stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 161856
  • 07 شهریور 1399 - 16:36
0

جهت گیری کلان شستا تأمین ۱۰ درصد شیر مورد نیاز کشور است

جهت گیری کلان شستا تأمین ۱۰ درصد شیر مورد نیاز کشور است

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی با بیان اینکه در جهت گیری کلان ‏شستا تأمین ۱۰ درصد شیر مورد نیاز کشور را به عنوان یک محصول ‏استراتژیک در دستور کار داریم، گفت: با توجه به فاصله ای که بین سرانه ‏مصرف شیر مردم ایران با سایر کشورهای جهان وجود دارد، احداث ۱۵ پروژه ‏در ابعاد گاوداری ۶۰۰۰ رأسی ملایر را در سایر نقاط کشور کلید زده ایم.‏

قلم | qalamna.ir :

دکتر محمد رضوانی فر بعد از ظهر پنجشنبه ۶ شهریور ماه در آئین کلنگ زنی گاوداری ۶۰۰۰ رأسی در شهرستان ملایر، افزود: در همین زمینه با توجه به موقعیت،ظرفیت ها و منابع طبیعی موجود، پنج پروژه را به همدان اختصاص داده ایم.

وی با تأکید بر اینکه در مناطق کم برخوردار و محروم باید این دست پروژه‌ها در زمان بندی تعریف شده در اسرع وقت به بهره برداری برسند، اظهارکرد: ما پیمانکاران، نیروهای کار و پرنسل مورد نیاز را از افراد بومی مناطق احداث پروژه انتخاب می کنیم.

رضوانی فر  با تأکید بر اینکه صفر تا صد نیروهای متخصص و غیرمتخصص از مناطق بومی جذب می شوند، ادامه داد: از سوی دیگر ما مطالعاتی بر روی آمایش سرزمینی داشته ایم و متناسب با استعدادهای هر منطفه، برای توسعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی برنامه ریزی می کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی با بیان اینکه به همین سبب شش پروژه در استان همدان تعریف کردیم، گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی در ملایر در دستور کار بعدی ما قرار دارد.

در ادامه مدیرعامل شرکت هلدینگ صنایع عمومی تامین کلنگ زنی  طرح گاوداری ۶۰۰۰ رأسی در ملایر را افتخاری بزرگ برای این شرکت دانست و گفت: این شرکت برای به ثمر رسیدن و توسعه طرح های تولیدی و صنعتی در مناطق محروم اهتمام ویژه ای دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه اعتبار پیش بینی شده برای احداث این پروژه عظیم ۳۳۰ میلیارد تومان است، افزود: ۷۰ درصد آورده نقدی سهامدار و ۳۰ درصد نیز از طریق منابع صندوق توسعه ملی تأمین می شود، همچنین انتظار داریم استاندار همدان در راستای تأمین اعتبارات لازم از منابع مالی که در اختیار دارد ما را در به ثمر رساندن این طرح یاری کند.

ملایر؛ نیازمند راه اندازی صنایع تبدیلی مرتبط با دامداری

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه این شهرستان نیازمند راه اندازی صنایع تبدیلی مرتبط با دامداری است، گفت: ما به کمک مسئولان ملایر بحث راه، آب و خاک و سایر زیرساخت های لازم را برای شرکت شستا مهیا می کنیم تا در کنار این گاوداری ها، صنایع تبدیلی را نیز راه اندازی کند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به اینکه باید از امکانات و اراضی وسیع موجود در ملایر برای راه اندازی طرح های تولیدی و صنعتی و سرمایه گذاری بهره برد، تأکید کرد: انتظار داریم طرح گاوداری ۶۰۰۰ رأسی ملایر هرچه سریع تر به نتیجه برسد و اهالی منطقه از آن منتفع شوند.

وی با بیان اینکه نیروهای کار باید از اهالی و خانواده های بومی این منطقه تأمین شود، اظهارکرد: بدون تردید این پروژه بزرگ سبب رونق اشتغالزایی و توسعه منطقه می شود.

