stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 134675
  • 22 خرداد 1399 - 11:14
2

نرخ بیکاری سوئیس در اوج

نرخ بیکاری سوئیس در اوج

نرخ بیکاری سوئیس در ماه می به بالاترین سطح ثبت شده سه سال اخیر خود رسید.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، تا پایان ماه می امسال نرخ بیکاری در سوئیس به ۳.۴ درصد افزایش پیدا کرده است که نسبت به ماه قبل آن ۰.۱ درصد بیشتر بوده و بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور از فوریه سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود.

در این مدت شمار افراد فاقد شغل در مقایسه با ماه قبل ۲۵۸۵ نفر بیشتر شده و به ۱۵۵ هزار و ۹۹۸ نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار افراد بیکار در سوئیس ۱۵ هزار و ۴۳۱  نفر افزایش داشته است که معادل ۱۶.۴ درصد کل جمعیت بیکاران است.

همچنین تا پایان ماه آوریل شمار افراد جویای شغل ۸۹۳۲  نفر افزایش داشته و به ۱۹۱ هزار و ۷۰۱  نفر رسیده است. در مقایسه با سال گذشته این رقم ۵۴۰۰ نفر بیشتر شده است که معادل ۴.۸ درصد از کل جمعیت افراد جویای شغل است.

در بین جوانان، نرخ بیکاری افراد ۱۵ تا ۲۴ سال سوئیسی با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به رقم ثبت شده در ماه قبل به ۳.۴ درصد تا پایان ماه می رسیده است که بالاترین سطح ثبت شده از سپتامبر سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود. طی این مدت شمار بیکاران جوان سوئیسی ۵۶۷  نفر بیشتر شده و به ۱۷ هزار و ۷۵۸ نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز شمار جوانان بیکار سوئیسی ۲.۲  درصد (معادل ۱۰۷۶  نفر) بیشتر شده است.

نرخ بیکاری تعدیل شده که عوامل متغیر فصلی را نیز در محاسبه نرخ بیکاری در نظر می‌گیرد تا پایان ماه می در سطح ۳.۴ درصدی قرار گرفته است که نسبت به ماه قبل خود ۰.۱ درصد بیشتر شده است.

متوسط نرخ بیکاری سوئیس از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۸ برابر با ۳.۲۲ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به ۵.۷۰ درصد ژانویه ۱۹۹۷ و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده نیز ۱.۵ درصد می ۲۰۰۱ بوده است.

همچنین نرخ بیکاری کره جنوبی تا پایان ماه می با ۰.۷ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴.۵ درصد رسید که این نرخ بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور از ژانویه۲۰۱۰ تاکنون محسوب می شود. طی این مدت شمار بیکاران کره جنوبی با ۱۹۱ هزار نفر افزایش به بیش از یک میلیون و ۲۴۲ هزار نفر رسیده است.

از سوی دیگر اما شمار شاغلین نیز ۱۵۳ هزار نفر نسبت به ماه قبل بیشتر شده و به ۲۶ میلیون و ۶۵۷ هزار نفر رسیده است. نرخ مشارکت دربازار کار که بیانگر جمعیت فعال ۱۸ تا ۶۴ سال است به ۶۱.۶ درصد تا پایان ماه می افزایش پیدا کرده که یک درصد بیشتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل است. نرخ اشتغال نیز با ۰.۳ درصد افزایش به ۵۶.۶ درصد رسید.

متوسط نرخ بیکاری در کره جنوبی در بازه زمانی ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۶۵ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ۷.۱ درصد در ژوئن ۱۹۹۹ و کمترین رقم نیز سه درصد سپتامبر ۲۰۰۲ است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.