stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 201638
  • 15 آذر 1399 - 16:00
3
نجیمی خبرداد؛

بستری ۱۵۲ نفر در مراکز درمانی استان/ فوت ۳۱نفر طی ۲۴ گذشته

بستری ۱۵۲ نفر در مراکز درمانی استان/ فوت ۳۱نفر طی ۲۴ گذشته
قلم/اصفهان_ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره شمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان گفت: در این مدت ۳۱ نفر از هم استانی‌ها به‌دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
قلم | qalamna.ir :

آرش نجیمی افزود: ۱۵۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری و ۱۸۰ نفر با بهبود وضعیت از بیمارستان مرخص شدند.

به گفته وی، مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان به یک هزار و ۴۹۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۶۵ نفر وضعیت وخیم‌تری دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره شمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان گفت: در این مدت ۳۱ نفر از هم استانی‌ها به‌دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

نجیمی ابراز امیدواری کرد که در روزها و هفته‌های آینده با همکاری هم استانی‌ها و پایبندی به محدودیت‌ها و اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در منازل شاهد روند کاهشی آمار ابتلا و بستری در استان باشیم.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۴۹ هزار و ۶۹۵ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.