stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 116311
  • 09 اردیبهشت 1399 - 23:35
1

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۹ اردیبهشت ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۹ اردیبهشت ایسنا

تاکید بر ضرورت عرضه بیشتر سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ در بورس/ تحلیل رویترز از پافشاری آمریکا بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران/ تاثیر کرونا بر افزایش رایزنی‌ها و بهبود مناسبات ایران-امارات/ آخرین اخبار و نظرات درباره کرونا/ گفت‌وگوی پمپئو و لودریان درباره ایران و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

قلم | qalamna.ir :

ضرورت عرضه بیشتر سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ در بورس

تاکیدات رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر ضرورت عرضه بیشتر سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ در بورس در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی لزوم صرفه‌جویی همه دستگاه‌های دولتی و نیز ضرورت فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و همچنین با اشاره به افزایش مشارکت عمومی در بازار بورس، خواستار عرضه بیشتر سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ در بورس شد.

تحلیل رویترز از پافشاری آمریکا بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران

تحلیل خبرگزاری رویترز از پافشاری آمریکا بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران هم از خبر های مورد توجه مخاطبان بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند، اگر آمریکا تهدیدی برای بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران محسوب شود و از آن به عنوان اهرم فشار برای وادار کردن ۱۵ عضور شورای امنیت به تحریم تسلیحاتی ایران استفاده کند، ایالات متحده با یک جنگ سخت و نابسامان روبرو خواهد شد.

ایران وجود هیچ استعمارگری را در منطقه برنمی‌تابد

خبر بعدی، اظهارات معاون عملیات نیروی دریایی ارتش درباره تبعات حضور آمریکا در منطقه بود.

امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری نشست تخصصی گرامی‌داشت روز ملی خلیج فارس و تبعات حضور آمریکا در منطقه با اشاره به اینکه دریا به‌طور کامل تحت کنترل ما قرار دارد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها حضور بی هزینه‌ای در منطقه نخواهند داشت و ایران وجود هیچ استعمارگری را چه در عرصه دریا و چه در عرصه خاکی برنمی‌تابد.

تهدید آمریکا در خلیج فارس توخالی است
ساختار قدرت در نظام جهانی در حال تغییر است

همچنین شهروز برزگر، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا ساختار قدرت در نظام جهانی دستخوش تغییر شده است، گـفت: وضعیت آمریکا بعد از کرونا تغییر کرده به طوری که مقامات این کشور برای پوشاندن ضعف خود در مبارزه با کرونا دست به هر اقدامی می زنند که آخرین نمونه آن تهدید توخالی شناورهای ایران در خلیج فارس بود.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

نظرات دیگر در این رابطه را می‌توانید در لنیک های زیر بخوانید.

انتقاد کالین کال از تلاش پمپئو برای اعمال فشار بر ایران

تشبیه جالب یک استاد آمریکایی از ادعای پمپئو درباره برجام

ابرقدرتی آمریکا رو به افول است

تردید کارشناسان نسبت به موفقیت طرح آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

***

تاثیر کرونا بر افزایش رایزنی‌ها و بهبود مناسبات ایران-امارات

تحلیل یک کارشناس مسائل غرب آسیا، درباره تاثیرات کرونا بر رایزنی های میان ایران و امارات هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

صباح زنگنه با بیان اینکه شیوع گسترده ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان از جمله در منطقه خاورمیانه، زمینه‌ساز بهبود تعامل و همکاری‌های دو کشور ایران و امارات شده است، گفت: در چنین شرایطی کشورهای منطقه نیازمند افزایش همکاری‌ها با یکدیگر هستند و  فاصله‌گرفتن، قهر کردن و یا کاهش روابط کشورها با یکدیگر نمی‌تواند به ایجاد آرامش و سلامت برای مردم منطقه کمک کند.

ظرفیت‌ها و زمینه‌های تخریبی روابط ایران و امارات

در همین رابطه نصرت الله تاجیک، دیپلمات بازنشسته کشورمان هم با اشاره به گفت‌وگوهای تلفنی اخیر بین وزیران امور خارجه ایران و امارات گفت: دو کشور ایران و امارات دارای ظرفیت‌های زیادی جهت انجام همکاری هستند، ولی متاسفانه شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی به‌گونه‌ای است که بین این دو کشور فاصله ایجاد شده است.

«کرونا» اراده ملت و مسئولان را به آزمون گذاشت

خبر پربازدید بعدی، صحبتهای وزیر دفاع در جمع  کادر درمان بیمارستان شهید چمران بود.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه «کرونا» اراده ی ملت و مسئولین را مورد آزمون قرار داد گفت: قطعاً کادر درمانی و پزشکی کشور به مانند سربازان وفادار در جنگ تحمیلی، از گروه هایی بودند که بیش از دیگران از این آزمون سربلند بیرون آمدند و به افتخارات تمدنی و فرهنگی ما افزودند.

برخی در آزمون کرونا مردود شدند

سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز هم با انتقاد از برخی رفتارهای سودجویانه در زمان شیوع کرونا تصریح کرد: کرونا آزمونی بود که برخی در آن مردود شدند هرچند نسبت‌شان به کلیت جامعه کم به نظر آید. کسانی که راه‌شان را از مردم جدا کردند و به جای پشتیبانی از آنان به فکر سود و جیب خودشان بودند و از شیوع این بیماری سواستفاده کردند.

خبرهای دیگر مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز می‌توانید در لینک های زیر بخوانید.

آخرین وضعیت استان مازندران در مواجهه با ویروس کرونا

کرونا به ما یاد داد که باید اختلاف‌نظرهای بی‌مورد را کنار بگذاریم

تاکید بر همکاری‌های دو کشور و انتقال تجارب در مقابله با ویروس کرونا

بازگشایی یکی از مرزهای عراق با ایران

آخرین وضعیت فعالیت‌های پایانه‌های مرزی کشور

ابراز نگرانی ایران از شرایط نگهداری ۱۵۰۰ مهاجر در بازداشتگاه‌های آمریکا

***

گفت‌وگوی پمپئو و لودریان درباره ایران

گفت و گوی مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه درباره پرتاب اخیر ماهواره نور از سوی ایران از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

مورگان اورتاگوس همچنین در بیانیه‌ای نوشت که پمپئو و لودریان درباره اقدامات مقابله با تروریسم و مسئول دانستن ایران به خاطر آنچه عدم رعایت قطعنامه‌های سازمان ملل عنوان شده است، گفت‌وگو کردند.

پرتاب ماهواره نور در چارچوب برجام و مقررات بین‌المللی است

در همین رابطه سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدامات اخیر مقامات آمریکا بعد از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور تاکید کرد که پرتاب ماهواره نور در چارچوب کنوانسیون‌ها و قراردادهای بین‌المللی است.

سیدحسین نقوی حسینی افزود:  پرتاب ماهواره نور در چارچوب برجام هم بوده؛ لذا آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند با استناد به برجام از ما ایراد گیرد چون از این توافق‌نامه خارج شده‌ است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.