stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 113196
  • 04 اردیبهشت 1399 - 13:15
1
دبیر انجمن صنایع نساجی استان اصفهان

بخشنامه و مصاحبه تلویزیونی مشکلات کارخانه‌ها را حل نمی کند

بخشنامه و مصاحبه تلویزیونی مشکلات کارخانه‌ها را حل نمی کند
دبیر انجمن صنایع نساجی استان اصفهان با تاکید بر این که با بخشنامه و مصاحبه تلویزیونی نمی‌توان مشکلات کارخانه‌ها را حل کرد، گفت: اگر قرار است امسال جهش تولید داشته باشیم باید بیایند پای حرف تولیدکننده بنشینند نه این که از پشت میز دستور العمل صادر کنند.
قلم | qalamna.ir :

مظفر چلمقانی در مورد آخرین وضعیت کارخانه‌های نساجی اظهار داشت: کارخانه‌های نساجی معمولاً برای فروشی که در نیمه دوم هر سال دارند، چک‌ها را برای اسفند می‌گیرند؛ به دلیل شیوع ویروس کرونا اسفند ۹۸ این چک‌ها پاس نشدند.

دبیر انجمن صنایع نساجی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به این شرایط آینده روشنی مقابل کارخانه‌های نساجی نیست و اگر دولت معادل ۳ ماه حقوق کارگر، بیمه و قبوض کارخانه، تسهیلات در اختیار مالکان قرار ندهد شاهد تعطیلی بسیاری از شرکت‌ها خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که با بخشنامه و مصاحبه تلویزیونی نمی‌توان مشکلات کارخانه‌ها را حل کرد، گفت: اگر قرار است امسال جهش تولید داشته باشیم باید بیایند پای حرف تولیدکننده بنشینند نه این که از پشت میز دستور العمل صادر کنند.

چلمقانی اضافه کرد: تأمین اجتماعی اعلام کرده همکاری می‌کند، همکاری‌شان به این شکل است که اگر بیمه را دیرتر پرداخت کنیم قبول می‌کنند اما سودش را می‌گیرند، این چه کمکی است؟ چرا بانک‌ها برای تسهیلات با سود بالا به دنبال مشتری می‌دوند اما در زمان بحران‌ها گم می‌شوند؟

دبیر انجمن صنایع نساجی استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که میزان تسهیلات مورد نیاز برای کارخانه‌های نساجی چه میزان است، اظهار کرد: به نسبت حجم و تعداد کارگران نیازها متفاوت است اما اگر بدانیم دولت قصد پرداخت تسهیلات دارد می‌تواند به سرعت این موارد را بررسی و اعلام کنیم.

وی در رابطه با تولید ماسک برای مقابله با شیوع بیماری عنوان کرد: از قبل عید چند کارگاه مکلف شدند برای تولید ماسک و آن‌طور که اطلاع پیدا کرده‌ام اصفهان از نظر ماسک اشباع شده و به استان‌های دیگر صادر می‌کنیم.

چلمقانی در پاسخ به این سؤال که آیا کارخانه‌های نساجی برای تأمین مواد اولیه مشکل دارند؟ گفت: با توجه به این توضیحات مشکلی در خصوص مواد اولیه برای تولید ماسک نداریم.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.