طبق رهنمود و شعار امسال مقام معظم رهبری برای کاهش وابستگی بخش کشاورزی تلاش و برنامه ریزی کنند.

دستگیری فقرا در ماه مبارک رمضان
امام جمعه اهواز بر دستگیری از مستمندان و کمک به فقرا در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: کمک به فقرا باید آبرومندانه باشد و این وظیفه همه ما است که در این ماه فقرا را درک کنیم و هر آنچه در توان ما باشد به آنان کمک کنیم.

وی ماه مبارک رمضان را فرصتی الهی و مغتنم برای بندگان خدا و بخشش و تطهیر گناهان و نزدیکی به خداوند دانست و افزود: همه ما باید با تمسک به فضائل این ماه عظیم و بهره گیری از شبهای معظم قدر به خدا نزدیک شویم.

حجت الاسلام موسوی فرد صله رحم، قرائت قرآن، یاری رساندن به فقرا، خلوص و بندگی، دعا و تضرع را از مهمترین اعمال در ماه ضیافت الهی عنوان و بیان کرد: براساس روایات رسیده از امامان معصوم(ع) در ماه ضیافت الهی شیاطین غل و زنجیر هستند و درهای جهنم بسته و ابواب بهشت باز می‌شوند.

وی ماه مبارک رمضان را فرصت و نعمتی الهی برای بندگان خدا توصیف کرد و افزود: هرکس در این ماه بخشیده نشود و مورد لطف، رحمت و بخشش قرار نگیرد در دیگر ماه‌ها این تفضلات الهی نصیب او نخواهد شد.     

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.