stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 117484
  • 11 اردیبهشت 1399 - 17:35
0

افزایش کمک‌ها و یارانه‌ها از رهگذر گسترش صندوق‌ها و سهیم کردن مردم در بازار سرمایه

افزایش کمک‌ها و یارانه‌ها از رهگذر گسترش صندوق‌ها و سهیم کردن مردم در بازار سرمایه

ایسنا/سمنان عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان با اشاره به لزوم حمایت از اقشار کم‌درآمد و ضرورت تغییرات ماهوی در شیوه‌های ارائه این کمک‌ها گفت: اگر بناست مساعدت و کمکی صورت گیرد باید این کمک‌ها به گونه‌ای باشند که در طول زمان زایش داشته و افزوده گردد.

قلم | qalamna.ir :

علیرضا آشناگر در دیدار با دبیر و اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر استان سمنان اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد که گسترش صندوق‌های سرمایه گذاری، رونق بورس و سهیم کردن مردم در بازار سرمایه مهمترین راه‌حل این مهم باشد.

این مقام ارشد اجرایی از کارگران به عنوان موتور محرکه تولید در جامعه نام برد و ضمن تبریک ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر اضافه کرد: بدون اغراق، کارگران موتور محرکه هر جامعه و کشوری هستند و حتی تصور رونق و جهش تولید بدون همت کارگران نیز امری محال و غیرممکن است.

وی ادامه داد: کارگران متعهد و با انگیزه ایران اسلامی در شرایط سخت تحریم ، بدون ادعا و هر آنچه در توان داشتند به میدان آوردند و موجب افتخار و سربلندی این کشور در تمام دنیا شده اند و بی تردید موتور محرکه هر جامعه و کشوری بدون اغراق کارگران هستند و حتی تصور رونق و جهش تولید بدون همت کارگران نیز امری محال و غیر ممکن است .

استاندار سمنان با ذکر این نکته که اساس و نظام خلقت بر پایه ی کار و تلاش بنا شده است افزود : انقلاب اسلامی ایران با اتکا به اقشار ضعیف جامعه و کارگران پرتلاش پایه ریزی شد و حضرت امام خمینی (ره) همواره بر اهمیت این گروه ازجامعه و ارجحیت قشر کوخ نشین بر کاخ نشینان تاکید نموده اند .

عالی‌ترین مقام اجرایی استان اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران، کارگران نه ازباب ترحم بلکه به معنای واقعی کلمه از جایگاه خاصی برخوردارند ، چرا که پایه و اساس تولید کشور کارگرانند و تمام کشور متکی به این قشر زحمتکش و بی ادعا می باشد .

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به مشکلات موجود در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گفت: متاسفانه بر اثر تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، کشور ما همچون سایر کشورهای دیگر، وضعیت نرمال و عادی ندارد و لذا علی‌رغم تمام تلاش دولت در جهت رفع دغدغه های کارگران، همچنان شاهد برخی مشکلات و تنگناهای جدی در زندگی این قشر فعال جامعه هستیم .

آشناگر همچنین شیوع ویروس کرونا را از دیگر مواردی عنوان کرد که موجب بیکاری برخی از کارگران و رکود اقتصادی در کل دنیا و از جمله کشور ما شده و عنوان کرد: محدودیت های منابع ارزی و ریالی ناشی از تحریم و نیز تبعات اقتصادی منبعث از ویروس کرونا سبب شده است تا قریب به ۲ ماه کسب و کار بسیاری از هم وطنان ما دچار اخلال شده و این عزیزان در تامین معیشت خود دچار زحمت گردند که امیدواریم با ریشه کنی کرونا، مجددا شاهد رونق اقتصادی و بازگشت امور به حالت عادی باشیم.

وی با بیان برخی از مشکلات قشر کارگر و از جمله معضل حقوق معوقه، قراردادهای موقت و عدم تضمین شغلی کارگران گفت : در حد مقدورات با برگزاری نشست‌ها و جلساتی با کارگران و کارفرماین تلاش نموده ایم تا این مشکلات را به حداقل رسانده و در این راستا دولت نیز با افزایش حداقل هایی به حقوق کارگران سعی نموده تا در رفع مشکلات این قشر یاریگر باشد .

استاندار همچنین با اشاره به اقدام جدید دولت و تایید رهبر معظم انقلاب در آزاد سازی سهام عدالت و رونق بازار بورس از گسترش بازار سرمایه حمایت و عنوان کرد: دولت علی رغم آنکه می توانست با استقراض از بانک مرکزی یا فروش اوراق قرضه بخشی از مشکلات خود را مرتفع کند اما با حمایت از بازار سرمایه و سهیم کردن مردم در دارایی‌های بزرگ دولت تلاش کرده است تا اقشار مختلف مردم از جمله کارگران را به بازار سرمایه وصل کرده و امکان بهره مندی مردم از این فرصت مناسب در ثروت آفرینی را فراهم کند .

آشناگر ادامه داد: اگر بناست مساعدت و کمکی صورت گیرد باید به گونه‌ای تلاش کنیم که این کمک‌ها در طول زمان زایش داشته و افزوده گردد و لذا تنها راه‌حل این مقوله گسترش صندوق‌های سرمایه گذاری، رونق بورس و سهیم کردن مردم در بازار سرمایه است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان به کارگران وعده داد: در اولین نشست فرمانداران سراسر کشور که بزودی تشکیل خواهد شد ، مشکلات کارگران و پیشنهادات مطرح شده را در کمسیون اقتصادی این نشست مطرح کند.

آشناگر با بیان اینکه شخصا دوست ندارم که حتی یک کارگر نیز بدلیل عدم امنیت شغلی دچار دغدغه و اضطراب باشد افزود: تمام تلاش خود را در جهت رفع این موانع بکار خواهم گرفت .

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.