stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 30 June , 2024
  • کد خبر : 117002
  • 10 اردیبهشت 1399 - 22:16
3
نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد:

جامعه کارگری در خط مقدم تولید قرار دارد

جامعه کارگری در خط مقدم تولید قرار دارد
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که جامعه کارگری در خط مقدم تولید قرار دارد، عنوان کرد: کشور نیازمند ورود نیروی کار قوی است و رسیدن به این هدف نیز نیازمند حمایت از جامعه کارگری است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی ظهر امروز در دیدار با اعضای خانه کارگر همدان با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر در حوزه اقتصاد توسط رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: نامگذاری سال‌های گذشته نشان دهنده اهمیت اقتصاد و موضوع تولید در کشور است.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری در خط مقدم تولید قرار دارد، عنوان کرد: در مسیر تحقق بیانات حضرت آقا که فرمودند کشور باید قوی شود، قطعاً نیازمند ورود نیروی کار قوی هستیم و رسیدن به آن هم نیازمند حمایت از جامعه کارگری است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه حمایت از جامعه کارگری یک گزاره قابل قبول برای همه افراد است، ابراز کرد: مسئله حمایت از جامعه کارگری، موضوعی مسلم است، اما وقتی این مسئله در مجرای عملیاتی وارد می‌شود اختلاف سلیقه‌ها خود را نشان می‌دهد.

امام جمعه شهر همدان در ادامه صحبت های خود، خواستار رفع مشکلات جامعه کارگری به صورت ریشه‌ای شد و گفت: جامعه کارگری ما نیازمند پژوهش‌های علمی عمیق اقتصادی است که راهکارهای عملی را به دولت ارائه دهد.

وی در این راستا ادامه داد: راهکارهای عمیق پژوهشی مطالعه شده می‌تواند مشکلات جامعه کارگری را به صورت زیر بنایی حل کند در غیر این صورت شاید با وجود افزایش ۲۱ درصدی تورم امسال در سال بعد با تورمی روبرو شویم که نه تنها این ۲۱ درصد آن را جبران نکند، بلکه ۲۰ درصد هم کمتر جبران خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه البته ایجاد تحولات بنیانی کار آسانی نیست، مطرح کرد: بنده در بحث نوع تقسیم بیت المال اعتراض دارم و آن را موضوع قابل نقدی می دانم و لذا باید بتوانیم در توزیع بیت المال کارکردهای اقتصادی بالای جامعه کارگری را هم لحاظ کنیم.

ویی با اشاره به مراجعه ۹۲۰۰ نفر در همدان برای بیمه بیکاری، اظهار داشت: یک زمان فرد با وجود حقوق کم شاغل است و دریافتی دارد اما مشکل اصلی همانند شرایط فعلی است که با بیکاری افراد مواجه هستیم.

امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه باید منافع کارفرما و کارگر به صورت همزمان با هم تأمین شود، ابراز کرد: در رسیدگی به وضعیت کار باید شرایط اقتصادی کارگر و کارفرما را با هم مد نظر داشته باشیم و بدانیم که اگر کارفرما تقویت شود، کارگر هم تقویت خواهد شد.

وی در این خصوص تصریح کرد: یکی دیگر از راه حل‌های موجود، این است که کارگران به میزان کارکرد و بهره وری خودشان بتوانند حقوق دریافت کنند و به نوعی سهام دار قلمداد شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه باید از جامعه کارگری به خاطر نجابت آن ها تقدیر کرد، افزود: همه ما باید خودمان را موظف به حمایت از جامعه کارگری بدانیم و در قبال این قشر دغدغه مند باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ هزار نفر که در شرایط فعلی آسیب دیده‌اند توسط قرارگاه مواسات در استان همدان شناسایی شده‌اند، عنوان کرد: کارگران بیکار شده پس از کرونا، نیازمند حمایت هستند و لذا می‌توان این ۹۲۰۰ نفر هم از طریق قرار گاه مواسات مورد حمایت قرار داد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.