stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 149729
  • 02 مرداد 1399 - 13:36
0

منع ارائه خدمات به واحدهای صادرکننده محصول از سایر گمرکات کشور

منع ارائه خدمات به واحدهای صادرکننده محصول از سایر گمرکات کشور

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به واحدهایی که صادرات خود را از سایر گمرکات کشور انجام می‌دهند و حساب بانکی آن‌ها در خارج از استان است، هیچ خدماتی ارائه نمی‌شود.

قلم | qalamna.ir :

اقبال عباسی دوم مردادماه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی استان صادرات خود را از گمرکات استان انجام نمی‌دهند و حساب‌های بانکی و گردش مالی آن‌ها در بانک‌های خارج از استان انجام می‌شود، از این پس به این واحدها در استان هیچ‌گونه خدماتی از جمله حواله برای تأمین مواد اولیه و تسهیلات بانکی داده نمی‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کارخانجات بزرگ استان باید در استان دفتر داشته باشند، افزود: کمیته‌ای تخصصی برای رفع مشکلات صادرات واحدهای تولیدی در استان تشکیل شود و واحدهایی که صادرات خود را از سایر گمرکات انجام می‌دهند شناسایی شوند، ممکن است برخی از واحدها نتوانند از گمرک استان محصول خود را صادر کنند که این واحدها استثنا هستند.

وی با بیان اینکه عوارض صادرات بادام در گمرک چهارمحال و بختیاری به علت تخصصی بودن نسبت به سایر گمرکات کشور بالاتر است، گفت: به همین علت بسیاری از صادرکنندگان راغب هستند برای کاهش هزینه‌های عوارض صادرات، بادام را از سایر گمرکات صادر کنند، نیاز است برای تسهیل صادرات از گمرک استان در بحث قیمت‌گذاری انواع بادام عوارض گمرکی همانند سایر گمرکات کشور کاهش پیدا کند اما نباید اجازه دهیم این تسهیل موجب سوءاستفاده شود.

عباسی در خصوص مشکلات احداث شهرک بادام، یادآور شد: تا جلسه آینده کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گزارش کاملی از موانع صدور مجوزات برای احداث این شهرک ارائه شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه در خصوص سفر سفیر اتریش به این استان، بیان کرد: باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت به بهترین نحو ارائه شود، این سفر باید کوتاه و مؤثر باشد تا بتوان نتیجه دلخواه را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه عرضه و توزیع کالا از طریق بورس مزایای بسیاری دارد، عنوان کرد: این موضوع موجب می‌شود دولت بتواند تولید و توزیع کالا را از این طریق رصد کند، برای رفع مشکلات تولیدکنندگان برای تهیه مواد اولیه کارخانجات (ورق و شمش) از طریق بورس جلسه‌ای با مدیران فولاد اصفهان برگزار شود.

عباسی در پایان در خصوص واگذاری منطقه ویژه اقتصادی به شرکت شهرک‌های صنعتی، خاطرنشان کرد: اگر شرکت شهرک‌ها تمایل برای انعقاد قرارداد واگذاری را دارد می‌تواند با پرداخت هزینه مقدمات را پیگری کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.