stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 434870
  • 29 فروردین 1401 - 12:39
0
استاندار فارس در دیدار مدیر کل ذیحسابی بنیاد مسکن کشور تاکید کرد:

تامین مسکن نیازمندان و اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های استان است

تامین مسکن نیازمندان و اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های استان است
فارس_ محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در دیدار با مرتضی بخشی مدیر کل ذیحسابی بنیاد مسکن کشور و مدیر کل بنیاد مسکن فارس با گرامی‌داشت دهه حساب 100 امام راحل و تبریک سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسکن بر لزوم تامین مسکن نیازمندان و اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از اولویت‌های مهم این استان تاکید کرد.
قلم | qalamna.ir :

ایمانیه در این دیدار که با حضور عطاءالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن و مرتضی بخشی مدیر کل ذیحسابی بنیاد مشکن کشور صورت گرفت به ایجاد قرارگاه مسکن استان اشاره کرد و گفت: باید زمان بیشتری به رفع مشکلات مسکن در استان اختصاص یابد تا نقاط ضعف، معایب و محاسن طرح‌های ملی تامین مسکن از جمله مسکن مهر احصا شده و این طرح‌ها تعیین تکلیف شوند.

ایمانیه با تاکید بر ایجاد رقابت بین شهرستان‌های استان برای اجرای طرح‌های ملی تامین مسکن و اجرای نهضت ملی مسکن گفت: فضای رقابتی باید بین فرمانداران در زمینه مسکن ایجاد شود تا شاهد تلاش شهرستان‌ها باشیم. نباید مسئولین تنها تمرکز خود را به شهر صدرا معطوف کنند، نباید خود را تنها به یک پروژه منحصر کرد و لازمه حل مشکلات پیدا کردن راه حل های دیگر است. 

استاندار فارس ضمن اشاره به فضای رقابتی موجود بین استان‌ها در نهضت ساخت مسکن، بر تلاش هر چه بیشتر مسئولین برای بهبود وضعیت استان فارس تاکید کرد و افزود: در کنار ساخت مسکن  مجتمع‌های آموزشی، سلامت، فرهنگی، مساجد و ورزشی نباید مورد فراموشی قرار گیرد.
می‌توان از ظرفیت بافت‌های فرسوده در شهرها نیز بهره برد؛ چراکه زیرساخت های لازم نظیر آب، برق، گاز  دراین مناطق فراهم است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح مسکن ملی گفت: تحقق اجرای مسکن ملی یک ماموریت است که شهرداران باید نسبت به اجرای آن با دستگاه‌های متولی اهتمام لازم را داشته باشند. همکاری در اجرای طرح مسکن ملی در شهرستان‌های استان یک ماموریت کلان است که تمامی مدیران دستگاه‌های دولتی و شهرداران مکلف به اجرای آن هستند و باید برای تحقق آن تلاش شبانه‌روزی داشته باشند.

مرتضی بخشی، مدیر کل ذیحسابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز به برخی از شاخص‌های توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی اشاره کرد و اظهار داشت: شفافیت مالی از جمله ویژگی‌هایی است که بنیاد مسکن از آن برخوردار است و به رغم اجرای طرح‌های بزرگ از جمله نهضت ملی مسکن ما شاهد شفافیت مالی در بنیاد مسکن به عنوان یک کار اصولی هستیم.

مدیر کل ذیحسابی بنیاد مسکن کشور خواستار همراهی و تعامل دستگاه‌های استانی با بنیاد مسکن برای اجرای طرح‌های ملی و استانی شد و با اشاره به محدودیت منابع مالی در بنیاد افزود: قطعا تامین بخشی از هزینه‌های توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی در استان ها موجب سرعت بخشیدن به اجرای این طرح‌ها خواهد بود.

عطاءالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌ها و همراهی استاندار فارس گزارشی از اجرای طرح‌های توسعه در استان فارس ارائه داد و اظهار داشت: از همه ظرفیت‌های پیش رو برای اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن و ایجاد واحدهای مسکون یدر قالب این طرح بهره‌گیری خواهد شد ، استان فارس پیشتاز در اجرای این طرح است و بسیاری از شاخص‌های تامین مسکن ملی در فارس فراتر از متوسط کشوری است.

زمانی با بیان اینکه بنیاد مسکن مسئولیت ساخت مسکن محرومین و مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ساخت مسکن اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را برعهده دارد، گفت: بنیاد مسکن در حدود ۱۱۵ شهر فارس فعالیت ساخت مسکن را برعهده دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه راهبر ساخت و ساز روستایی در استان فارس، افزود: با راه‌اندازی این سامانه متقاضیان مسکن روستایی برای اخذ پروانه ساختمانی به مرکز شهرستان مراجعه نمی‌کنند و تمام مراحل اخذ پروانه از طریق این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که در حال حاضر این سامانه به صورت پایلوت در شهرستان جهرم در حال اجرا است.

۱۲۱۱ واحد مسکن محرومین در فارس در حال ساخت است

مدیر کل  بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۵ هزار و ۲۹۰ واحد از مجموعه واحدهای مسکن محرومین در شهرهای مختلف فارس ساخته شده است، اظهار داشت: امسال نیز ۱۲۱۱ واحد مسکن محرومین در ۷ شهرستان شیراز، لارستان، داراب، نی‌ریز، فسا و غیره فعال شده است.

زمانی، با بیان اینکه در حوزه مسکن مهر ساخت ۳۰ هزار و ۳۷ واحد مسکونی بر عهده بنیاد مسکن فارس بوده که ۲۹ هزار و ۸۵ واحد تکمیل شده و باقی‌مانده نیز مربوط به تعاونی‌هایی است که از راه و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار شده و عمدتا نیز پروژه‌هایی با طبقات بالا در شهرهای کوچک است.

وی در مورد طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: این طرح در ادامه طرح اقدام ملی مسکن است اما به شکل قانونمند‌تر با منابع و اعتبارات شفاف‌تر اجرا می‌شود که در مجموع در ۱۲۲ شهر فارس اجرا می‌شود که تاکنون ۱۱۹ شهر آن رسمیت پیدا کرده و در حال حاضر در ۱۰۵ شهر در حوزه راه و شهرسازی فارس و لارستان فعالیت داریم.

زمانی، با بیان اینکه در مجموع ۱۷۴ هزار و ۴۱۷ متقاضی ثبت‌نام کردند که تاکنون ۵۱ هزار و ۲۵ متقاضی پالایش شده است اما در این بین تنها ۱۴ هزار و ۱۹۶ متقاضی برای تایید نهایی درخواست به بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند، افزود: در تمامی شهرستان‌ها بین یک تا ۴ دفتر پیشخوان برای نهایی شدن درخواست متقاضیان فعال کردیم اما از بین ۵۱ هزار متقاضی پالایش شده تنها ۱۴ هزار متقاضی مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۵ هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی در این طرح زمین تامین شده و به بنیاد مسکن تحویل داده شده است، اظهار داشت: ۵ هزار و ۲۱۹ متقاضی را به این پروژه‌ها لینک کردیم و نزدیک به ۱۲۰۰ واحد نیز پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند.

مقاوم‌سازی ۶۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی فارس 

مدیر کل بنیاد مسکن فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه ۳۷۶ هزار واحد مسکن روستایی در فارس وجود دارد که تاکنون ۲۵۰ هزار واحد که معادل ۶۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی است مقاوم‌سازی شده است، اظهار داشت: سال گذشته ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری رسیده که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان وام به آنها پرداخت شده است.

زمانی، بیان کرد: در بخش خدمات فنی و مهندسی نیز ۵۵۰ ناظر و ۱۳۵ طراح در قالب ۵۳ دفتر خدمات فنی و مهندسی در سطح روستاهای فارس فعالیت دارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.