نماینده مردم ملایر با اشاره به اینکه پیش بینی می شود با اتمام این طرح برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی شود، گفت: اوصیاء و انبیاء ما به شغل شریف دامپروری اشتغال داشتند، با اتمام این طرح معیشت ۴۰۰ خانوار تأمین شده و از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه این طرح یک کار انقلابی است، افزود: مدیرعامل  شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی،  از آن دست مدیران اجرایی است که با نگاه جهادی و کار شبانه روزی گام های مثبتی در سطح کشور برداشته و این قابل تقدیر است.

سرمایه ‌گذاری ۱۰۰۰میلیارد ‌تومانی شستا در همدان

استاندار همدان نیز به سرمایه ‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ‌تومانی شستا در همدان اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از سال ها سهم بزرگی از سرمایه گذاری شستا به همدان رسید و تا حدودی مطالبات ما برطرف شد.

سیدسعید شاهرخی با تأکید بر اینکه توجه به معیشت، اشتغال و تأمین سلامت مدرم در اولویت کاری ما قرا داد، افزود: با وجود تحریم های ظالمانه و مشکلات اقتصادی کشور، شرکت شستا ۱۰۰۰ میلیارد ‌تومان در قالب شش طرح بزرگ را در استان همدان سرمایه گذاری می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان همدان به یک کارگاه بزرگ تولیدی تبدل شده است، تصریح کرد: در این میان آمار سرمایه گذاری در ملایر چندین برابر سال های گذشته است که نشان از جهش مضاعف این خطه از کشور در امر تولید و اشتغال دارد.

شاهرخی با بیان اینکه در زمینه بهره برداری از طرح های شستا با تمام در کنار این شرکت ایستاده ایم و نهایت همکاری را با شستا خواهیم داشت، گفت: دکتر رضوانی فر یک مدیر جهادی، میدانی و بسیجی است که خدمات خوب و ماندگاری را ارائه داده است.

افزایش ۱۴ برابری سود خالص شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی در آیین کلنگ زنی مجتمع دامپروری قهاوند نیز گفت: با همه تنگناها، محدودیتها و آزار و اذیتهایی که نظام سلطه ایجاد کرده است، مجموعه همکاران ما در شرکتهای تابعه شستا توانستند طی کمتر از دوسال گذشته سود خالص شرکت را ۱۴ برابر کنند. 

محمد رضوانی فر افزود: هم اکنون حدود ۲۵۰ پروژه به استعداد بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی، داروسازی، سیمان، ساختمان، معدن،دامپروری صنعتی و دیگر موارد در سراسر کشور در حال اجرا داریم.

وی ادامه‌داد: اساسا شیر جزء کالاهای فوق استراتژیک در یک کشوراست و جدا از ارزش اقتصادی در زنجیره خود، هزینه اجتناب شده نظام را در بلند مدت کاهش می دهد.

رضوانی فر اضافه کرد : اگر بخواهیم افزایش متوسط عمر، ارتقاء سلامت و کاهش هزینه های دارو و درمان را دنبال کنیم یکی از راهکارها در حوزه سلامت و امنیت غذایی افزایش سرانه مصرف شیر در کشور است. 

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی از هدفگذاری صنایع عمومی این شرکت برای تولید یک میلیون تن شیر در کشور خبرداد و یادآور شد: هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار تن شیر تولید می کنیم و با تحقق این هدف ۱۰ درصد ظرفیت تولید شیر کشور را ارتقاء می دهیم.

وی افزود: به عنوان یک مجموعه اقتصادی با ۴۴ میلیون عضو و بیش از دو میلیون نفر سهامداری که سهام ما را از طریق بورس خریداری کردند باید در زمینه سرمایه گذاری همه ملاحظات لازم را لحاظ کنیم.

رضوانی فر با اشاره به اینکه این منطقه یکی از مراکز مهم تولید علوفه کشور است، تصریح کرد: راههای ارتباطی مناسب، دسترسی به بازارهای مصرف، نیروی انسانی توانمند و مناسب ترین همراهی از سوی مدیران استان از جمله مزیتهایی است که در این منطقه وجود دارد.

