stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 146416
  • 24 تیر 1399 - 11:15
0
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

تلاش برای خودکفایی رسانه های شهرداری / رسانه ها مجیزگوی شهرداری نباشد / پیشنهادات عملی و اجرایی حمایت از خبرنگاران ارائه شود

تلاش برای خودکفایی رسانه های شهرداری / رسانه ها مجیزگوی شهرداری نباشد / پیشنهادات عملی و اجرایی حمایت از خبرنگاران ارائه شود
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رسالت مدیریت شهری عام است و اگر پیشنهادات عملی و اجرایی برای حمایت از خبرنگاران ارائه شود هم از طریق تریبون های مختلف و هم از طریق مدیریت شهری برای رفع مشکلات و پیگیری خواسته های آنها تلاش می کنیم.
قلم | qalamna.ir :

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بر تلاش بیشتر رسانه های شهرداری برای خودکفایی تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه به دنبال این نیستیم که رسانه ای مرتب تعریف و تمجید کند و مجیزگوی شهرداری باشد.

علیرضا نصر اصفهانی، با بیان اینکه در هر رویداد و حادثه ای که اتفاق می افتد نقش رسانه ها برجسته تر می شود، گفت: در مواقع بحران و حوادث غیرمترقبه ممکن است بسیاری از فعالیت ها به فراموشی سپرده شود ولی فعالیت رسانه ها نه تنها متوقف نمی شود، بلکه پررنگ تر از قبل می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در زمان بحران جهانی کرونا به دوش رسانه ها بود، افزود: همیشه وقتی می خواهیم خود را با شرایط جدید سازگار کنیم نیاز به زمان و تلاش مضاعف داریم و اگرچه جایگزینی روش های جدید برای هر سیستمی لازم است، ولی مقاومت در برابر تغییر نیز همیشه وجود دارد. یکی از مجموعه هایی که مقاومت در برابر تغییر ندارند و در کوتاه ترین زمان خود را با شرایط سازگار می کنند رسانه ها هستند.

ارتباط بیشتر با خبرنگاران باوجود محدودیت های کرونایی در پارلمان شهر

وی با اشاره به اهمیت بحث اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها، برگزاری نشست خبری آنلاین با رسانه ها در روزهای اول مواجهه با کرونا را یادآور شد و گفت: برگزاری این نشست خبری آنلاین تمرینی بود تا در این جهت گام برداریم، چراکه به خاطر شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ناچار به ایجاد محدودیت هایی در پارلمان شهر شده ایم، اما به این معنا نیست که پاسخگوی خبرنگاران نباشیم و حتی احساس می کنم در این مدت ارتباط بیشتری با خبرنگاران داشتیم.

نصر اصفهانی به آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: در این شرایط باید مواظب همه کسانی که به خاطر کرونا متضرر شده و آسیب دیده اند باشیم. از جمله رسانه ها که بخشی از آنها در ارتباط مستقیم با مدیریت شهری هستند و حقوق و مزایای خود را از شهرداری دریافت می کنند، بخشی هم مستقیما با شهرداری در ارتباط نیستند، اما رسالت مدیریت شهری عام است و اگر پیشنهادات عملی و اجرایی برای حمایت از آنها ارائه شود هم از طریق تریبون های مختلف و هم از طریق مدیریت شهری برای رفع مشکلات و پیگیری خواسته های آنها تلاش می کنیم.

تجدیدنظر در برگزاری افتتاحیه هفتگی پروژه های شهری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد برگزاری برنامه افتتاح پروژه های شهری در هر هفته نیز گفت: زمانی که تصمیم به برگزاری برنامه های افتتاح پروژه های شهری گرفتیم، کرونا در شهر اصفهان فروکش کرده بود، اما وقتی شروع به برگزاری افتتاحیه ها کردیم دوباره با سرکشی این ویروس مواجه شدیم، اما حتما باید برای شرایط جدید، تصمیمات جدیدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه برگزاری افتتاحیه پروژه های شهری در هر هفته ممکن است سلامت هریک از کارکنان شهرداری و یا خبرنگاران را به خطر بیندازد، اضافه کرد: علاوه بر این مدیریت شهری می تواند الگویی برای سایر بخش ها باشد و به همین دلیل حتما باید در این برنامه تجدید نظر کنیم. البته یکی از ماموریت هایی که در شرایط فعلی داریم امیدبخشی به جامعه است و یکی از ابزارهای ما برای امیدبخشی همین افتتاح پروژه هاست.

نصر اصفهانی با تاکید براینکه افتتاح پروژه های شهری نشان می دهد که شهر سرزندگی دارد و مدیران در حال تلاش هستند، تصریح کرد: زمان زیادی بود که به دنبال افتتاح پروژه ها بودیم، اما به خاطر شیوع ویروس کرونا افتتاح پروژه ها تقریبا ۴ ماه عقب افتاده بود. این افتتاحیه ها باید به خاطر امیدبخشی و اطلاع رسانی به جامعه ادامه پیدا کند ولی قطعا شیوه برگزاری آن قابل بررسی است.

وی با تاکید براینکه باید تلاش کنیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، توضیح داد: تا پیش از شیوع ویروس کرونا، از معاونان شهرداری، مدیران سازمان ها و مناطق شهری برای حضور در جلسه شورای شهر و بررسی موضوعات دعوت می شد، اما الان به صورت آنلاین و با ارتباط تصویری این کار انجام می شود و حتی در آینده هم ادامه پیدا می کند، چراکه باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت مسئولان شهری که متعلق به مردم است می شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.