stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 146593
  • 24 تیر 1399 - 16:05
2
معاون استاندار قزوین

واقعیت‌های کرونا در قزوین شفافانه با مردم در میان گذاشته شود

واقعیت‌های کرونا در قزوین شفافانه با مردم در میان گذاشته شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: واقعیت‌های کرونا شامل آمار فوتی‌ها، تعداد بستری‌ها، تخت‌های بیمارستانی و... باید شفافانه با مردم در میان گذاشته شود تا بتوان برای مقابله و مهار این بیماری گام برداشت.
قلم | qalamna.ir :

منوچهر حبیبی روز سه شنبه در هشتمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان قزوین، افزود: خوشبختانه شرایط استان از نظر کرونا نسبت به استان‌های همجوار بهتر است ولی آمار آن، کاملا شکننده است و اگر توجه لازم را به کرونا نداشته باشیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود در این شرایط ضمن اطلاع رسانی، مطالبات مردم از قبیل ارایه خدمات غیرحضوری در ادارات را از مسوولان درخواست نمایند تا شاهد اقدام دستگاه‌ها در این مسیر باشیم.

معاون استاندار اضافه کرد: مردم هم باید در این شرایط ضمن مسوولیت اجتماعی، بیشتر به فکر سلامتی خود باشند و از حضور در تجمعات و مراسم دارای ازدحام پرهیز کنند.

حبیبی گفت: طولانی شدن بیماری کرونا و انتشار شایعات و اخبار نادرست بهداشتی در مورد این بیماری موجب خسته شدن مردم و بی اعتمادی آنها شده است و باید شورای اطلاع رسانی استان این اعتماد از دست رفته را برگرداند.

وی گفت: شورای اطلاع رسانی استان باید نبض جامعه را کنترل کند و بتواند افکار عمومی را به نحوی جلو ببرد که مردم از یک سو دچار استرس و جو روانی نشوند و هم اخبار، تاثیر خود را در جامعه داشته باشند.

حبیبی ادامه داد: امروز دشمن به عملیاتی روانی و جنگ رسانه‌ای رو آورده است و تنها آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از طریق رسانه می‌تواند با آن مقابله کند.

وی با بیان اینکه دشمنان سوژه‌های متعددی را در حال طراحی هستند، افزود: تیم رسانه‌ای دشمن با شیوع کرونا ابتدا یک جنگ رسانه‌ای مبنی بر ناکارآمدی نظام را شروع کرد اما همکاری رسانه‌ها و توان فنی و تخصصی کشور موجب عقب نشینی آنها شد.

معاون استاندار اضافه کرد: دشمنان به تازگی قرارداد ایران و چین و حتی مسایل امنیتی را دنبال می‌کنند و متاسفانه برخی نیز در داخل به آن دامن می‌زنند، همچنین افزایش قیمت مسکن و خودرو نیز در فضای جامعه یک ناامیدی و نگرانی ایجاد کرده و شورای اطلاع رسانی استان باید برای آنها برنامه ریزی کند.

حبیبی گفت: از اصحاب رسانه استان درخواست داریم مثل اوایل کار مقابله با کرونا با تحلیل‌های خود پای کار بیایند و پویش “من ماسک می‌زنم” را برای مقابله با این ویروس جریان سازی کنند.

وی اضافه کرد:هم اکنون استفاده مردم از فضای مجازی به واسطه کرونا دوسه برابر شده است و اگر این پویش تقویت شود نقش موثری در کنترل کرونا خواهد داشت.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.