stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 174990
  • 20 مهر 1399 - 13:01
3
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

خروج عشایر تا پایان مهرماه از اصفهان

خروج عشایر تا پایان مهرماه از اصفهان
قلم/اصفهان_ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تا پایان مهرماه عشایری که ییلاق خود را در اصفهان گذرانده بودند برای قشلاق از اصفهان خارج می شوند.
قلم | qalamna.ir :

منصور شیشه فروش با اشاره به ورود عشایر از اواسط اردیبهشت ماه به استان اصفهان اظهار داشت: جامعه عشایر شامل ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار است که ۲۷ هزار از ایل قشقایی، ۲۴ هزار نفر از ایل بختیاری و سه هزار نفر هم عشایر عرب جرقویه اصفهان هستند.

وی افزود: عشایری که برای گذراندن ییلاق از استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان طبق پروتکل های بهداشتی در ۳۰۰ نقطه استان اصفهان واقع در شهرستان‌های سمیرم، دهاقان، شهرضا، چادگان، فریدونشهر و فریدن مستقر شدند، به تدریج در حال خروج از استان اصفهان هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه خروج عشایر از استان اصفهان تا پایان مهرماه رقم می خورد، اضافه کرد: این عشایر با دارا بودن یک میلیون راس دام، یک هزار تن گوشت قرمز تولید و تولیدات زراعی، باغی، لبنی و صنایع دستی نیز از دیگر دستاوردهای آنها در طول مدت اسکان در استان اصفهان بوده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار کیلومتر ایل راه در مسیر عشایر بازگشایی و ساماندهی شد، گفت: این عشایر ۳۰ هزار هکتار اراضی و باغات در استان اصفهان دارند و ۴۲ هزار تن تولیدات زراعی و ۹۲ هزار تن هم تولیدات باغی برای استان اصفهان داشتند.

شیشه فروش به تولیدات صنایع دستی توسط عشایر هم پرداخت و افزود: گلیم عشایر قشقایی به ثبت یونسکو رسیده است و ۶۰ درصد کوچ این عشایر با وسایل نقلیه انجام می شود و راهی قشلاق در استانهای جنوبی کشور می شوند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.