stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 139371
  • 03 تیر 1399 - 11:44
3
مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل:

حدود ۱۵ هزار تن محصول در آران و بیدگل تولید می شود

حدود ۱۵ هزار تن محصول در آران و بیدگل تولید می شود
مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل پیش‌بینی کرد تا آخر فصل برداشت، حدود ۱۵ هزار تن محصول در آران و بیدگل تولید شود.
قلم | qalamna.ir :

حسین فتاحی، بیان کرد: حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی این شهرستان زیر کشت طالبی است که از هر یک هکتار نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ تن طالبی برداشت می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد تا آخر فصل برداشت، حدود ۱۵ هزار تن محصول در آران و بیدگل تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل با اشاره به اینکه محصول طالبی در بازار امسال قیمتی بین ۲۵ تا ۵۰ هزار ریال دارد، افزود: کشاورزان در راستای بهره‌وری بیشتر زمین‌های زیر کشت طالبی، محصولاتی از جمله بادمجان، کدو و پنبه نیز در کنار طالبی می‌کارند و از طرح آبیاری کم‌فشار و نواری استفاده می‌کنند.

وی در ادامه به آغاز برداشت گیاه دارویی کاسنی از سطح ۱۵۰ هکتار زیر کشت در مزرعه‌های شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: این گیاه دارویی از سوی کشاورزان منطقه مرکزی و برخی از مزرعه‌های حومه شهرستان اوایل فروردین‌ماه کشت می‌شود و میانگین برداشت آن حدود چهار تن در هر یک هکتار است.

فتاحی یادآور شد: همه اجزای گیاه کاسنی منجمله ریشه، بذر و کاه آن مورد استفاده دارد؛ از جمله ریشه این گیاه برای مصرف‌های دارویی، کاه برای تهیه عرقیات و بذر آن هم برای کشت دوباره استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: گیاه کاسنی طبیعت سرد و تر دارد و از جمله ویژگی‌ها و خواص دارویی آن برطرف کردن تشنگی مفرط، تب‌بری، درمان دیفتری، تصفیه خون و کمک به بهبود برخی بیماری‌های پوستی است.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل با اشاره به پایان برداشت جو از سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان اظهارداشت: برداشت گندم نیز همچنان ادامه دارد و تا کنون یک‌هزار و ۱۲۰ تن محصول برداشت و تحویل سیلو شده است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان، سه هزار هکتار زمین باغی و ۱۱ هزار هکتار زمین زراعی دارد.

هشتگ: , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.