وی اظهار کرد: گاهی صدور یک مجوز در یک استان هفته ها به طول می انجامد، ما ساعت ۴ بعد از ظهر با استاندار صحبت کردیم ۸ صبح فردا مجوز لازم را دریافت کردیم، با این میزان تعامل و همکاری تمام بهانه های ممکن از همکاران من سلب می شود و قول می دهیم در صورت مساعد بودن شرایط جوی طرح را زودتر از زمان پیش بینی شده به انجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی بیان کرد: پروژه احداث مجتمع دامپروری ۶۰۰۰ رأسی قهاوند با سرمایه گذاری حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در فاز اول برای ۱۳۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می کند که حسب درخواست استاندار همدان این قول را می دهیم چه در دوران ساخت و زمان بهره برداری از خارج از شهرستان هیچ نیرویی جذب یا به کارگیری نخواهد شد. 

استاندار همدان نیز ازآغاز عملیات اجرایی پنج طرح با سرمایه گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی کشور در استان همدان خبر داد.

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکخ با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت تدبیر و امید، اولویتمان در کشور و استان توجه به معیشت و اشتغال است، افزود: در همین راستا تمام امکانات موجود و توجه مسئولان کشوری را معطوف کردیم به مزیتهای استان در جهت رونق سرمایه گذاری که از جمله آن شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی کشور است که تا کنون پنج طرح را با بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان عملیاتی کرده است.

استاندار همدان ادامه داد: هم اکنون ۶۳ پروژه را در قالب پروژه های جهش تولید در استان با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد در دست اجرا داریم که به یاری خدا تا پایان کار دولت به نتیجه خواهیم رساند.

شاهرخی با بیان اینکه برخی از این طرحها جدید و برخی فعال کردن طرحهای راکد است،اضافه کرد: تاکنون ۸۵ طرح که درسالهای گذشته راکد شده بود،فعال کردیم و افزایش ظرفیت تعدادی از طرحهای فعال را نیز همزمان پیگیری کردیم.

وی با اشاره به اجرای طرحهای مهم تولیدی در اقصی نقاط استان یادآور شد: با همت مدیران استان پتروشیمی همدان پس از ۱۲ سال که تبدیل به یک آرزو شده بود تا ماه آینده به بهره برداری می رسد.

استاندار همدان اظهار کرد: با همه فشارهای اقتصادی که دولت با آن مواجه است مجدانه به دنبال رونق تولید و و جهش تولید هستیم و توفیقات خوبی هم بدست آوردیم که حاصل هم افزایی، وحدت و هماهنگی و همدلی همه ارکان نظام دراستان است.

وی با قدردانی از همکاری مردم استان در اجرای طرحهای اقتصادی گفت: مجمع نمایندگان استان شبانه روز پیگیر امور استان و نماینده ولی فقیه محور این وحدت است و هیچ کس وقتش را صرف حاشیه ها نمی کند.

شاهرخی در پایان خطاب به مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی کشور گفت: هیچ دغدغه ای از بابت همراهی مردم و مسئولان استان نداشته باشید و بعنوان نماینده عالی دولت در استان تضمین می کنم شما هیچ مشکلی با هیچ دستگاهی نخواهید داشت و با توجه به این زمینه همکاری خواستار توسعه طرحهای اقتصادی شستا در استان و تکمیل حلقه های بعدی این سرمایه گذاری هستیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین کلنگ زنی مجتمع دامپروری شستا در بخش شراء گفت: قطعا اجرای این طرح تأثیر بسزایی در شهرستان از جمله اشتغال مستقیم ۱۳۰ نفر و تعداد دیگری اشتغال غیر مستقیم به دنبال دارد.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی بیان کرد: از نظر وضعیت پایه اقتصادی هفتمین کشور جهان هستیم و زمینه های اقتصادی در کشور ما بالاست با ۱۵ کشور همسایه و ۲۲۰۰ کیلومتر فقط مرز آبی در خلیج فارس داریم.

وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه مشکل اقتصادی کشور راه حل بیرونی ندارد تصریح کرد: راه حل درونی نگاه به ظرفیتها و پتانسیلهای داخل کشور است و در راوایات هم داریم ملتی که آب و خاک دارد و فقیر است دور از رحمت خداست.

فلاحی با بیان اینکه قهاوند یکی از مراکز مهم تولید علوفه در کشور است، افزود: مهاجرت معکوس در روستاهای این منطقه به برکت نزولات آسمانی در دوسال اخیر بوده است که باید برای سکونت آنها نیز با بازنگری طرح های هادی روستایی اقدام بشود.

وی اضافه کرد: دغدغه ما اشتغال جوانان است و اعتقاد داریم مشکل تورم و تحریم فقط در سایه ایجاد اشتغال آن هم در بخش خصوصی قابل حل است.

دیگر نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز یک پروژه مهم، تأثیرگذار و استراتژیک در منطقه قهاوند شروع می شود که نمونه ای از تعداد زیادی از پرژوهایی است که در استان همدان با سرعت در حال انجام است.

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه بیش از ۷۰ پروژه ملی در استان و حدود ۵۰ پروژه ملی در شهرستان همدان و فامنین در حال ساخت است، تصریح کرد: وضع اقتصاد در کشور خوب نیست استان ما هم مثل بقیه کشور متأثر از این وضعیت است اما کار در استان قابل قبول انجام می شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی استعداد رقابت با اقتصاد چین، فناوری هند و نظامی گری روسیه در منطقه را دارد به همین علت قدرتهای بزرگ با ما مبارزه می کنند و به کشور ما فشار می آورند.

وی با قدردانی از مدیرعامل شرکت شستا، مدیران استان و شهرستان بواسطه پیگیری مجدانه احداث این مجتمع دامپروری خواستار تسریع در احداث این مجتمع شد و افزود: در بسیاری از نقاط شاهد بازگشت روستائیان از شهر به روستا و انجام کارهای تولیدی و اقتصادی هستیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی راههای ارتباطی، راه آهن و فاصله کوتاه با تهران را از جمله مزیتهای سرمایه گذاری در استان همدان برشمرد.

فرماندار همدان نیز گفت: ۱۴۳ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۸۹۸میلیارد تومان در شهرستان همدان طی سالحاری افتتاح و کلنگ زنی می شود.

حسین افشاری افزود: در هفته دولت ۹۴ طرح در بخش صنعت، کشاورزی، درمان، مسکن و انرژی به مردم شهرستان همدان هدیه می‌شود که برای این طرح ها ۸۰۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

فرماندار همدان ادامه داد: ۶۴ طرح با صرف ۲۶۷ میلیارد تومان اعتبار به اتمام رسیده که در هفته دولت بهره برداری و مردم از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند.  

وی اضافه کرد: در این ایام ساخت ۳۰ طرح نیز با اختصاص ۵۵۷ میلیارد تومان اعتبار در سطح شهر و روستاهای همدان آغاز شد.

افشاری با اشاره به سیاستهای دو لت و مدیریت ارشد استان تصریح کرد: به عنوان یار کمکی در کنار سرمایه گذاران هستیم و کمک می کنیم تا طرحهای اشتغالزا هر چه سریعتر محقق شود.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان نیز در آیین بهره برداری از شرکت تولیدی پایا سپهر الوند گفت: جلسات ستاد تسهیل بصورت هفتگی تشکیل و مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های تولیدی مورد رسیدگی و پیگیری قرار می گیرد.

ظاهر پورمجاهد ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون حداقل ۸۰ طرح تولیدی کوچک و بزرگ در استان فعال شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۵۰۰ طرح با سرمایه گذاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان طی هفته دولت در استان همدان تصریح کرد: بهبود اشتغال، سرمایه گذاری و معیشت مردم هدف برجسته ماست.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.