stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 268166
  • 24 اسفند 1399 - 19:37
0

دومین نسخه نرم‌افزاری حدیث ولایت در قم رونمایی شد

دومین نسخه نرم‌افزاری حدیث ولایت در قم رونمایی شد
قم --با حضور جمعی از مسئولان و پژوهشگران، دومین نسخه نرم‌افزاری حدیث ولایت در قم رونمایی شد.
قلم | qalamna.ir :

آئین رونمایی از نسخه دوم نرم‌افزار حدیث ولایت، شامل مجموعه بیانات و پیام‌های رهبر انقلاب در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اظهار داشت: نسخه جدید نرم‌افزار حدیث ولایت از مجموعه بیانات و پیام‌های رهبر انقلاب در قم از سال ۵۷ تا بهمن‌ماه ۹۹ است.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی افزود: این نرم‌افزار به همراه ۱۲۱ عنوان از کتاب‌های مرتبط با رهبری رونمایی شد.
وی بیان کرد: این نرم‌افزار از نمونه نرم‌افزارهای تولیدی مرکز تحقیقاتی نور با موضوع شخصیت محور است که اندیشه‌ها و افکار بزرگان را در اختیار محققان و پژوهشگران علوم اسلامی قرار می‌دهد.

بهرامی عنوان کرد: در این نرم‌افزار حدود ۱۲۰ کتاب و اثر از رهبر معظم انقلاب گنجانده‌شده است که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پایگاه نور سافت آن را تهیه کنند.

وی تصریح کرد: در سال جاری کارهای بزرگی در حوزه محصولات مرکز نور تولید می‌شود و این آثار متنوع مرتبط با معارف و تفسیر قرآن کریم در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدیان، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری نیز در این آئین اظهار کرد: در قرآن بارها به واژه حکمت در کنار کتاب اشاره‌شده و گفته شد که به هر کس حکمت داده‌اند خیر کثیر داده‌ایم، به‌طورکلی حکمت دارای جایگاهی در بحث‌های قرآنی است.

وی تصریح کرد: با اندک مطالعه در سیره رهبری، معظم‌له یک نمادی از اخلاص و برای خدا بودن و وقف خدا بودن است و حکمت از زبان ایشان جاری و محکم‌ترین حرف‌ها با پشتوانه معرفتی بیان می‌شود.

ن بهرامی خاطرنشان کرد: کسانی که با علوم دینی آشنا هستند، رهبری را خداشناس و انسان‌شناس خبره‌ای می‌دانند و یکی از برترین انسان شناسان در ردیف فیلسوفان و علامه های اسلامی هستند.

وی گفت: ایشان شخصیتی تحول‌آفرین در جهان هستند، رهبر انقلاب فرزند حوزه و از مفاخر علمی‌اند و نظرات ایشان در حوزه‌های مختلف از جایگاه والایی برخوردار است، هرچند جنبه سیاسی ایشان به دلیل موقعیت و جایگاه بر دیگر ویژگی‌های ایشان غلبه کرده اما ایشان از اندیشمندان معاصر هستند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: متأسفانه هنوز به آثار رهبری توجه نداریم درحالی‌که بخش زیادی از آثار ایشان را می‌توان در دروس استفاده کرد.

وی عنوان کرد: وقتی کتاب طرح اندیشه اسلامی ایشان در قرآن به دست ما رسید و موردبررسی قرار گرفت دیدیم بهترین کتاب برای معارف است، دراین‌باره اساتید از اثر بسیار استقبال کردند زیرا بنابرنظرسنجی بهتر از دیگر کتاب‌ها نیاز درسی را تأمین می‌کند.

بهرامی خاطرنشان کرد: ایشان در مباحث تاریخی نکاتی را ارائه می‌کنند که بسیار بی‌بدیل است، مراجعه ایشان به منابع اصلی و معتبر علی‌رغم فرصت اندکی که دارند قابل‌توجه است.

وی گفت: نگاه ویژه ایشان به مباحث تاریخی بسیار شگرف است و باید در کرسی‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرد، همچنین بحث‌های علمی ایشان در دروس خارج دارای اهمیت زیادی است و دروس خارج ایشان بیش از ۲۷ سال برگزار می‌شود و چند صد طلبه فاضل در آن شرکت کردند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: گنجینه بزرگی در دیدگاه‌های فقهی و دینی و کلامی ایشان وجود دارد که با همراهی نشر معارف اسلامی برخی از دروس به‌عنوان کتاب چاپ شد، باید بتوانیم از این آثار عصاره‌گیری کنیم و آن را در اختیار پژوهشگران و محققین قرار دهیم.

در این مراسم حجت‌الاسلام صلح میرزایی، مسئول انتشارات انقلاب اسلامی دفتر قم نیز در خصوص تلاش نخبگان در طراحی این نرم‌افزار و اهمیت آن در حوزه پژوهش و تحقیق سخن گفت.

انتهای پیام/

  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.