stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 140196
  • 05 تیر 1399 - 12:47
2
معاون پژوهشی دانشگاه کاشان:

دانشگاه کاشان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۰۲۰ اول شد

دانشگاه کاشان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۰۲۰ اول شد
معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه دانشگاه‌های زیر ۵۰ سال از نظر رتبه بندی تایمز به عنوان دانشگاه‌های جوان شناخته می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه کاشان در این رتبه بندی در سال ۲۰۲۰ در بین دانشگاه‌های جامع موفق به کسب رتبه نخست شد.
قلم | qalamna.ir :

مجید منعم زاده ، پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه‌های زیر ۵۰ سال از نظر رتبه بندی تایمز به عنوان دانشگاه‌های جوان شناخته می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه کاشان در این رتبه بندی در سال ۲۰۲۰ در بین دانشگاه‌های جامع موفق به کسب رتبه نخست شد.

وی با اشاره به معیارهای انتخاب دانشگاه‌های جوان در این نظام رتبه بندی ابراز داشت: آموزش، تحقیق، استنادها، چشم انداز بین المللی و انتقال دانش از جمله شاخص‌های این نظام رتبه بندی است.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با بیان اینکه ۲۰ دانشگاه از ایران در این نظام رتبه بندی در سال ۲۰۲۰ جز دانشگاه‌های برتر جوان جهان قرار گرفته اند، تصریح کرد: دانشگاه صنعتی نوشیروان بابل با کسب رتبه ۷۴ در این نظام رتبه بندی در بین تمام دانشگاه‌های ایران حائز رتبه نخست و دانشگاه کاشان با کسب رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ در بین دانشگاه‌های جامع حائز رتبه نخست و در بین کل دانشگاه‌ها مقام دوم را به دست آورده است.

وی با اشاره به اینکه در این نظام رتبه بندی و در معیارهای اعلام شده آموزش، تحقیقات، استنادات هر کدام ۳۰ درصد وزن دارد، خاطرنشان کرد: چشم انداز بین المللی و انتقال دانش نیز به ترتیب ۷.۵ و ۲.۵ درصد در این نظام رتبه بندی برای انتخاب دانشگاه‌های برتر جوان وزن دارد.

منعم زاده با بیان اینکه در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان در نظام رتبه بندی دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۰۲۰ پنج دانشگاه از آسیا وجود دارد، بیان داشت: دو دانشگاه از کره جنوبی، دو دانشگاه از هنگ کنگ و یک دانشگاه از سنگاپور پنج دانشگاه برتر آسیایی هستند.

وی پنج دانشگاه برتر دیگر در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان را متعلق به قاره اروپا دانست و یادآور شد: اسپانیا، ایتالیا و هلند هر کدام یک دانشگاه و فرانسه با دو دانشگاه در میان ۱۰ دانشگاه برتر جوان تایمز ۲۰۲۰ قرار دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان گفت: در سال ۲۰۱۹ تعداد ۱۳ دانشگاه ایرانی در میان ۳۵۱ دانشگاه برتر جوان دنیا در نظام رتبه بندی تایمز حضور داشتند که اکنون در رتبه بندی ۲۰۲۰ تایمز این تعداد به ۲۰ عدد در میان ۴۱۴ دانشگاه برتر دنیا افزایش پیدا کرده است.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.