stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024
  • کد خبر : 159104
  • 30 مرداد 1399 - 17:25
2

کرملین: در امور بلاروس مداخله نمی‌کنیم/ برای ناوالنی آرزوی سلامتی داریم

کرملین: در امور بلاروس مداخله نمی‌کنیم/ برای ناوالنی آرزوی سلامتی داریم

سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) تاکید کرد، کرملین معتقد است که مذاکره روسیه با اپوزیسیون بلاروس مداخله در امور داخلی این کشور همسایه خواهد بود و تنها گفت‌وگوهای داخلی برای حل موضوع بلاروس لازم است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ما از هرگونه اظهارنظر درخصوص این موضوع اجتناب خواهیم کرد. بار دیگر به شما خواهم گفت که این به مقامات بلاروس بستگی دارد که به مشکلات داخلی‌شان از طریق گفت‌وگو با نمایندگان معترضان رسیدگی کنند. ما به هیچ وجه در این اعتراضات به ویژه در این برهه حساس مداخله نخواهیم کرد.

وی درباره تصمیم برخی رهبران اتحادیه اروپا درخصوص عدم به رسمیت شناختن انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و مطرح کردن درخواست‌ها برای برگزاری انتخاباتی جدید بار دیگر تاکید کرد: روسیه در این موضوع مداخله نخواهد کرد.   

پسکوف افزود: می‌دانید که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حال حاضر به الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود به خاطر پیروزی در انتخابات تبریک گفته است. آنها طی چند روز اخیر چهار تماس تلفنی با یکدیگر داشته‌اند.

سخنگوی کرملین همچنین موضع اتحادیه اروپا را به عنوان یک “بن‌بست قانونی” توصیف کرد و گفت: ما دائما موضع خودمان را بیان می‌کنیم که مداخله در رویدادهای بلاروس غیرقابل قبول است.

پسکوف در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد که کرملین از طریق رسانه‌ها از موضوع بیماری الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه مطلع شده و ابراز امیدواری کرد که وی هرچه سریع‌تر سلامتی خود را بدست آورد.

وی گفت:‌ رسانه‌ها درباره این موضوع گزارش‌های بسیاری ارائه می‌دهند و ما این گزرش‌ها را مطالعه می‌کنیم. ما می‌دانیم که وضعیت ناوالنی بسیار جدی است. پزشکان هر کار لازم است را انجام می‌دهند. بهترین پزشکان در شهر امسک مشغول مداوای او هستند. هیچ لزومی ندارد که به طور جداگانه به رئیس جمهوری در این باره گزارش داده شود چرا که اطلاعات منتشر شده توسط رسانه‌ها کافی هستند. بدون شک برای ناوالنی همانند تمامی شهروندان کشورمان امیدواریم هر چه سریع‌تر سلامتی خود را بدست آورد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر در بحبوحه پاندمی کرونا ناوالنی نیاز به مداوا در خارج از کشور داشته باشد آیا کرملین به او کمک خواهد کرد یا خیر، پسکوف گفت: مقامات آماده‌اند تا هرگونه درخواستی را فورا بررسی کنند.

درباره علت بیماری ناوالنی، پسکوف گفت: اجازه دهید منتظر نتایج آزمایش‌ها بمانیم. ما تنها باید منتظر مشخص شدن نتایج آزمایش‌ها شویم. اگر موضوع مسمومیت باشد باید نوع مسمومیت مشخص شود. اکنون همه حرف‌ها تنها فرضیه هستند.

انتهای پیام  

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.