stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 225412
  • 29 دی 1399 - 10:50
4
دبیر همایش بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای:

محققان و کارشناسان به سمت پژوهش‌های مبتنی بر تولید پیش رفته اند

محققان و کارشناسان به سمت پژوهش‌های مبتنی بر تولید پیش رفته اند
اصفهان_ دبیر همایش بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای با بیان محققان و کارشناسان به سمت پژوهش‌های مبتنی بر تولید پیش رفته اند که آینده‌ روشنی در این صنعت را ترسیم می‌کند، گفت: افزایش تعداد مقاله‌های بین‌رشته‌ای نیز یکی از ویژگی‌های مثبت این دوره از همایش است به طوری‌که بعضی از مقاله ها هشت داور در محورهای مختلف دارد.
قلم | qalamna.ir :

ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» با نگاهی ویژه به پژوهش‌های مرتبط با بازی‌های دیجیتال؛ از کودکی تا سالمندی در روزهای ۳۰ بهمن و یکم اسفند به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

جواد راستی افزود: کارشناسان، استادان دانشگاه و پژوهشگران این کشورها در زمینه های مختلف مانند ارائه و داوری مقاله‌ها و سخنرانی کلیدی در برگزاری ششمین دوره همایش بین المللی بازی‌های رایانه ای مشارکت دارند.

وی تاکید کرد: آنلاین بودن همایش در سال جاری، فرصت خوبی برای استفاده از ظرفیت استادان و پژوهشگران حوزه بازی‌های رایانه‌ای از سراسر جهان فراهم آورد که امیدواریم این بستر بتواند به هم‌افزایی مثبت در این فضا منجر شود.

راستی با اشاره به اینکه از ۲۰۰ داور همایش، ۱۰ داور بین‌المللی از کشورهای کره‌ جنوبی، آلمان، ایتالیا، انگلستان، فنلاند و یونان هستند، اضافه کرد: از ۱۲۴ مقاله‌ رسیده نیز ۲۰ مقاله به زبان انگلیسی و کشورهایی مانند ایتالیا و جمهوری چک است.

وی خاطرنشان کرد: سه سخنران کلیدی این همایش نیز از کشورهای امریکا، سنگاپور و ایتالیا هستند که از طریق سامانه‌های مجازی نتایج آخرین دستاوردهای خود را ارائه خواهند کرد.

این استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه امسال بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای نیز در برگزاری همایش بین المللی بازی های رایانه ای مشارکت فعال دارد، گفت: این بنیاد از مقاله‌های برتر همایش در زمینه کودکان و بازی‌های دیجیتال و مقاله‌های کاربردی که در حوزه تجاری‌سازی موفق باشند حمایت مالی می‌کند.

راستی اضافه کرد: همچنین فهرستی از بازی‌پژوهان برتر همایش جهت انجام تحقیقات کاربردی در قالب ساختار همگرا و میز پژوهش به صورت مشترک با هدف اتصال بیشتر تحقیقات دانشگاهی به صنعت ارائه می شود.

وی به حمایت ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌های شناختی از تجاری‌سازی بازی‌های شناختی ارائه‌شده در همایش مذکور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ۲ نشست تخصصی و یک کارگاه درباره مباحث علوم شناختی و هوش مصنوعی در گیم نیز در حاشیه‌ همایش برگزار خواهد شد.

دبیر همایش بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: یکی از آثار مثبت این رویداد که در سال‌های اخیر روند رو به رشد آن دیده می‌شود، افزایش تعداد مقاله‌های مبتنی بر تولید بازی‌های جدید و معرفی و بررسی اثربخشی آنهاست.

وی با بیان محققان و کارشناسان به سمت پژوهش‌های مبتنی بر تولید پیش رفته اند که آینده‌ روشنی در این صنعت را ترسیم می‌کند، تصریح کرد: افزایش تعداد مقاله‌های بین‌رشته‌ای نیز یکی از ویژگی‌های مثبت این دوره از همایش است به طوری‌که بعضی از مقاله ها هشت داور در محورهای مختلف دارد.

راستی با اشاره به ارسال ۱۲۴ مقاله به دبیرخانه ششمین دوره همایش بین المللی بازی های رایانه ای، اظهار داشت: ۳۸ درصد این مقاله ها در محور روانشناسی و توانبخشی، ۲۰ درصد در محور هنر، ۱۹ درصد در محور فنی و ۲۳ درصد در سایر بخش‌های علوم انسانی مانند اقتصاد، مدیریت، حقوق و علوم سیاسی است.

وی افزود: سهم بیشتر مقاله ها در محور روانشناسی و توانبخشی گویای توجه خوب پژوهشگران بین رشته ای به این موضوع است و همچنین از نظر فنی باید بیشتر در این زمینه کار کنیم.

به گفته وی ارائه ۴۵۰ مقاله از نخستین دوره همایش بین المللی بازی های رایانه ای تاکنون، ادبیاتی در حوزه گیم ایجاد کرده که آثار آن در کیفیت مقاله های این دوره مشهود است.

همایش بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛‌ فرصت‌ها و چالش‌ها» توسط دانشگاه اصفهان و با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

دانشگاه اصفهان از سال ۱۳۹۴ همایش «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را با هدف جهت‌دهی به پژوهش‌های حوزه‌های مختلف مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای برگزار کرد و با راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی و آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی به تقویت زیرساخت‌های پژوهش، آموزش و کارآفرینی در این حوزه راهبردی و ثروت‌آفرین پرداخت.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.