stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 126593
  • 01 خرداد 1399 - 9:37
0

آغاز فاز نخست طرح اقدام ملی مسکن در زنجان

آغاز فاز نخست طرح اقدام ملی مسکن در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از آغاز فاز نخست اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در زمین ۷۳ هکتاری خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

استاندار زنجان دیروز (۳۱ اردیبهشت) در جلسه کارگروه مسکن، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های طرح اقدام ملی مسکن باید عملیاتی باشد و نظام‌نامه‌ای دقیق تنظیم و کمیته‌های مربوطه تشکیل و زیرساخت‌ها موازی با پروژه‌ها آماده‌سازی شود.

فتح‌الله حقیقی، به جلوگیری از دلال‌بازی در حوزه مسکن تاکید کرد و گفت: باید کمیته‌ای برای رسیدگی به بنگاه‌های متخلف و غیرمجاز تشکیل و خرید و فروش مسکن در یک سامانه ثبت شود تا از، دست به دست شدن مساکن و افزایش قیمت غیرمنطقی جلوگیری شود.

این مسئول با اشاره به اینکه باید به مسکن به عنوان یک کالای مصرفی نگاه کرد، افزود: باید برای خانه‌های خالی مالیات در نظر گرفته شده و با کسانی که به دنبال بورس بازی زمین و مسکن هستند، برخورد شود.

وی تصریح کرد: نباید اجازه داد عده‌ای سودجو نظم بازار مسکن را برهم زنند و با افرادی که برای مستاجران و خریداران منازل مشکل ایجاد می‌کنند، برخورد جدی صورت گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: فاز نخست طرح اقدام ملی تولید مسکن در زمین ۷۳ هکتاری به ظرفیت ۱۸۰۰ واحد آغاز شده و در مرحله پی‌کنی است و راه و شهرسازی به عنوان نایب مردم، مجری و سازنده را تعیین می‌کند.

مسعود بیات‌منش با اشاره به اینکه انتخاب مجری طبق فرآیندهای تعریف شده انجام می‌شود، عنوان کرد: ظرفیت ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی در استان زنجان وجود دارد و ۱۸ پیمانکار تایید صلاحیت شدند و سعی شده پایین‌ترین قیمت برای ساخت مسکن لحاظ شود.

وی اعلام کرد: قیمت ساخت برای واحدهای مسکونی معمولی هر مترمربع ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که این مبلغ برای واحدهای مسکونی ویژه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و ۹۰۰ هزار تومان برای انشعابات و پروانه پیش‌بینی شده که هزینه هر واحد در مجموع ۳ میلیون تومان برای هر مترمربع برآورد شده و سازندگان مکلف هستند این واحدها را با این قیمت و با ویژگی‌های مشخص شده تحویل دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به پایش ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن، تصریح کرد: از بین کسانی که واجد شرایط شناخته شدند، ۱۷۰۰ متقاضی در مرحله افتتاح حساب و واریز پول هستند و خدمات روبنایی از جمله مسجد، مدرسه، فضاهای تفریحی و سایر موارد تامین می‌شود.

وی به مشکل تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در شهر قیدار اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با رایزنی‌های انجام شده یک زمین از طرف اداره اوقاف و امور خیریه و یک زمین ۲۱ هکتاری نیز تامین و مشکل این شهرستان برطرف شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.