stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 142292
  • 11 تیر 1399 - 15:19
1

جایگاه هشتم زنجان در نسبت منابع به مصارف بانکی

جایگاه هشتم زنجان در نسبت منابع به مصارف بانکی

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در نسبت منابع به مصارف بانک‌ها در رتبه هشتم قرار داریم.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی استانداری زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۱۱ تیر) در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان، اظهار کرد: تحولات، موفقیت‌ها، اشتغال‌زایی و پویایی واحدهای تولیدی برای مردم و هم‌استانی‌ها تبیین و اطلاع‌رسانی شود؛ چراکه این موارد برای آن‌ها ارزشمند است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه بانکی، افزود: باید تسهیلات مالی پرداختی، اعتبارات اخذ شده و ایجاد اشتغال برای هم استانی‌ها گزارش داده شود؛ چرا که شهروندان از توضیحات منطقی مسئولان خوشحال می‌شوند لذا ارتباط‌ها و رابطه‌ها برقرار شود.

این مسئول ادامه داد: در نسبت منابع به مصارف در رتبه هشتم قرار داریم و در موضوع تبصره ۱۸ به‌رغم اینکه ۵۰ درصد اعتبارات را جذب کردیم در رتبه ششم قرار گرفتیم اما به لحاظ جمعیتی در این رتبه نیستیم و این رتبه بسیار خوب و رضایت‌بخش است. همچنین جذب ۹ درصدی اعتبارات هم نیازمند توضیح است و باید با توضیحات مردم را به نسبت به بیمه‌های اجباری ارجاع دهیم.

حقیقی تصریح کرد: رشد ۴۷ درصدی تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها نشان از کیفی‌تر شدن این مهم دارد که باید مردم مطلع شوند؛ چراکه بسیار مهم و این کارها ارزشمند است. در رابطه با تبصره ۱۸ در تلاش برای جذب اعتبارات هستیم تا جذب حداکثری انجام شود و در خصوص این تبصره تلاش شود. همچنین سازمان صمت و مسئولان بانکی استان در خصوص اقدام عملی، آخرین نتیجه و راهکار برای تبصره ۱۸ ارائه دهند.

استاندار زنجان یادآور شد: در رابطه با سرمایه در گردش واحدها از طریق ارزیابی وثیقه‌ها بررسی دقیق و جامعی شود و باید با سواستفاده‌کنندگان از موقعیت به وجود آمده که واحد تولیدی آن‌ها تعطیل و یا هیچ واحدی ندارند باید برخورد شود و نباید کسی خلاف قانون عمل کند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: در زمینه فعالیت در بورس مشکلاتی داریم؛ چراکه برخی از مدیران و کارمندان در ساعت اداری در بورس معامله می‌کنند؛ درحالی‌که مدیر بورس باید این موارد را اطلاع دهد. مدیر بورس در خصوص داشتن حساب کارگزاری‌ها در استان راهکار ارائه کند و این مهم را در جلسه‌ای به‌صورت کارشناسی شده مصوب و اجرایی کنیم. همچنین پروژه‌هایی که ارزش افزوده ایجاد کند و در بازار رقابت‌پذیر و آورده داشته باشد، باید ارائه شود، چنین پروژه‌هایی بر اساس استعدادهای نوین استان باشد تا تسهیلات کشوری خوبی جذب شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.