stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 143783
  • 16 تیر 1399 - 15:19
1

واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد

واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: بسیاری از صنوفی که در استان اجازه فعالیت دارند، اگر ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، واحد صنفی مربوطه پلمب خواهد شد.

قلم | qalamna.ir :

رضا عسگری در گفت‌وگو با با بیان اینکه در روز گذشته بنا به تصویب ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا و تایید ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا به دلیل وضعیت فعلی شیوع ویروس کرونا در استان محدودیت‌هایی توسط استاندار زنجان ابلاغ شد، اظهار کرد: براساس این ابلاغیه، محدودیت‌های برخی از صنوف تشدید شده که حتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز فعالیت نخواهند کرد. مانند چایخانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، سفره‌خانه‌ها و مجموعه‌هایی که خدماتی را با رعایت برخی از پروتکل‌های بهداشتی ارائه می‌کردند، فعالیت‌شان تعطیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مساجد، برگزاری نماز جماعت و مراسم‌های مذهبی و عروسی در استان نیز تعطیل خواهد بود، افزود: همه آموزشگاه‌ها و مراکز آموزشی در بخش‌های مختلف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی تعطیل خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: از روز گذشته برنامه‌ریزی‌ها در خصوص تعطیلی اصناف و مراکز در استان در حال انجام بوده و اقداماتی نیز صورت گرفته است.

فرماندار زنجان با بیان اینکه کارگزاری‌های بورس و دفاتر پیشخوان جزو لیست تعطیلی ابلاغی نبودند و با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، ادامه ‌داد: متاسفانه برخی از دفاتر پیشخوان دولت و کارگزاری‌ها علی‌رغم تذکرهای متعدد، با بی‌توجهی کامل شرایطی را فرآهم کرده بودند که با ازدحام جمعیت مواجه شده بود و هیچ فاصله‌گذاری اجتماعی در این مراکز اتفاق نمی‌افتاد.

عسگری با بیان اینکه برای کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوانی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند اعلام جرم می‌شود، اظهارکرد: امروز کارگزاری مفید به‌دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی پلمب شد و مقدمات قانونی برای دفاتر پیشخوانی که تذکر گرفته‌اند نیز در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه دفاتر پیشخوان دولت و کارگزاری‌های بورس در استان از همه ظرفیت‌های خود برای ارائه خدمات غیرحضوری استفاده کنند، افزود: این دفاتر و کارگزاری‌ها در صورت فعالیت حضوری ملزم به رعایت ضوابط بهداشتی ابلاغی در عالی‌ترین سطح هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه بسیاری از صنوفی که در استان اجازه فعالیت دارند، اگر ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، واحد صنفی مربوطه پلمب خواهد شد، تصریح کرد: پلمب واحدهای صنفی که مشمول محدودیت‌های ابلاغی توسط ستاد مبارزه با کرونا نیستند، اما به دلیل رفتار خود واحدها و خطراتی که برای سلامت مردم دارند، مشمول پلمب و تعطیلی می‌شوند. برای بازگشایی باید این ضوابط و مراحل اداری سختی را پشت سر بگذارند و ممکن است مدت زمان بیشتری را تعطیل باشند.

فرماندار زنجان با اشاره به وضعیت قرمز زنجان و هشدار شیوع کرونا در استان و وضعیت نامناسب بیمارستان‌ها و افزایش تعداد مبتلایان بیماری کرونا، ادامه داد: خود مردم، مدیران و صحنه‌گردان اصلی مدیریت بیماری کرونا هستند؛ چراکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است که می‌توانند بر کاهش این بیماری تاثیر بگذارند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.