stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 152492
  • 11 مرداد 1399 - 9:37
0

احداث دو تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در شهرک‌های صنعتی خرمدشت و آراسنج

احداث دو تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در شهرک‌های صنعتی خرمدشت و آراسنج
قزوین - قلم - مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان قزوين : در سالجاري با اعتباري بالغ بر 150 ميليارد ريال عمليات احداث دو تصفيه خانه در شهركهاي صنعتي خرمدشت و آراسنج اجرایی خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

حمید رضا خانپور روز شنبه در نشست تخصصی با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و مدیران عامل شرکتهای خدماتی شهرکها ونواحی صنعتی تابعه اظهار داشت: با توجه به بهره برداری رسیدن و فعالیت تعداد زیادی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی خرمدشت و آراسنج طبق حجم خروجی فاضلاب صنعتی آنها احداث دو تصفیه خانه فاضلاب شهرکهای صنعتی خرمدشت و آراسنج با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در سالجاری در دستور کار شرکت قرار دارد که در حال حاضر طراحی این دو تصفیه خانه انجام شده و در مرحله برگزاری مناقصه عمومی و انتخاب پیمانکار می باشد. 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی استان به شبکه فاضلاب متصل هستند، افزود: آلودگی های زیست محیطی کلیه واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی کنترل می شوند ، قبل از احداث تصفیه خانه ها طبق ضوابط شهرکهای صنعتی مدیریت، تصفیه فاضلاب و سرانجام دفع پساب تولیدی واحدهای صنعتی بر عهده واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها بوده که با احداث تصفیه خانه فاضلاب با رعایت مقررات پساب خروجی واحدها به شبکه فاضلاب متصل و تصفیه نهایی در محدوده ضوابط و مقررات محیط زیست انجام می گردد .
حمید رضا خانپور در ادامه از افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لیا با پیشرفت فیزیکی بیش ار ۸۰ درصد و سرمایه گذاری ۷۱ میلیارد ریال در سالجاری خبر داد.
قابل ذکر است پیشتر تصفیه خانه فاضلاب شهرکهای صنعتی ، لیا ، فاز اول کاسپین و حیدریه احداث و به بهره برداری رسیده است.
در این نشست تخصصی ” حسن عباسی نژاد ” مدیرکل محیط زیست استان قزوین ضمن تقدیر وتشکر از تعامل و همکاری شرکت شهرکهای صنعتی افزود: رعایت ضوابط زیست محیطی در شهرکها و نواحی صنعتی مستلزم تعامل و همکاری بیشتر را می طلبد تا واحدهای تولیدی بدون هیچ دغدغه ای به تولید مشغول باشند.
وی با اشاره به ایجاد صندوق ملی محیط زیست در سالجاری گفت: با ایجاد این صندوق واحدهای تولیدی می توانند در راستای مرتفع نمودن مشکلات زیست محیطی و ارتقاء پارمترهای کیفی و خرید تکنولوژی های به روز زیست محیطی از این خدمات بهره مند گردد و شرکت شهرکهای صنعتی هم جهت احداث تصفیه خانه های فاضلاب از این تسهیلات استفاده نماید.

هشتگ: , , , ,
  • خبرنگار هادی درزی رامندی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.