stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 25349
  • 30 دی 1394 - 11:57
4

مهرعلیزاده: زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات طبق فرمایش‌های رهبری فراهم شود

مهرعلیزاده: زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات طبق فرمایش‌های رهبری فراهم شود

محسن مهرعلیزاده در پیامی موفقیت دیپلماتیک دولت را تبریک گفت.

قلم | qalamna.ir :

در این پیام آمده است:

روزی که تحریم‌های ظالمانه غرب بر ضد جمهوری اسلامی ایران پایان یافت و اجرای برجام آغاز شد، طنین سخن دکتر حسن روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ بر ذهن یکایک ایرانیان نقش بست که گفته بود چرخ زندگی مردم نیز به موازات چرخش سانتریفیوژ‌ها باید بچرخد.

روزی که دولت تدبیر و امید با وعده لغو تحریم‌های غرب بر ضد ایران آغاز به کار کرد، گرچه همگان در انتظار تحقق این وعده بزرگ دولت بودند، اما مخالفان دولت، از هر روشی برای ناامید ساختن مردم بهره می‌بردند تا مردم امیدی به رفع تحریم‌ها نداشته باشند، اما در سایه عنایت مقام معظم رهبری و تدبیر ایشان که از زمان روی کار آمدن دولت جدید، مسوولیت پیگیری پرونده هسته‌ای را مستقیما به دولت و دستگاه دیپلماسی واگذار کردند؛ و با تدبیر و زیرکی دیپلماتیک تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که از هر روشی برای تحقق وعده دولت در راستای مطالبه مردم برای لغو تحریم‌ها بهره بردند.

دو سال مذاکره طولانی نتیجه داد و نه تنها تحریم‌های ظالمانه لغو شد، بلکه جهانیان، فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناختند تا پیروزی بزرگ دیپلماتیکی برای کشورمان در عرصه بین‌المللی ثبت شود.

در این پیام تاکید شده است: بر خلاف آنچه مخالفان دولت بر طبل افتراق آفرینی می‌کوفتند و سعی در تزریق حس یاس و ناامیدی در میان مردم داشتند، نه تنها تحریم‌های مرتبط با مساله هسته‌ای ایران لغو شد، بلکه برخی تحریم‌های مرتبط با بانک‌ها و فروش هواپیما به کشورمان که سابقه‌ای ۳۵ ساله داشتند نیز لغو، و دارایی‌های بلوکه شده ایران، حتی بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ۳۵ ساله نیز آزاد شد تا افراطیون داخل و خارج از کشور بدانند همواره دیپلماسی، کم هزینه‌تر از خشونت و جنگ است.

اکنون که تحریم‌ها لغو شده و برجام دیپلماتیک به نتیجه رسیده، به تعبیر ریاست محترم جمهوری، نوبت به برجام داخلی رسیده است تا همگان با بهره‌گیری از فضای پساتحریم که زمینه را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور در سایه تعاملات جهانی فراهم می‌سازد، با اتحاد و همدلی، گام‌های بلندتری در عرصه‌های مختلف بردارند و در آستانه آغاز برنامه ششم توسعه، تحقق اهداف و آرمان‌های سند چشم انداز بیست ساله کشور را با سهولت بیشتری امکان‌پذیر سازند.

این بیانیه افزوده است: برای نیل به این هدف، برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه سال جاری، گام اول برای انعکاس همدلی ایرانیان در فضای پساتحریم به جهانیان است. لذا شایسته است با از بین بردن دغدغه‌های فعالان سیاسی و فراهم ساختن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، نمود روشنی از همدلی ایرانیان را به منصه ظهور برسانیم تا با وحدت کلمه و به دور از اختلافات و تنش‌ها، مجلسی توانمند تشکیل شده و به مثابه بازوی موثر دولت منتخب مردم، زمینه را برای توسعه همه جانبه کشور فراهم سازد. بار دیگر ضمن ارج نهادن به تلاشهای دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای، این پیروزی بزرگ دیپلماتیک را به محضر مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و کلیه آحاد ملت تبریک عرض کرده و به روح پرفتوح امام راحل (ره)، شهدای انقلاب و دفاع مقدس و بویژه شهدای هسته‌ای درود می‌فرستیم.

هشتگ: , , , ,

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.