stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 126691
  • 01 خرداد 1399 - 11:37
5

سالی طلایی پیش روی بازار سرمایه است

سالی طلایی پیش روی بازار سرمایه است

ایسنا/سمنان استاندار سمنان معتقد است که امسال یک سال طلایی برای آن دسته از  سرمایه‌گذارانی است که سرمایه خود را وارد بازار سرمایه می‌کنند.

قلم | qalamna.ir :

علیرضا آشناگر در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان استانداری سمنان اظهار کرد: دولت امسال برای حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی برنامه دارد و در همین راستا با هدف حمایت از بازار سرمایه، دولت برنامه خوبی برای فروش دارایی دولتی و عرضه‌های اولیه دارد .

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به اقبال مردم به بازار سرمایه در ماه‌هایس اخیر گفت: تزریق نقدینگی به بازار سرمایه ظرفیت مهم برای رونق کسب و کار مردم و توسعه اقتصادی کشور باوجود فشارهای خارجی و تحریم‌ها است.

آشناگر اضافه کرد: در راهبرد مهم امسال در کشور توجه به جهش تولید است و در سال گدشته برای تحقق شعار رونق تولید گام هایی برداشته شد و دولت باوجود مشکلات و تحریم‌ها توانست بسیاری از موانع تولید را از پیش پای صنعتگران بردارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی استان که راکد و در تملک بودند به چرخه تولید برگشتند و در سال جهش تولید، برای بهبود کیفیت در بهسازی خطوط تولید ،بازنگری در سرمایه انسانی و تولید کالا و نیز سرعت در تولید با قدرت بیشتری تلاش شود.

استاندار سمنان ادامه داد: در کنار دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های حاکمیت هم برای جهش تولید پای کار بیایند، چرا که جهش تولید مطالبه جدی رهبر معظم‌انقلاب از مسئولان است.

وی با بیان اینکه جهش تولید با وجود فشارهای اقتصادی خارجی باید با همکاری‌های بین بخشی اجرا شود،گفت: وزارت کشور محور ۳۰ گانه اقتصادی را اعلام کرد تا با تلاش مضاعف و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی این طرح در گام اجرایی قرار گیرد.

استاندار سمنان افزود: در شرایط کنونی باید توجه‌ها معطوف به ظرفیت‌های موجود اقتصادی باشد و واحدهای نیمه فعال و مشکل‌دار استان شناسایی و برای رفع مشکلات آنان با تسهیل ساختارهای اداری اقدام شود.

آشناگر بر لزوم مشارکت بیشتر بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: برخی از واحدهای تولیدی استان راکد هستند که باید تلاش کرد تا با جذب فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری جدید در استان، این مجموعه ها نیز فعالیت خود را از سر گیرند.

استاندار سمنان بر ضرورت همراهی بیشتر دستگاه‌ها با بخش تولید تاکید و تصریح کرد: دستگاه‌های تخصصی برای گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی پای کار باشند و تمهیدات لازم برای جذب سرمایه گذاری‌ها اندیشیده شود.

وی ادامه داد: به دلیل تحریم‌ها ، بسیاری از کشورهای جهان با وجود تمایل برای سرمایه‌گذاری، نمی‌توانند در ایران سرمایه گذاری کنند اما نقدینگی قابل توجهی در کشور وجود دارد که با مدیریت آن می‌توان برای توسعه روزافزون در ایران اسلامی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه اگر نقدینگی در کشور مدیریت شود مشکلات اقتصادی به حداقل می رسد، گفت: هدایت نقدینگی به بازار سرمایه از کارهای کلیدی دستگاه‌های اجرایی باشد و باید از این نقدینگی برای فعالیت در کارهای مولد استفاده شود.

وی اضافه کرد: دولت در اجرای اصل ۴۴ و واگذاری املاک و طرح های خود به بخش خصوصی با شفاف سازی عمل می کند و تمایل دارد این سرمایه ها به مردم واگذار شود.

استاندار سمنان گفت: این‌ نگرش در بین مردم ایجاد شود که بازار سرمایه‌ای در کشور وجود دارد که قوی‌تر از وضعیت سرمایه بانکی کشور است و لذا نقدینگی مردم باید در بازار سرمایه مدیریت شود.

وی ادامه داد: دولت برنامه جدی برای عرضه‌های اولیه دارد و برنامه‌های خوبی برای فروش دارایی دولت و دیگر دستگاه‌های حاکمیتی وجودارد و به تعبیری سال طلایی برای افرادی که سرمایه خود را وارد بازار سرمایه می‌کنند، خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: رونق کسب و کارهای نوین در کنار توجه به مشاغل خرد و کلان مورد توجه باشد و ثروت‌آفرینی در نظام آموزشی و تعلیمی کشور آموزش داده شود.

وی اضافه کرد: تغییر نگرش برای توسعه کشور وجود داشته باشد و دستگاه های اجرایی برای توسعه استان با ایده پردازی، طرح ارایه دهند.

آشناگر خاطر نشان کرد: برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی و ورود اقشار مردم به بازار سرمایه اقدام شود و آموزش ها در این بخش فراگیر شود.

آشناگر ادامه داد: مردم با در نظر گرفتن سود می توانند با ورود به بازارهای سرمایه در اجرای پروژه های عمرانی شرکت کنند ، اما باید توجه نمود که ورود مردم به بازار سرمایه سیاسی نشود و جناح‌های سیاسی تحلیل ناروایی نسبت به این مسئله نداشته باشند.

وی گفت: بازار سرمایه می توانند ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی و جهش تولید باوجود تحریم و فشارهای اقتصادی باشد و در این راستا باید از شرکت های دانش بنیان و فناوری های نو برای توسعه بازار کشور استفاده شود.

وی اضافه کرد: جوانان مستعد و نخبه ساماندهی و هدایت شوند و پارک علم و فناوری استان کارخانه های نوآوری را در استان فعال کند و مراکز شتاب دهی برای جهش تولید انجام شود.

وی اضافه کرد: براساس آمار ۲۹ استعلام برای ورود فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در استان انجام می شود که این رویه به هیج عنوان صحیح نیست و لازم است در صدور مجوز برای سرمایه گذاری در استان ، سرعت گیر ایجاد نشود

استاندار سمنان با بیان اینکه برای جذب سرمایه‌گذار، نباید فعالان اقتصادی را برای جذب سرمایه گذار معطل کرد، گفت: برنامه هایی برای حذف استعلامات سرمایه گذاری از سوی استانداری در سال گذشته ابلاغ شد اما دستگاه های اجرایی این طرح را در گام اجرایی قرار نمی دهند و به نظر می رسد به رویکردهای چهره به چهره اعتقاد دارند.

وی خاطر نشان کرد: قوانین‌ کلی و متعدد در بخش تولید و صنعت بسیار سردرگم کننده است و لذا انتظار می‌رود که نمایندگان منتخب نسبت به حذف این قوانین اقدام کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.